امکان جیلبریک iOS 9 تقریبا غیر ممکن خواهد بود

iPhone-6-cydiaکنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC در ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید این رویداد هرساله برگزار می‌شود و در هر بار برگزاری آن تقریبا شاهد معرفی نسل جدید سیستم عامل iOS بوده‌ایم که امسال نیز انتظار معرفی iOS 9 را داریم.

اپل اعلام کرده که در این نسخه از سیستم عامل موبایلی خود، توجه و تلاش زیادی را به امنیت آن معطوف ساخته است. اهالی کوپرتینو هیچ‌گاه با جیلبریک کردن این پلتفرم موافق نبوده‌اند. بنا به گزارشاتی که از اپل آمده، این شرکت نسبت به معرفی تکنولوژی جدید خود بنام Rootless بسیار مشتاق است. این قابلیت باعث می‌شود تا دسترسی به برخی از فایل‌های سیستمی خاص در یک آی‌فون، آی‌پد یا مک (که البته در مک می‌توان آن را غیر فعال کرد) حتی برای کاربران سطح Admin محدود گردد.

پیش از این آسیب پذیری‌های موجود در سیستم عامل iOS باعث می‌شد تا بسیاری بتوانند با اکسپلویت کردن این پلتفرم، آی‌فون یا آی‌پد خود را جیلبریک کنند. اما حالا قابلیت Rootless احتمالا دیگر اجازه انجام چنین کاری را به افراد نخواهد داد.

شاید شما هم با این گفته آشنایی داشته باشید که «غیر ممکن، غیر ممکن است» و به همین دلیل است که نمی‌توان جیلبریک iOS 9 را به طور ۱۰۰ درصدی محال دانست، اما بنا به گزارشاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، امکان دارد تا حد زیادی انجام این کار غیر ممکن شود. اما باز هم امکان دارد تا راهی برای جیلبریک کننده‌ها باز بماند و شاهد انجام این کار در iOS 9 باشیم. زمان زیادی تا شروع کنفرانس WWDC باقی نمانده و باید تا آن موقع صبر کنیم تا بتوانیم در این باره با قاطعیت بیشتری صحبت نماییم.

5 در مورد “امکان جیلبریک iOS 9 تقریبا غیر ممکن خواهد بود”

  1. سلام اقای ابوالحسنی من گوشیم وان مکس هست تایوانی هست اما به اندروید پنج اپ نمیشه بیلد نامبر که الان به 5 میشه چی هست لطفا بیلد نامبرش رو کامل بزارید برام

    1. مجتبی بوالحسنی

      سلام. دوست عزیز پیشنهاد می‌کنم مدل دقیق گوشیتون رو توی گوگل به همراه عبارت ANDROID 5 سرچ کنید بهتر به نتیجه میرسید. چون هر گوشی چند مدل داره معمولا یه سر به این لینک بزن:

      http://forum.xda-developers.com/htc-one-max/development

      اینجا تمامی رام های رسمی و غیر رسمی و آموزش های مربوط به مدلهای مختلف گوشیتون رو میتونین پیدا کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH