امکان مدیریت آسان بر تمامی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها در اندروید M فراهم شد

u0-neu-d4-d3ac25d1db771d2cab8a8ffcc5bcd0e7pimgpsh-fullsize-distrبالاخره کنفرانس سالانه Google I/O آغاز شد و مانند همیشه نسخه جدید سیستم عامل موبایلی محبوب گوگل یعنی اندروید در آن معرفی گردید. برای سال ۲۰۱۵، ما شاهد ارایه اندروید M خواهیم بود. این نسخه بیشتر به بهبود قابلیت‌ها و امکانات موجود و نیز بهینه سازی توجه دارد تا اینکه بخواهد یک نسخه کاملا انقلابی باشد.

همانطور که حدس زده بودیم، یکی از امکانات جدید اندروید M، قابلیت مدیریت آسان بر تمامی سطوح دسترسی مورد نیاز هر اپلیکیشن است که حالا کاربران را قادر می‌سازد تا امکان کنترل دقیقی بر تمامی این دسترسی‌ها داشته باشند. در اندروید M این قابلیت بسیار کاربردی باعث می‌شود تا هر کاربری بتواند براحتی و بدون پیچیدگی خاصی، نسبت به تعیین دسترسی‌های درخواستی اپلیکیشن‌ها کنترل داشته باشد. دیگر با بخشی که شامل لیست دسترسی‌های مورد نیاز اپلیکیشن بود و در هنگام فرآیند نصب به کاربر نمایش داده می‌شد خداحافظی کنید.

در اندروید M، هنگامی که برای اولین بار اقدام به نصب یک اپلیکیشن می‌کنید، از شما درخواست می‌شود تا دسترسی لازم به داده‌هایی خاص را صادر کنید. هنگامی که پس از نصب برای اولین بار یک اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، اپ یاد شده سعی می‌کند تا دسترسی‌های لازم و مشخصی را به برخی ویژگی‌ها و بخش‌های گوشی‌ شما داشته باشد و بدین منظور از شما برای دادن این دسترسی‌ها سوال می‌پرسد. مثلا اپلیکیشنی درخواست می‌کند تا به میکروفون یا دوربین دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این، کاربران در بخش تنظیمات، به یک منوی اختصاصی دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد دسترسی‌های داده شده به اپلیکیشن‌ها را لغو نمایند یا دسترسی‌های داده نشده را صادر کنند. با این ویژگی دیگر می‌توان دقیقا تمامی موارد مورد نیاز هر اپلیکیشن را با دقت کامل کنترل کرد.

البته لازم به ذکر است که امکان لغو دسترسی یا دادن دسترسی جدید به اپلیکیشن‌های نصب شده از نسخه 4.3 جلی‌بین اندروید در این پلتفرم قرار داشته، ولی به صورت مخفی و در اعماق این سیستم‌عامل بوده که عملا دسترسی به آن بدون استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث وجود ندارد. همچنین برخی از این اپلیکیشن‌ها نیز نیاز به نسخه‌ای خاص و انجام ترفندهایی مخصوص دارند.

2 در مورد “امکان مدیریت آسان بر تمامی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها در اندروید M فراهم شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH