رتبه کاربران ایرانی در بین سرویس‌های تلگرام، واتس‌اپ و وایبر

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اینترنتی این روزها به یکی از پر استفاده‌ترین ابزارهای روزانه مردم سراسر جهان تبدیل شده‌اند و افراد برای ارتباط با دوستان و آشنایان و یا حتی یافتن دوستانی جدید از چنین سرویس‌هایی بهره می‌برند. البته یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده استقبال از چنین سرویس‌هایی تا به این حد زیاد باشد، در دسترس بودن تلفن‌های هوشمند مختلف در هر رده قیمتی است. از آنجا که رفته رفته گوشی‌های قدیمی را کمتر در دست افراد می‌بینیم، جای تعجب ندارد که ببینیم کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی و نیز پیام‌رسان‌های اینترنتی همراه، روز به روز در حال افزایش هستند.

اما با وجود سرویس‌ها و پیام‌رسان‌های فراوان که هر کدام مزایا و معایبی دارند، در کشورمان به چند اپلیکیشن، توجه بسیار بیشتری می‌شود. از جمله معروف‌ترین و پر استفاده‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ایران می‌توان به تلگرام، واتس‌اپ و وایبر اشاره کرد. شاید شما هم تا کنون آمار و اطلاعاتی در مورد تعداد کاربران ایرانی در هر کدام از این سرویس‌ها دیده باشید. اما با این وجود باز هم ارایه چنین آمارهایی در اکثر موارد دقیق از آب در نخواهد آمد.

ما در آی‌تی‌رسان تصمیم گرفتیم تا با بررسی سرور اصلی سه اپلیکیشن پیام‌رسان فوق، در سرور معتبر و معروف آلکسا، رتبه و تعداد کاربران ایرانی را در آن‌ها مشخص کنیم. پس در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

وایبر

viber-logo-100036434-galleryبر اساس آمارهای معتبر، سرویس وایبر تا ماه آوریل ۲۰۱۵ حدود 573 میلیون کاربر یکتا دارد. حالا با توجه به آمار آلکسا سرور اصلی این پیام‌رسان، بسیار جالب است که بدانید ایرانی‌ها بیشترین کاربران آن را تشکیل می‌دهند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید دقیقا 11.8 درصد از کل کاربران وایبر، ایرانی هستند! این تعداد کاربر ایرانی در چنین سرویسی بسیار جالب است! روسیه و ایالات متحده آمریکا نیز به ترتیب با 10.9 و 6.8 درصد در رده دوم و سوم جای گرفته‌اند.

vbتلگرام

Telegram-logoتلگرام از جمله سرویس‌هایی است که در این روزها بین ایرانی‌ها بسیار محبوب شده. قابلیت‌های رمزنگاری خاص این اپلیکیشن باعث شده تا بسیاری از افراد به آن اعتماد کنند، زیرا در این حالت خواندن پیام‌ها بین مبدا و مقصد بسیار سخت‌تر خواهد بود. همچنین این اپلیکیشن جز اولین اپ‌هایی بوده که قابلیت چت خصوصی رمزنگاری شده دونفره را ارایه کرد. اما برویم به سراغ آمار! این سرویس هم اکنون بیش از 50 میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد. با توجه به آماری که ما از آلکسا از سرور اصلی این پیام‌رسان گرفتیم، باز هم ایرانی‌ها بیشترین تعداد کاربران آن را تشکیل داده‌اند. این میزان دقیقا برابر با 15.4 درصد از کل کاربران سرویس مورد اشاره است که با توجه به کل کاربرانش 7.700.000 آن را ایرانی‌ها تشکیل داده‌اند. پس از ایران روسیه با 10.4 و کره جنوبی با 9.5 درصد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم کشورهای استفاده کننده از تلگرام قرار گرفتند.

tgواتس‌اپ

indexواتس‌اپ هم از آن دسته اپلیکیشن‌های بسیار محبوب در بین کاربران است. افراد بسیاری در داخل کشور از واتس‌اپ بهره می‌برند. بر طبق جدیدترین آمارهای اعلام شده، این سرویس نیز تا آوریل ۲۰۱۵ بیش از 800.000.000 کاربر فعال در هر ماه دارد. اما هنگامی که ما به سراغ آمار آلکسای سرور اصلی این پیام‌رسان رفتیم، همانطور که در تصویر می‌بینید نامی از ایران در بین چند کشور نخست مشاهده نکردیم. ظاهرا در استفاده از این پیام‌رسان هندی‌ها دیگر گوی سبقت را از هموطنان عزیز گرفته‌اند! با توجه به جمعیت زیاد هند البته این آمار چندان هم غیر معمول نیست. هندی‌ها در مجموع 22.3 درصد از کل کاربران واتس‌اپ را تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت که 178.400.000 کاربر در این کشور پهناور از واتس‌اپ استفاده می‌کنند! برزیل با 14.1 و ترکیه با 5.1 درصد به ترتیب در رده دومین و سومین کشورهای استفاده کننده از واتس‌اپ جای گرفتند.

wtنظر شما در این‌باره چیست؟ آیا رشد روز افزودن کاربران ایرانی در چنین سرویس‌هایی خوب ارزیابی می‌شود؟ لطفا دیدگاه‌های با ارزش خود را در بخش نطرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

17 در مورد “رتبه کاربران ایرانی در بین سرویس‌های تلگرام، واتس‌اپ و وایبر”

  1. درود بر دوستان.
    یکی از بزرگترین مشکلات مردم ما این هست که در درجه اول فقط جنبه بد این شبکه های اجتماعی رو میبینن و این رو نمیبینن که کسانی هستن که دارن از این شبکه ها به نحو احسنت استفاده میکنن مثلا خود من از اسکایپ و تلگرام استفاده میکنم و تقریبا ۱۳تا۱۴ ساعت آنلاین هستم چون در حال کسب در آمد هستم و اگر اون دوستی که نوشته بودن که در این شبکه ها ادم دچار اختلالات شدید روانی و جنسی میشه در جواب خدمتشون عرض کنم شما وارد گروه و کانالهای مخرب نشین . طرف عضو تمام کانالهای جنسی و مخرب میشه و بعدش نوشته این شبکه ها باعث اختلال میشه. در کل اگر فرهنگ استفاده از هر نوع تکنولوژی رو داشته باشیم بد نیست. همانطور که رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله خامنه ای فرمودند میتوانیم از این شبکه ها و اینترنت به عنوان یک فرصت بسیار خوب استفاده کنیم.

  2. نظر من اینه که بیش از اینکه این شبکه های اجتماعی مزیت داشته باشن عیبو ایراد دارن.دقیقا بجای یاهو مسنجر حالا دارن افکار بیمار جنسی ،شایعات موهوم و به بطالت گذروندن وقت رو توی این شبکه ها به نمایش میذارن.که البته عاملش فقط وفقط ملت خودمون هستن.واین واقعا باعث خجالته.

  3. همه سرشون توی گوشیاشونه. شبانه روز!!
    خو بنده های خدا. شما اومدید توی این دنیا که فقط وقت باارزشتونو تلف کنید؟ که بقیه ملت دنیا پیشرفت کنن و ابداع و اختراع و.. داشته باشن و بعد منو شما بیاییم فقط وقتمونو باهاش تلف کنیم؟ آیا این است رسالت منو شمای ایرانی؟؟

    مشکل مردم ما بی فرهنگی، کتاب نخوندن، استفاده نکردن از عقل، فکر نکردن و خلاصه یه تخته کم بودنه. ببخشیدا ولی حقیقته. اجازه مخالفتم نداری. بجاش کمی بیاندیش هم وطنم.

    ما فقط مصرف گراییم. اصلا ایرانی به درد هیچی نمی خوره. هیچ کار مثبتی توی این کره ی خاکی انجام ندادیم(حالا یه چند نفری یه حرکتی انجام دادن) ولی در کل منظورمه.

    خلاصه تاسف تاسف و باز هم تاسف…

  4. 50.000.000 میلیون یعنی ۵۰۰۰۰۰۰۰*۱۰۰۰۰۰۰ که میشه ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ که فک نمی‌کنین یکم از کل جمعیت دنیا بیشتر باشه؟
    وقتی واژه میلیون رو بعد از یک عدد میآریم یعنی اون عدد ضرب در میلیون.

  5. مخابرات ایران خیلی ضعیف بوده در ارائه خدمات به مشتریان و قیمت بالای پیامک ها موجب این شده که از نرم افزار های پیام رسان استفاده کنن که هزینه ها امده پایین.

  6. با توجه به ضعف و گرانی سرویسهای مخابراتی در ایران و عدم جوابگویی و مشتری مداری اپراتورها به نظر من استفاده از این اپلیکیشنها با تمام نکات مثبت و منفی شان باز هم خوب و به صرفه است

  7. این یک هشدار برای مسئولین است که سرمایه و دلارهای ما بجای تولید کار و اشتغال صرف مصرف گرایی اعم از موبایل ، ماشین و لوازم خانگی و….میگردد.

  8. اصلا نظر مثبتی روی شبکه های اجتماعی ندارم چون هیچ هدف خاصی رو دنبال نمیکنه و فقط وقت گرانبهای آدمی رو هدر میده. والسلام.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH