اخبار بروزرسانی اندروید 5.1 آبنبات چوبی برای گلکسی اس ۴ + آموزش بروزرسانی دستی

در برخی از نواحی جهان، تلفن هوشمند گلکسی اس ۴ از سامسونگ، بروزرسانی اندروید 5.0.1 را قبلا دریافت کرده است که بیشتر اپراتورها این آپدیت را به صورت OTA برای کاربران ارسال نموده‌اند. درحالیکه کاربران اپراتور T-Mobile در آمریکا هنوز منتظر ارائه اندروید ۵ هستند، بروزرسانی اندروید 5.1 برای گوشی هوشمند یاد شده حالا به سر تیتر بسیاری از خبرها آمده.  در ادامه به اخبار منتشر شده در ارتباط با آپدیت یاد شده برای گلکسی اس ۴ می‌پردازیم.

بروزرسانی 5.1 برای گلکسی اس ۴ دیده شد

اندروید 5.1 آبنبات چوبی برای گلکسی اس ۴ دیده شده، که البته این بروزرسانی به صورت رام سفارشی در انجمن مطرح XDA در دسترس قرار گرفته است. رام محبوب Resurrection Remix حالا برای مدل بین‌المللی گلکسی اس ۴ با شناسه GT-I9500 منتشر شده و بر اساس جدیدترین نسخه‌های اصلی اندروید یعنی 5.1.1 است. در کنار امکانات ارائه شده در اندروید 5.1.1، در این رام برخی از کنترل‌های ژستی، قابلیت انتخاب تم، امکان تغییر کارکرد چراغ LED و … نیز به آن اضافه شده.

در مورد بروزرسانی رسمی اندروید 5.1 برای گوشی یاد شده اما برخی از منابع نزدیک به سامسونگ تایید کرده‌اند که این تلفن هوشمند آپدیت اندروید 5.1 را دریافت خواهد کرد. اما نسخه مینی گلکسی اس ۴ هیچگونه تاییدیه‌ای را مبنی بر دریافت آپدیت مورد بحث، نداشته. بنابراین سوال اصلی اینجاست که آیا گلکسی اس ۴ بالاخره بروزرسانی رسمی اندروید 5.1 را دریافت خواهد کرد؟

بله، اگر به منبع معتبر SamMobile اعتماد داشته باشیم. همانطور که احتمالا شما نیز می‌دانید این منبع پیش از این نیز در پیش‌بینی اخبار مرتبط با سامسونگ سابقه بسیار درخشانی دارد. SamMobile بر این باور است که اندروید 5.1 آبنبات چوبی در حال آماده شدن برای گلکسی اس ۴ است. منابع دیگری نیز اعلام کرده‌اند که این گوشی به زودی بروزرسانی مورد اشاره را دریافت خواهد نمود.

androidpit-samsung-galaxy-s4-hero-8-w782بروزرسانی اندروید ۵ برای گلکسی اس ۴ در آمریکا

آپدیت اندروید برای گلکسی اس ۴ در اپراتور ورایزن

اپراتور ورایزن صفحه پشتیبانی از تلفن هوشمند مورد اشاره را در وب‌سایت خود بروز کرده و در آن خبر از راه رسیدن اندروید ۵ را نوید داده. این سند سه صفحه‌ای تغییرات نرم‌افزاری را با نسخه LRX22C.I545VRUGOC1 برای این دستگاه مشخص کرده که شامل طراحی با سبک متریال، نوتیفیکیشن‌های صفحه قفل و منوی جدید اپلیکیشن‌های اخیرا باز شده است.

ظاهرا قرار بر این شده تا بروزرسانی تمامی دستگاه‌ها به صورت یکجا و با هم انجام شود، اما می‌توانید صفحه بروزرسانی نرم‌افزار خود را طی چند روز آینده بررسی کنید تا در صورت انتشار این آپدیت بتوانید سریعا دانلودش کنید.

آپدیت اندروید برای گلکسی اس ۴ در اپراتور AT&T

اپراتور AT&T از تاریخ ۷ آوریل، بروزرسانی اندروید 5.0.1 آبنبات چوبی را برای گلکسی اس ۴ به صورت OTA ارائه کرد. تاریخ دقیق اینکه شما چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کنید، بستگی به محل زندگی‌تان دارد.

برای بررسی بروزرسانی دستگاه خود به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس گزینه About Device را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه Software Update تپ کرده و پس از آن نیز Check for Updates را انتخاب کنید. اگر با هر گونه مشکلی در این رابطه برخورد کردید، به این صفحه مراجعه کنید که در آن مشکلات رایج کاربران اپراتور مورد بحث پاسخ داده شده‌اند.

آپدیت اندروید برای گلکسی اس ۴ در اپراتور T-Mobile

اپراتور T-Mobile تاکنون بروزرسانی اندروید ۵ آبنبات چوبی را برای گلکسی اس ۴ ارائه نکرده. به محض اینکه این اپراتور اقدام به ارائه آپدیت یاد شده نماید، در این مطلب و در همین قسمت آن را به اطلاع شما می‌رسانیم.

بروزرسانی اندروید 5.0.1 برای گلکسی اس ۴ در اروپا

اندروید 5.0.1 آبنبات چوبی در سراسر اروپا در حال انتشار است و در حال حاضر در کشورهای انگلستان، آلمان، لوکزامبورگ، بلژیک، نپال، بنگلادش، سری‌لانکا، جمهوری چک، اسپانیا، لهستان، اسلوواکی، صربستان، رومانی، بوسنی و هرزگوین، ایرلند، دریای بالتیک، هنگ کنگ، تایوان و هند در دسترس است.

چگونه اندروید 5.0.1 را به صورت دستی بر روی تلفن هوشمند گلکسی اس ۴ خود نصب کنیم؟

از آنجا که فریم‌ور نسخه بین‌المللی گلکسی اس ۴ به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته، شما می‌توانید اندروید 5.0.1 را همین حالا و با دنبال کردن دستورالعمل زیر بر روی گلکسی اس ۴ خود نصب کنید. دقت نمایید که این آموزش فقط و فقط برای مدل بین‌المللی گلکسی اس ۴ با شناسه مدل GT-I9500 است.

بروزرسانی گلکسی اس ۴ به اندروید 5.0.1 از طریق نرم افزار kies : آسان‌ترین روش برای نصب آپدیت مورد بحث، استفاده از نرم افزار Samsung Kies است. ابتدا جدیدترین نسخه این نرم افزار را از وب سایت سامسونگ بر روی رایانه خود دانلود کنید. سپس گلکسی اس ۴ خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید. حالا Kies باید پیغامی به شما نشان دهد مبنی بر اینکه یک بروزرسانی جدید برای گوشی شما وجود دارد. کافیست تا مراحل ارائه شده را به سادگی دنبال کنید.

اما اگر Kies اجازه بروزرسانی به اندروید 5.0.1 را به شما نداد، می‌توانید خودتان به صورت دستی و با استفاده از نرم افزار Odin این آپدیت را بر روی تلفن هوشمندتان فلش کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

بروزرسانی گلکسی اس ۴ از طریق فلش کردن دستی با نرم افزار Odin: پیش از هر چیز باز هم یادآور می‌شویم که اندروید 5.0.1 دارای شناسه ساخت (Build Number) خاص خود یعنی I9500XXUHOA7 است که در واقع فریم‌ور رسمی سامسونگ برای نسخه بین‌المللی گلکسی اس ۴ (GT-I9500) در نظر گرفته شده. درحالیکه این فریم‌ور روسی است، اما در تمامی نسخه‌های بین‌المللی اس ۴ بخوبی کار می‌کند. اگر بخواهید این فریم‌ور را بر روی دیگر مدل‌های گلکسی اس ۴ فلش کنید، امکان دارد با مشکلاتی مواجه شوید و ما توصیه می‌کنیم در صورتیکه نسخه گلکسی اس ۴ شما GT-I9500 نیست هرگز اینکار را انجام ندهید. در صورتی که بخواهید اینکار را انجام دهید اما، ریسک و مسئولیتش بر عهده خود شما خواهد بود ما هیچ مسئولیتی را در صورت بروز مشکلات احتمالی به عهده نخواهد داشت.

موارد مورد نیاز:

دانلود درایورهای سامسونگ

دانلود فریم‌ور اندروید 5.0.1 با شناسه I9500XXUHOA7 برای Galaxy S4 GT-I9500

دانلود نرم افزار Odin نسخه 3.09

– شارژ کردن باتری گوشی به طوری که حداقل ۸۰ درصد شارژ داشته باشد.

– حالت USB Debugging را در گوشی خود فعال کنید. برای انجام اینکار به بخش تنظمات دستگاه رفته و سپس در بخش Developer Options گزینه USB Debugging را فعال کنید.

– از تمامی اطلاعات و داده‌های ضروری خود در مکانی امن نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر نمی‌دانید چطور اینکار را انجام دهید سری به این وب‌سایت بزنید که در آن روش تهیه فایل پشتیبان از تمامی اطلاعات گلکسی اس ۴ بدون نیاز به روت بودن توضیح داده شده است.

Odin-v309-blank-w628مراحل نصب اندروید 5.0.1 بر روی گلکسی اس ۴

خب! به بخش هیجان انگیز کار رسیدیم و در اینجا باید دقت زیادی داشته باشید و مراحل را دقیقا همانند آنچه توضیح داده‌ایم انجام دهید تا کار بخوبی و بدون مشکل پیش برود. برای نصب اندروید 5.0.1 بر روی گلکسی اس ۴ خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- فایل فریم‌ور دانلود شده را بر روی رایانه خود در مکانی دلخواه از حالت فشرده خارج کنید.

۲- نرم افزار Odin را اجرا کنید.

۳- گلکسی اس ۴ خود را در حالت دانلود ری‌-استارت کنید. برای انجام اینکار دکمه‌ کم کردن صدا، دکمه پاور و دکمه هوم را به طور همزمان فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه‌تان به حالت دانلود برود.

۴- گوشی را از طریق کابل USB به رایانه خود متصل کنید و منتظر بمانید تا Odin دستگاه شما را شناسایی کند. در صورتیکه همه چیز را تا اینجا به درستی انجام داده باشید، در بخش ID:COM شاهد یک رنگ آبی خواهید بود که نشان از شناخته شدن گوشی توسط Odin است.

۵- اطمینان حاصل کنید که در بین گزینه‌های موجود در Odin فقط Auto-Reboot  و F.Reset تیک داشته باشند.

۶- اطمینان حاصل کنید که گزینه Re-Partition تیک نخورده باشد، یعنی غیر فعال باشد.

۷- بر روی دکمه AP کلیک کرده و سپس فایل فریم‌ور که قبلا از حالت فشرده خارج کرده بودید را انتخاب کنید. پسوند این فایل tar.md5 است. سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید.

۸- مدتی صبر کنید تا فرآیند بروزرسانی فریم‌ور کامل شود و طی این مدت به هیچ وجه گلکسی اس ۴ را از کابل و رایانه جدا نکنید. ممکن است این مرحله چندین دقیقه به طول بیانجامد پس کمی شکیبا باشید تا این مرحله به پایان برسد.

۹- پس از پایان مرحله قبل شما یک پیام سبز رنگ با عنوان PASS را در Odin مشاهده خواهید کرد که به معنای موفقیت آمیز بودن بروزرسانی اندروید 5.0.1 بر روی گلکسی اس ۴ شماست.

۱۰- پس از اینکه بروزرسانی انجام شود، گلکسی اس ۴ شما به صورت خودکار یکبار ری‌استارت خواهد شد. حالا می‌توانید کابل را از گوشی جدا کرده و از اندروید 5.0.1 بر روی گوشی خود لذت ببرید! دقت کنید که اولین بوت دستگاه ممکن است بین ۵ تا ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد.

حالا می‌توانید داده‌های قبلی خود را که از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کرده بودید مجددا به دستگاه وارد کنید. البته در صورتیکه داده‌های شما پاک شده باشند!

اگر پس از انجام بروزرسانی و ری استارت شدن دستگاه، و پس از ۲۰ دقیقه گلکسی اس ۴ شما هنوز روشن نشده و بر روی صفحه لودینگ باقی مانده، گوشی را در حالت FastBoot ری استارت کنید. برای اینکار دکمه‌ زیاد کردن صدا، دکمه پاور و دکمه هوم را همزمان فشار داده و نگه دارید. حالا می‌توانید با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا بین گزینه‌های موجود جابجا شوید و برای انتخاب گزینه‌ها نیز از دکمه پاور استفاده نمایید. با استفاده از این دکمه‌ها بخش Recovery Mode را انتخاب کنید. در این قسمت ممکن است نیاز داشته باشید تا Clear Cache Partition را انتخاب کنید و یکبار دیگر دستگاه را ری‌استارت نمایید. حالا گوشی شما باید با اندروید 5.0.1 و بدون مشکل اجرا شود.

اگر باز هم با مشکلاتی مواجه شدید و نتوانستید اندروید 5.0.1 را بر روی گلکسی اس ۴ خود فلش کنید، از طریق بخش REcovery Mode یک Factory Reset انجام دهید. اگر شما هم گلکسی اس ۴ دارید، چه نسخه‌ای از اندروید در حال حاضر بر روی آن نصب است؟

7 در مورد “اخبار بروزرسانی اندروید 5.1 آبنبات چوبی برای گلکسی اس ۴ + آموزش بروزرسانی دستی”

  1. با سلام من گوشی گلکسی s5 خریدم 3دکمه زدم بازنشانی کارخانه کردم ولی الان گوشی زمان راه اندازی درخواست اکانت و رمز کرده گوشی نو هست نمیدونم چکار باید کنم رمز و اکانت ندادم به گوشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH