خودروی الکتریکی R8 e-tron از آئودی اکنون می‌تواند بدون راننده حرکت کند

CES150144شرکت خودروسازی معروف آئودی به مرور در حال نزدیک شدن به تحقق ایجاد موتور آینده نگرانه‌ی خود است. در نمایشگاه CES، این کمپانی مدل ارتقا یافته‌ای از ابر ماشین الکتریکی خود بنام R8 e-tron را معرفی نمود که قابلیت حرکت بدون راننده را نیز داشت. در کناره‌های این خودرو تعداد زیادی سنسور قرار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکنر لیزری، دوربین‌های ویدئویی و تشخیص دهنده‌های آلتراسونیک و رادار اشاره کرد. تمامی اطلاعات شرایط و محیطی که خودرو در آن قرار دارد، از طریق سنسورهای یاد شده به سیستم کمک راننده آئودی که zFAS نام دارد، منتقل می‌شود. این اطلاعات باعث می‌شوند تا سیستم کمک راننده بتواند نوع حرکت و رفتار خودرو را در جاده‌ها تنظیم کند.

البته این اولین باری نیست که آئودی اقدام به آزمایش خودروهای بدون راننده و وسایل نقلیه الکتریکی نموده، اما حالا در این نمونه در واقع دو فناوری یاد شده را به طور بسیار دقیقی در ترکیب با یکدیگر بکار گرفته است.

اگر درباره R8 e-tron اطلاعات زیادی ندارید باید به شما بگوییم که این خودرو از دو موتور الکتریکی ۱۷۰ کیلوواتی بهره می‌برد و زمان رسیدن سرعت آن از ۰ تا ۱۰۰ کبلومتر بر ساعت، تنها 3.9 ثانیه است. بیشترین سرعت این ماشین ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن، ۲ ساعت اعلام شده.

2 در مورد “خودروی الکتریکی R8 e-tron از آئودی اکنون می‌تواند بدون راننده حرکت کند”

  1. آئودی حدود یک دهه قبل خودروی به معنای واقعی (خود+رو) خودشو ساخته بود. فیلم I Robot که یادتون هست. البته اون خودرو برای 2035 طراحی شد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH