اپلیکیشن Google Photos رسما معرفی شد؛ مدیریت، ویرایش و اشتراک گذاری آسان تصاویر

photos-header

همانطور که طی چند روز اخیر شایعه شده بود، نسخه بروز شده‌ اپلیکیشن Google Photos به طور رسمی در طی کنفرانس Google I/O معرفی شد و آنچه در این اپلیکیشن شاهد هستیم چیزی فراتر از صرفا یک بروزرسانی و یک اپ مدیریت تصویر است که همه ما بر روی تلفن‌های هوشمندمان تجربه کرده‌ایم. Photos در واقع محصول جدیدی از گوگل است که تجربه کاری تازه‌ای را ارائه می‌دهد و هدفش این است که تمامی تصاویر شما را به صورت یکجا پوشش دهد. با این اپلیکیشن تصاویرتان امن خواهند بود و یافتن و به اشتراک گذاری آن‌ها بسیار آسان شده است.

Google Photos جدید همانند هسته اصلی‌اش، قصد دارد تا مکانی باشد برای نگه‌داری همه عکس‌های کاربران! این اپلیکیشن جدید می‌تواند به صورت خودکار، محتوای شما را به سرویس جدید همگام‌سازی نماید، اما در کنار این ویژگی، امکان اضافه کردن تصاویر کنونی ذخیره شده بر روی دستگاه‌های دیگر شما نیز وجود دارد. تصاویر با رزولوشن بالا آپلود می‌شوند که این میزان ۱۶ مگاپیکسل برای هر عکس است و این موضوع را تضمین می‌کند که کیفیت تصاویرتان هیچ‌گاه کاهش نیابد. آپلود شدن تصاویر با این رزولوشن، فضای نامحدودی را برای همه آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر شما بخواهید، امکان آپلود تصاویر با کیفیت و رزولوشن کنونی آن‌ها نیز وجود دارد ولی در این صورت، این تصاویر بر روی فضای شخصی حساب کاربری‌تان در گوگل ذخیره خواهند شد. امکان آپلود ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p نیز به همین شکل وجود دارد.

Google-Photos-is-made-for-safe-photo-storing-and-sharingدرحالی‌که Google Photos مکان بسیار خوبی برای نگه داری تصاویر قلمداد می‌شود، اما در کنار این قابلیت، ظاهرا امکان ثبت و مدیریت آن‌ها را نیز بخوبی فراهم کرده. اپلیکیشن مورد بحث نه تنها بر اساس زمان، بلکه بر اساس تاریخ، یا بر اساس مکان نیز می‌تواند عکس‌های کاربران را گروه‌بندی کند. سرویس‌های گوگل به اندازه‌ای هوشمند هستند که صورت افراد را هم تشخیص داده و بتوانند تصاویر را بر اساس موارد مشابه یک شخص گروه بندی نماید. دیگر نیاز ندارید که تصاویر را تگ کرده یا نام آن‌ها را تغییر دهید و نیازی به ساخت آلبوم هم نخواهید داشت. کافیست بر روی صورت یک شخص در عکس‌ تپ کنید و سپس Google Photos تمامی تصاویری که از آن فرد دارید را برایتان در یک گروه نمایش خواهد داد!

به عنوان یک محصول در این حوزه، Google Photos امکانات ویرایشی متنوعی را نیز برای تصاویر در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید تنظیماتی را برای نوع رنگ‌بندی و روشنایی تعیین کنید تا بهترین حالت ممکن عکس‌هایتان را داشته باشید، یا کافیست به اپلیکیشن اجازه دهید تا خودش به طور خودکار این عمل را انجام دهد. با چند تپ ساده، همچنین می‌توانید مجموعه تصاویر بسازید، انیمیشن ایجاد کنید و یا فیلم‌هایی را ایجاد کنید که در پس زمینه آن موسیقی هم نواخته می‌شود. البته این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های ویرایشی اپلیکیشن مورد بحث است. ویژگی جدید دیگری هم در Google Photos وجود دارد که به صورت یک دستیار عمل کرده و پیشنهاداتی را در مورد نحوه ساخت تصاویر و ویدیو‌ها (برای مثال یک مجموعه آلبوم تصویری) به کاربر ارایه می‌کند.

البته که بیشتر افراد بسیار تمایل دارند تا تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و صرفا علاقه‌ای به نگه‌داری عکس‌های خود به صورت شخصی ندارند. خب، Google Photos می‌تواند این کار را نیز انجام دهد و این عمل را با چند روش انجام می‌دهد. ممکن است بخواهید تصاویر را با اپلیکیشن دیگری به اشتراک بگذارید و یا یک لینک تولید نمایید تا یک یا مجموعه‌ای از تصاویر گالری شما برای دیگران قابل مشاهده باشد. افرادی که عکس‌های‌تان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید نیز می‌توانند صرفا آن‌ها را ببینید یا اقدام به افزودن این تصاویر به آلبوم خود در فضای شخصی Photos نمایند. همچنین در بخش اشتراک گذاری، ژست‌های جدیدی برای مدیریت یک یا چند تصویر به طور همزمان وجود دارد و برای این منظور کافیست تا انگشت خود را بر روی یک تصویر قرار داده و نگه‌دارید و سپس آن عکس را به مکان دیگری درگ کنید!

درحالیکه نسخه نهایی اندروید M تقریبا در اواخر سال میلادی جاری منتشر خواهد شد، Google Photos اما از همین امروز منتشر شده و در پلتفرم‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفته است. سرویس‌های جدید گوگل در این بخش قرار است در اندروید و iOS و نیز از طریق وب، در اختیار کاربران قرار گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH