کدام گوشی‌ها بهترین نسبت اندازه نمایشگر به بدنه را دارند؟

اغلب بر این باور هستیم که با بزرگ شدن صفحه نمایش، اندازه کلی دستگاه نیز افزایش می‌یابد و بالطبع گوشی به بدنه بزرگ‌تری برای نگهداری آن نیازمند است اما در واقع کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون در تلاش هستند تا با کاهش حاشیه‌های دستگاه نسبت صفحه به بدنه را در محصولات خود کاهش دهند. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا گوشی‌های مطرح بازار را کنار یکدیگر قرار دهیم و رقابتی را بینشان در نسبت تصویر به بدنه برگزار کنیم. پس همراه ما باشید (برای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید).

screen-to-body-ratio-2

آگوست سال گذشته بود که کمپانی شارپ اسمارت فون خود را با نام AQUOS Crystal معرفی کرد که در آن صفحه نمایش دستگاه رسما به حاشیه‌های بدنه چسبیده بود و نسبت تصویر به بدنه 76.1 درصد را به وجود آورده بود که توانست مقام اول را در این رقابت به خود اختصاص دهد و نسخه جدید آن نیز در جایگاه دوم با 77.2 درصد قرار گرفته است و در مقام سوم این رقابت نیز محصولی از دیار کمپانی Oppo جلوه نمایی می‌کند که R7 Plus نام دارد و نسبت تصویر به بدنه آن 76.6 درصد است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ کدام از این اسمارت فون‌های قرار گرفته در سه جایگاه اول در بازار‌های جهانی وجود ندارند (مختص به بازار چین یا ژاپن) اما اسمارت فونی که جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده محصولی بسیار شناخته شده محسوب می‌شود و پدری کره‌ای دارد که آن را G2 نامیده است. ال‌جی G2 با دارا بودن نسبت صفحه به بدنه 76.1 درصدی بهتر از ال‌جی G3 عمل کرده است و توانسته یک پله بالاتر از آن قرار بگیرد. پرچم‌دار سال گذشته ال‌جی یا همان G3 نیز نسبت 75.3 درصدی دارد که در رتبه پنجم قرار می‌گیرد (البته پرچم‌دار فعلی این کمپانی از صدر نشینان این لیست نیست).

اسمارت فونی که در مقام ششم جدول قرار گرفته است هواوی P8 Max نام دارد که نسبت صفحه به بدنه 74.6 درصدی را ارایه می‌دهد. نتیجه کامل رقابت را در تصویر بالا می‌توانید مشاهده کنید اما پرچم‌داران امسال در جایگاه‌های خوبی قرار ندارند. برای مثال محصولی مثل ال‌جی G4 در جایگاه 12 جدول قرار گرفته و محصولی نظیر گلکسی نوت 4 نیز رتبه هشتم جدول را به خود اختصاص داده است. سوگلی‌های سامسونگ نیز با نام‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج شرایطی همچون دیگر پرچم‌داران دارند و گلکسی S6 اج رتبه 14 جدول و گلکسی S6 نیز در جایگاه 22 قرار دارد. اما اکسپریا Z4 یا همان +Z3 نیز با نسبت نمایشگر به بدنه 70.9 درصدی در مقام هجدهم قرار گرفته است.

کف نشینان این رقابت نیز محصولاتی بسیار نام آشنا هستند. مقام‌های 25 تا 30 این جدول به ترتیب در اختیار اچ‌تی‌سی وان M9، اچ‌تی‌سی وان +M9، آی‌فون 6 پلاس، Oppo R7، آی‌فون 6 و آی‌فون 5s قرار دارد.

برای شما تا چه میزان نسبت نمایشگر به بدنه مهم است؟

5 در مورد “کدام گوشی‌ها بهترین نسبت اندازه نمایشگر به بدنه را دارند؟”

  1. خیلی مهم و تاثیر گذاره ، مثلا من در حال حاضر میت سون دارم با این حال که ۶ اینچه ولی خیلی کامپکته با نسبت 83% تقریبا اندازه z1 :)))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH