فروش دستگاه‌های پوشیدنی تجاری تا سال 2020 خیره کننده می‌شود!

wearables-industrial-enterprise-shipmentsممکن است در حال حاضر صنعت ابزارهای پوشیدنی چندان رشد نکرده باشد، اما اگر گزارش جدیدی که در این‌باره منتشر شده حقیقت یابد، دستگاه‌های پوشیدنی در رده تجاری تا ۵ سال آینده می‌توانند به اندازه تلفن‌های هوشمند رشد داشته باشند.

بر اساس گزارشی که از طرف Tractica منتشر شده، مشخص گردیده که کارمندان می‌توانند در صورت استفاده از ساعت‌ها یا عینک‌های هوشمند به جای تلفن‌های هوشمند خود در حین ساعات اداری، کارایی بیشتری داشته باشند. چیزی که باعث می‌شود راندمان کارمندان با استفاده از ابزارهای پوشیدنی بیشتر شود، استفاده از دستورات و فرامین صوتی است که در اکثر گجت‌های پوشیدنی وجود داشته و اساس این محصولات بر اساس چنین دستوراتی بهتر کار می‌کنند.

بر اساس آنچه مشخص گردیده، در سال ۲۰۱۳ تنها تعداد ۱۶۶ هزار دستگاه پوشیدنی در بازارهای صنعتی و تجاری بفروش رسیده است. اگر نگاهی به آینده داشته باشیم، Tractica بر این باور است که این عدد تا سال ۲۰۲۰ به 27.5 میلیون دستگاه خواهد رسید که در این صورت شاهد یک رشد بسیار عظیم ۱۶۵۰۰۰ درصدی خواهد بود!

برخلاف اینکه چنین پیش‌بینی‌ای در حوزه ابزارهای پوشیدنی، باعث تشویق تولیدکنندگان در این زمینه خواهد شد، اما Tractica همچنین اعلام کرده که تعدادی چالش بر سر این راه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مشکلات مربوط به حریم شخصی افراد است که استفاده از عینک‌های هوشمند می‌تواند یکی از نقض کننده‌های حریم خصوصی افراد باشد. دیگر چالش موجود برای استفاده از گجت‌های پوشیدنی در سطح تجاری این است که امنیت لازم برای بهره گرفتن از این نوع محصولات در هنگام کار با ماشین‌های خطرناک یا کارخانه‌هایی که مواد شیمیایی مضر دارند، باید توسط شرکت‌ها برای کارمندان به طور کامل تامین شود.

حال باید دید که این تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها درست از آب در‌ می‌آیند یا خیر و برای فهمیدن این موضوع نیز چاره‌ای جز این نیست که مدتی بگذرد تا ببینیم چه میزان از این مقدار پیش‌بینی شده حقیقت می‌یابد. اما نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا آینده خوبی را برای ابزارهای پوشیدنی پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا این گجت‌ها نیز روزی مانند تلفن‌های هوشمندمان جزء جدا نشدنی ما خواهند شد؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با آی‌تی‌رسان و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH