آیا ال‌جی جی ۵ مجهز به سنسور تشخیص قرنیه چشم خواهد بود؟

iris scan securityآخرین گزارش‌ها در مورد شرکت ال‌جی حکایت از آن دارند که باید چشم انتظار پرچمدار موبایلی این شرکت یعنی LG G5 در سال آینده میلادی باشیم. حالا خبر رسیده که ظاهرا نسل جدید پرچمدار این چشم بادامی‌ها قرار است از تکنولوژی‌های جدیدی برای تامین امنیت بهره ببرد. گزارش شده که ال‌جی در حال کار بر روی یک سیستم بیومتریک است که می‌تواند تکنولوژی تشخیص قرنیه چشم را به پرچمدار آینده این شرکت یعنی جی ۵ بیاورد. اگر بخواهیم طبق روال این شرکت انتظار معرفی این محصول را داشته باشیم، احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی آن خواهیم بود. گفته شده که ماژول سخت افزاری ویژگی مورد اشاره هم اکنون آماده شده و می‌تواند در گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد و حالا الگوریتم‌های نرم افزاری این تکنولوژی امنیتی در حال آماده سازی هستند تا قادر باشند عمل تشخیص قرنیه را از فاصله ۳۰ سانتی‌متری تا ۵۰ سانتی‌متری انجام دهد.

ال‌جی می‌خواهد تلفن‌های هوشمندش متفاوت باشند؛ چه از نظر طراحی و چه از نظر امکانات و قابلیت‌ها و این موضوع در خط تولید گوشی‌های هوشمند سری G این شرکت در سه سال اخیر بخوبی دیده شده. دکمه‌های تنظیم صدای قرار گرفته در پشت دستگاه و حاشیه بسیار کم صفحه نمایش از گوشی G2 مورد استفاده قرار گرفته‌اند و این ویژگی‌ها در G3 و G4 نیز همچنان بکار رفته‌اند. در G4 همچنین شاهد نسخه‌ای بودیم که جنس بدنه پشتی آن چرم طبیعی بسیار زیبا و با کیفیت بود و این موضوع نیز تا حدی در بین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند امروزی کم نظیر است. حالا هم بنظر می‌رسد در نسل آینده این پرچمدار یعنی G5 برای رقابت با سیستم امنیتی اثر انگشتی که توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل و حتی هوآوی به کاربران عرضه شده، ال‌جی قصد دارد از سیستم امنیتی متفاوتی بهره بجوید.

لامز به ذکر است که در واقع تشخیص قرنیه نسبت به تشخیص اثر انگشت از امنیت بالاتری برخوردار است و سطح بالاتری از امنیت را به کاربر ارایه خواهد داد. حالا فرض کنید که با گوشی هوشمند خود بتوانید از طریق چنین امکانی، اقدام به پرداخت‌های مالی نمایید، از آن بجای رمزهای عبور استفاده کنید و … آیا این قابلیت‌ها جالب نیستند؟ البته اینها تنها کاربرد این تکنولوژی‌ها نبوده و نیستند و باید ببینیم ال‌جی برای این سیستم امنیتی خود چه چیز‌های دیگری را قرار است آماده کند.

باز هم باید بگوییم که اسکن قرنیه قابلیتی کم نظیر است اما بدان معنا نیست که پیش از این در تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار نگرفته. اپل و سامسونگ نیز در حال کار بر روی تکنولوژی‌هایی هستند که برای استفاده مشتریان در چندین سال آماده باشند. این درحالیست که تولیدکنندگان دیگری مانند ZTE و فوجیتسو پیش از این در بخش امنیت بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. البته هنوز مسائل و سوالات زیادی بر سر راه ال‌جی به عنوان یک تولید کننده تلفن‌هوشمند وجود دارد تا بتواند از چنین سنسوری در گوشی‌های خود بهره ببرد. نظر شما در مورد تکنولوژی‌هایی که در پرچمداران آینده خواهیم دید چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با آی‌تی‌رسان و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH