زنی Apple-I دویست هزار دلاری خود را به سطل بازیافت زباله انداخت!

apple_1_story

یک شرکت بازیافت زباله اخیرا یک دستگاه رایانه قدیمی Apple-I را در بین سایر زباله‌ها کشف کرده و حالا مدیران این شرکت به دنبال زنی هستند که آن را بیرون انداخته، تا به وی بگویند چه کالای با ارزشی را به سطل زباله انداخته است.

Clean Bay Area شرکتی است که به طور تخصصی در بازیافت گجت‌های مختلف فعالیت دارد و اخیرا یک بسته را دریافت کرده که در داخلش یک ابزار الکترونیکی بوده و مالک آن زنی بوده که این وسیله را پس از مرگ همسر خود، از گاراژ خانه بیرون انداخته است. شرکت مورد اشاره پس از بررسی جعبه، متوجه شده که در داخل آن یک دستگاه رایانه قدیمی Apple-I وجود دارد. از آنجایی که تنها ۲۰۰ عدد از این مدل و به دست استیو وازنیاک و استیو جابز ساخته شده، دستگاه‌های باقی مانده از این سری همیشه در حراجی‌های مختلف با قیمت‌های نجومی به فروش رسیده‌اند.

البته بر اساس روال کاری این شرکت، توسط شخص جمع کننده، مقداری پول بابتش پرداخت شده. اما حالا، Clean Bay Area به دنبال زنی است که مالک اصلی این رایانه بوده و ارزش آن بیش از ۲۰۰ هزار دلار است. این شرکت تصمیم دارد تا پول آن را با صاحب اصلی‌اش به صورت ۵۰ به ۵۰ تقسیم کند. آقای ویکتور گیچون، معاون شرکت مذکور، اعلام کرده که این زن هیچگونه اطلاعات تماسی از خود ارایه نکرده و اینکه بخواهند وی را بیابند کار بسیار سختی است.

حالا این خبر در فضای مجازی منتشر شده تا مالک اصلی Apple-I پیدا شود. براستی در صورتی که این زن از اصل ماجرا مطلع شود چه حالی خواهد داشت؟ زمانی که بفهمد چه کالای با ارزشی را تنها به ازای دریافت مبلغی چند ده دلاری بیرون انداخته است!

2 در مورد “زنی Apple-I دویست هزار دلاری خود را به سطل بازیافت زباله انداخت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH