طرحی از سامسونگ که قلم هوشمند را با فرمان صوتی از جایگاهش بیرون می‌کشد

samsung-stylus-patent-640x279

یکی از برتری‌های سری نوت سامسونگ را می‌توان همین قلم هوشمندشان دانست. در واقع وجود این قلم‌ها به کاربران امکان می‌دهد که بیش از روش‌های دیگر با دستگاه روبروی‌شان تعامل داشته باشند. وجود این قلم‌ها خوب است، اما نمی‌توان منکر نگرانی گم کردنشان شد.

خوشبختانه ظاهرا سامسونگ فکری بحال این قضیه کرده است. شرکت در پتنتی که اخیرا منتشر شده، فناوری را به نمایش گذاشته است که بیرون آمدن قلم هوشمند از جایگاهش را تنها به فرمان صوتی محدود می‌کند. این یعنی برای بیرون آمدن قلم تنها باید فرمان مربوطه بیان شود.

این فناوری نه تنها از بیرون افتادن و گم شدن قلم جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود که دسترسی به آن فقط محدود به صاحب دستگاه باشد. احتمالا این فرمان صوتی باعث خواهد شد برنامه‌هایی که نیاز به امضای دیجیتال دارند با تشخیص صدای شما بدانند که چه کسی قرار است سند مربوطه را امضا کند و از این امر مطمئن شوند.

علاوه بر این زمانی که فرمان شما باعث بیرون آمدن قلم از جایگاهش می‌شود، دستگاه قصد شما برای استفاده از آن را تشخیص خواهد داد و برنامه مورد نیاز را باز خواهد کرد.

البته این تنها یک طرح اولیه است و مشخص نیست که آیا واقعا سامسونگ مشغول کار بر روی آن است یا نه.

نظر شما راجع به این فناوری چیست؟  آیا داشتن این فناوری می‌تواند برای نسل‌های آینده سری نوت مهم باشد و محبوبیت آنها را بیشتر کند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH