سونی کانادا: اکسپریا زد و زد‌ ال به زودی بروزرسانی اندروید آبنبات چوبی را دریافت می‌کنند

Sony-Xperia-Z-and-ZL-cam-AHبا انتشار نسخه پنجم از سیستم عامل محبوب اندروید، همه کاربران آن بسیار هیجان‌زده شدند و در صورتی که شما از کاربرانی هستید که گوشی یا تبلت هوشمند سری نکسوس دارید، این بروزرسانی را قطعا چند روز پس از عرضه توسط گوگل دریافت کرده‌اید. اما به دلیل تغییراتی که هر یک از سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی در این پلتفرم ایجاد کرده‌اند، پس از ارائه هر نسخه جدید توسط گوگل، کاربران این شرکت‌ها باید منتظر بمانند تا تغییرات لازم توسط شرکت سازنده گوشی‌های آنان در اندروید اعمال شود و سپس این آپدیت‌ها را دریافت کنند. بدین صورت اگر از دستگاه‌هایی به غیر از نکسوس استفاده می‌کنید باید زمان بیشتری را برای دریافت بروزرسانی‌های اندروید به صورت OTA بکشید. بسیاری از کاربران نیز اهمیتی به بروزرسانی دستگاه‌های خود نمی‌دهند چرا که این دسته از افراد اغلب دستگاه اندرویدی خود را هر سال یا هر دوسال یکبار با مدل‌های جدیدتر تعویض می‌کنند. اما اگر گوشی اندرویدی شما از اندروید قدیمی بهره می‌برد و پس از مدتی استفاده شاهد لگ در آن هستید، و نیز از دستگاه‌های شرکت سونی بهره می‌برید، خبر خوبی برایتان داریم، چراکه سونی احتمالا بهترین پشتیبانی نرم‌افزاری را از دستگاه‌های قدیمی خود در بین سازندگان محصولات اندرویدی دارد.

بر اساس منبع این مطلب، و طی صحبتی که با سونی داشته، نمایندگی این شرکت ژاپنی در کانادا اخیرا در مورد زمان ارائه برخی بروزرسانی‌ها صحبت‌هایی به میان آورده. بر طبق اعلام سونی کانادا، تلفن‌های هوشمند Xperia Z Ultra و Xperia Tablet Zs قبلا بروزرسانی اندروید آبنبات چوبی را به صورت OTA دریافت کرده‌اند. مدل‌های پرچمدار زد ۱، زد ۲ و زد ۳ نیز به همین ترتیب آپدیت یاد شده را دریافت نموده‌اند. سونی همچنین اعلام کرده که حتی دستگاه‌های باقی مانده سری زد که شامل اکسپریا زد و زد ال می‌شوند طی چند هفته آینده بروزرسانی اندروید آبنبات چوبی را دریافت خواهند کرد. شماره این آپدیت 10.6.A.0.454 است و حجمی حدود ۷۰۰ مگابایت دارد. سونی ظاهرا در ارائه بروزرسانی‌های خود قصد درجا زدن یا عقب نشینی را نداشته و همچنان در حال ارائه آپدیت‌ها برای دستگاه‌های خود است. گفتنی است که پرچمدار سال گذشته این شرکت یعنی اکیپریا زد ۳ نیز بزودی بروزرسانی اندروید 5.1.1 را دریافت خواهد کرد.

دو گوشی هوشمند اکسپریا زد و زد ال به مدت دو سال است که در کانادا عرضه شده‌اند. برادر کوچک‌تر سری اکسپریا یعنی مدل زد ال، دارای مشخصات سخت افزاری جالبی مانند صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. این محصول مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای ساخت شرکت کوالکام بوده که فرکانس کاری هر هسته آن بر روی 1.5 گیگاهرتز تنظیم شده و نیز ۲ گیگابایت حافظه رم پردازشی این ترکیب سخت افزاری را همراهی می‌کند. حافظه داخلی گوشی مورد بحث ما ۱۶ گیگابایت است و از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و افرادی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیازمند هستند، می‌توانند تا ۶۴ گیگابایت دیگر به این میزان بیافزایند. دوربین اصلی اکسپریا زد ال سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و نیز از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد و همچنین یک فلش ال‌ای‌دی هم در کنارش تعبیه شده. دوربین جلویی این دستگاه هم ۲ مگاپیکسلی است که برای ثبت تصاویر سلفی و نیز تماس‌های تصویری مناسب ارزیابی می‌شود. باتری این محصول اما غیر قابل تعویض بوده و ظرفیتی ۲۳۸۰ میلی‌آمپری دارد و به صورت پیشفرض اندروید 4.1.2 را اجرا می‌کند.

از آنجایی که سونی اطلاعاتی را در مورد بروزرسانی‌های خود منتشر کرده، شما باید بزودی شاهد این آپدیت‌ها باشید.

3 در مورد “سونی کانادا: اکسپریا زد و زد‌ ال به زودی بروزرسانی اندروید آبنبات چوبی را دریافت می‌کنند”

  1. اخه چرا الکی سونی خراب می کنین 3 روزه اپ z برام اومده و دارم ازش استفاده می کنم مدل گوشیم هم c6603 هست xperia z رامم هم واسه هنگ کنگه پس چرا میگین به زودی؟ ایتی رسان تو خواب موندیا!!؟

    1. مجتبی بوالحسنی

      خودتون دارین میگین رام هنگ کنک! خب فرق میکنه و طول میکشه برای همه نقاط منتشر بشه. خبر بر اساس خبر منبع است دوست عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH