هواپیمای خورشیدی گوگل در مکزیک سقوط کرد!

landscape-1432916794-solara

از چند ماه قبل گوگل در حال تحقیق بر روی یک هواپیمای خورشیدی به‌نام Solara 50 است که آن را برای پروژه جاه طلبانه ارایه اینترنت در همه جا، مورد تست قرار داده. حالا مشخص شده که این هواپیما در صحرایی سقوط کرده که در حقیقت بدون هیچ تلفاتی بوده، اما حالا همین اتفاق باعث شده تا هیئت برقراری ایمنی نقل و انتقالات هوایی، در مورد این حادثه اقدام به تحقیق نماید.

هواپیمای بدون نام یاد شده از یک فرودگاه خصوصی در آلبوکرک به پرواز درآمده است. بر اساس اعلام بلومبرگ، این یک هواپیمای آزمایشی برای برنامه جاه طلبانه گوگل بوده که هدفش ارایه اینترنت در سراسر نقاط کره زمین است و انرژی لازم برای پرواز خود را هم از طریق نور خورشید بدست می‌آورد. این هواپیماها در کنار بالن‌های گوگل هدف یاد شده را دنبال می‌کنند. این هواپیما پس از اینکه گوگل شرکت Titan Aerospace را خریداری کرد، ساخته شد و به پرواز درآمد.

اداره هوانوردی فدرال (FFA) نیز این سقوط را مورد بررسی قرار خواهد داد تا به NTSB و گوگل برای تشخیص علت آن حکم نماید. گوگل و فیس‌بوک در حال حاضر با یکدیگر در زمینه ارائه اینترنت در هوا و زمین رقابت دارند، اما این حادثه باعث شده که در برنامه مورد نظر شرکت یاد شده یک شکست جدید ثبت شود.

1 در مورد “هواپیمای خورشیدی گوگل در مکزیک سقوط کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH