سامسونگ در تبلیغ بی‌سابقه خود گلکسی و آی‌فون را مستقیما مقایسه می‌کند!

رقابت تبلیغاتی سامسونگ و اپل انتها ندارد! از زمانی که سامسونگ به سیستم ارایه پرچمدارها پیوست و با تولید سری گلکسی (Galaxy) رقیب مستقیم اپل شد؛ این دو کمپانی هر از چندگاهی در تبلیغات خود اشارات مستقیم و غیرمستقیمی به محصولات هم داشته‌اند.

Samsung

چه در زمان انتشار S3 که سامسونگ صف‌های پیش از انتشار آی‌فون و عدم پیشرفت این محصول مطابق انتظار هوادارانش را به سخره گرفت. چه در تبلیغ Galaxy Tab Pro 10.1 که سامسونگ این محصول را کنار iPad Air گذاشت تا قطر آن‌ها را مقایسه کند. و همین‌طور در زمان انتشار Note 4 که هواداران سرسخت اپل و ساعت‌شان در تبلیغ این شرکت ظاهر شدند (اینکه تمام این مثال‌ها مربوط به تبلیغات سامسونگ است اتفاقی نیست!).

حالا سامسونگ بازی را داغ‌تر کرده است! امروز که منتظر لود شدن یکی از ویدئوهای یوتیوب خودم بودم، با تبلیغی از این شرکت مواجه شدم که مرزهای «پوک» کردن را تغییر داده است. سامسونگ در تبلیغ جدید خود که از قرار معلوم برای فینال رقابت‌های NBA آماده شده، مستقیما با کنار هم قرار دادن Samsung Galaxy S6 Edge و Apple iPhone 6 دانه‌دانه به شما نشان می‌دهد که چه امکاناتی در گلکسی سامسونگ بهتر از آی‌فون عمل می‌کند. گرچه همانطور که اشاره شد این شرکت قبلا یک بار تبلت‌های خود را مستقیما با اپل مقایسه کرده بود اما هرگز این‌طور به قصد نابودی محصولات اپل گام بر نداشته.

از جمله این امکانات، توانایی شارژ وایرلس در گلکسی اس۶ و همچنین گرفتن سلفی‌های وایدتر است (که آخری طبق گفته سامسونگ باعث می‌شود «نَنا» هم در کادر باشد). در تبلیغ دیگری سامسونگ با قرار دادن Galaxy S6 Edge در کنار محصول جدید اپل نشان می‌دهد که چطور با صفحه خمیده سامسونگ شما می‌توانید تماس را در گوشیِ سروته شده ببینید (هرچند که طبق گفته این تبلیغ آی‌فون هنوز ویبره را دارد!). این ویدئو همینطور اشاره می‌کند که با این صفحه نمایش جدید می‌توان اخبار ورزشی، آب و هوا، توییت‌ها و غیره را دید در صورتی که آی‌فون در آن نقطه تنها چند دکمه کار گذاشته است.

در پایان تمام این تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای، صداگذار این ویدئوها می‌گوید: «اگر محاسبه کنید متوجه می‌شوید که ۶ بزرگتر از ۶ است.»

با اینکه طنز هوشمندانه سامسونگ در این‌گونه تبلیغات را نمی‌توان نادیده گرفت اما ابعاد اخلاقی این کار هنوز مورد بحث است.

قابل ذکر است که «تبلیغات مقایسه‌ای» در اصل اختراع سامسونگ نیست و پیشینه تاریخی خود را دارد و قوانین مربوط به آن نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. هرچند امروزه در ایالات متحده این مسئله به دلیل اینکه «می‌تواند به قضاوت مشتریان کمک کند» مجاز است و در بریتانیا هم قانون تقریبا به همین شکل است.

هردو تبلیغ جدید سامسونگ را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

7 در مورد “سامسونگ در تبلیغ بی‌سابقه خود گلکسی و آی‌فون را مستقیما مقایسه می‌کند!”

  1. دوربین مداربسته

    به نظر بنده تا وقتی سیستم بازی مثل اندروید وجود داره هیچوقت نباید از سیستم بسته آی او اس استفاده کرد
    چون همیشه راه سو استفاده تولید کننده بازه

  2. منکه هر دو رو داشتم
    وجداناً هر دو خوبن.هر کدام مزایا و معایبی دارند
    به نظر بنده باید مورد استفاده را دید و خرید کرد

  3. سامسونگ فقط و فقط و فقط بخاطر تبلیغات گسترده هست که تونسته بازار رو بدست بگیره . من هیچ وقت ۶ سامسونگ رو به ۶ اپل ترجیح نمیدم !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH