با 6 قابلیت دوست داشتنی گلکسی S6 آشنا شوید!

کمپانی سامسونگ چندی پیش پرچم‌داران سال جاری خود را با نام‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج عرضه کرد که هر دو محصولاتی سرشار از امکانات بودند (همانند همیشه) اما باید قبول کنیم که تمام این امکانات نیز کاربردی نیستند و شاید بعد از یک ماه استفاده از آن‌ها دیگر سراغشان نروید (چون کاربرد زیادی در زندگی روزمره ندارد) اما سامسونگ با وجود اینکه در پرچم‌داران جدید خود از رابط کاربری تاچ ویز استفاده کرده است اما سعی کرده تا امکانات جالبی را نسبت به گذشته در آن قرار دهد تا این رابط کاربری بتواند رابطی خوب بین کاربر و دستگاه باشد.

همان طور که گفته شد در گلکسی S6 امکانات جدیدی قرار داده شده است که شاید در سایر اسمارت فون‌ها چنین قابلتی را ندیده باشیم. پس همراه ما باشید تا با این قابلیت‌ها آشنا شویم.

اجرا سریع اپلیکیشن‌ها

Quick-Launch

اغلب کمپانی‌ها سعی دارند که برای اجرا سریع اپلیکیشن دوربین کارهایی را انجام دهند که اکنون سامسونگ در پرچم‌داران جدید خود یکی از بهترین راه‌ها را برگزیده است. کاربران این دستگاه می‌توانند زمانی که صفحه نمایش قفل است با دو بار فشار دادن دکمه پاور، اپلیکیشن دوربین را در 1 ثانیه اجرا کنند. البته اجرا سریع اپلیکیشن نیز از سایر قابلیت‌های این محصول است که دلیل این اتفاق نیز به سخت افزار قدرتمند دستگاه باز می‌گردد. (گفتنی است که شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات دوربین این قابلیت را غیر فعال نمایید)

پاسخ دادن خودکار به تماس‌ها

Auto-answer-over-Bluetooth

در گلکسی S6 قابلیتی وجود دارد که از طریق آن در زمانی که یک هدفون بلوتوثی به گوشی متصل باشد و یا دستگاه را به سیستم بلوتوث خودرو متصل کرده باشید (در خودرو‌های روز ایرانی نیز این قابلیت وجود دارد) گوشی به صورت خودکار بعد از 2 ثانیه تماس شما را پاسخ خواهد داد. این قابلیت در زمان‌هایی که رانندگی می‌کنید و یا در حال دوچرخه سواری هستید بسیار کاربردی است و شما بدون نیاز به دست زدن به گوشی می‌توانید تماس ورودی خود را پاسخ دهید.

زوم دستی در صفحات وب

Manual-zoom

اغلب صفحات اینترنتی در حال حاضر برای اسمارت فون‌ها بهینه شده‌اند (همانند آی‌تی‌رسان) و زمانی که شما با موبایل خود به این صفحات مراجعه کنید ظاهری متفاوت‌تر از آن خواهید دید که در کامپیوتر خود مشاهده می‌کنید و این باعث می‌شود که شما بتوانید مطالب را به بهترین شکل ممکن مطالعه کنید. اما اغلب این نوع صفحات با وجود اینکه قابلیت زوم کردن دارند اما این زوم کردن به یک حدی محدود می‌شود و کاربر بیشتر از آن نمی‌تواند به متن زوم کند که این امر شاید برای برخی از افراد خوش آیند نباشد؛ سامسونگ در پرچم‌داران جدید خود برای این موضوع راه حلی را ارایه داده است و کاربران از طریق آن می‌توانند هر چقدر که نیاز باشد در صفحات زوم کنند. البته توجه کنید که این قابلیت تنها در مرورگر خود سامسونگ با نام اپلیکیشن Internet قابل استفاده است. برای فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت از طریق بخش More گزینه Settings را انتخاب نمایید تا تنظیمات مرورگر نمایش داده شود.

اپلیکیشن کوچک شده

Mini-apps

پرچم‌داران جدید کمپانی سامسونگ نیز همانند بالارده‌های اخیر این شرکت دارای قابلیتی هستند که کاربران از طریق آن می‌توانند یک اپلیکیشن را کوچک کنند و در کنار استفاده از آن به کار‌های دیگری نیز بپردازند. در این حالت تنها کافی است که اپلیکیشن را همانند تصویر بالا از گوشه بگیرید و تا جایی که می‌خواهید کوچکش کنید.

قاب جادویی

S-View-Covers-secrets

گلکسی S6 نیز همانند سوگلی‌های سامسونگ دارای قاب محافظ S View است که به صورت فلیپ طراحی شده و بخش پشتی و جلویی دستگاه را پوشش می‌دهد اما دلیلی که ما آن را جادویی نامیدیم به قسمت جلویی آن باز می‌گردد که کاربران از طریق آن می‌توانند کار‌هایی فراتر از اطلاع از ساعت را انجام دهند. سامسونگ با بهینه سازی رابط کاربری قابلیت‌های زیادی را در این بخش قرار داده است و کاربران حتی از این بخش می‌توانند عکاسی کنند و یا به تماس‌ها پاسخ دهند.

تصویر زمینه کاور S View

S-View-Cover-wallpapers

همان طور که گفتیم سامسونگ رابط کاربری خود را با کاور S View بهینه کرده است اما نکته جالب قابلیت شخصی سازی آن است که کاربران از طریق تنظیمات موجود می‌توانند تصویر زمینه‌ای که در آن پنجره کوچک نمایش داده می‌شود را به صورت دستی انتخاب کنند. برای این کار در بخش خالی صفحه نمایش انگشت خود را نگه‌دارید و سپس از طریق بخش تصویر زمینه وارد عمل شوید و برای تغییر تصویر زمینه آن پنجره کوچک، می‌بایست سربرگ را به S View window تغییر دهید.

البته پرچم‌داران جدید این کمپانی قابلیت‌های دیگری نیز دارند که در این مقاله تنها به 6 مورد از آن‌ها اشاره کردیم، شما به قابلیت‌های نرم افزاری گلکسی S6 چه نمره‌ای را می‌دهید؟

3 در مورد “با 6 قابلیت دوست داشتنی گلکسی S6 آشنا شوید!”

  1. سلام جناب میرزاپور ممنون بخاطر مقالتون
    یه سوال داشتو اونم اینکه من نمیتونم تو گلکسی 6 اج تم بیشتری دانلود کنم فقط تو قسمت تم استور یکی دوتا تم هستند دیگه هیچ چی نشون نمیده درصورتیکه تو سایتای خاجی تمهای بیشتری رو دیدم میتونین راهنماییم کنین؟

  2. سهیل اسکندری

    سامسونگ گلکسی S6 و سامسونگ گلکسی S6 اج و سامسونگ گلکسی Note 4 و سامسونگ گلکسی Note اج و سامسونگ گلکسی A7 و سامسونگ گلکسی S5 و سامسونگ گلکسی Alpha کم نظیر هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH