Apple Watch با آپدیت جدیدش نرم‌افزارهای سریع‌تر و هوشمندتری خواهد داشت

Presentation of Apple's new Apple Watch in Berlin

اپل درنهایت به دولوپرها نشان می‌دهد که چه زیر کلاه Apple Watch پنهان کرده است.

مدیرکل شرکت اپل، «تیم کوک»، می‌گوید که آپدیت جدید ساعت اپل، سیستم‌عامل آن (WatchOS) را ترجمه خواهد کرد و به سازنده‌ها امکانات جدیدی می‌دهد که با آن می‌توانند به سخت‌افزار این ساعت (از جمله سنسور ضربان قلب) نفوذ کنند. کوک این مسئله را چند دقیقه پیش در کنفرانس WWDC اپل در سانفرانسیسکو اعلام کرد.

درحال حاضر طراحان نرم‌افزار تنها می‌توانند برنامه‌ها را طوری طراحی کنند که خود را از آی‌فون به صفحه اپل واچ بازتاب دهد. این کار اکثر بخش سخت را بر دوش آی‌فون خواهد انداخت. تنها اپ‌هایی که می‌توانستند از امکانات ساعت کامل استفاده کنند نرم‌افزارهای خود اپل مانند Maps یا Mail بودند. با این اپ‌های به اصطلاح «خانگی»‌ که حالا امکان ساخت‌شان فراهم است؛ سازندگان شخص ثالث هم می‌توانند نرم‌افزارهایی سریع‌تر و هوشمندتر برای خود ساعت اپل بسازند.

داشتن اپلیکیشن‌های باکیفیت بیشتر روی Apple Watch یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت برای ساعت‌های هوشمند خود است. ساعت اپل آوریل گذشته با حدود ۳۵۰۰ اپلیکیشن عرضه شد و این در حالی است که گوگل در ماه مه گذشته اعلام کرد که سازندگان نرم‌افزار حدود ۴۰۰۰ اپ برای سیستم‌عامل Android Wear از زمان انتشار آن در سال پیش تولید کرده‌اند.

یکی از کمبودهای Apple Watch تاکنون تکیه زیاد آن بر آی‌فون کاربر است. بخش بزرگی از امکانات اصلی این ساعت‌ها از جمله فرستادن پیام، نوتیفیکیشن‌ها و GPS بدون گوشی قابل استفاده نخواهند بود. این دیوایس تا به امروز تقریبا در صندوقچه اپل مخفی شده بود. دقیقا مانند آی‌فون‌ نسل اول که اپل به سازنده‌های خارج از شرکت اجازه طراحی نرم‌افزار برای آن‌ها و فروش‌شان در اپ استور را نمی‌داد.

این محدودیت‌ها در ساعت اپل، استفاده اکثر اپ‌ها از جمله اپ کرایه تاکسی Uber یا اپ پیگیری تحرک بدنی Strava را به شدت کندتر و گاهی سخت‌تر از چیزی کرده که می‌توان در حالت عادی روی آی‌فون استفاده کرد. این تنها به همین دلیل است که نرم‌افزار نمی‌تواند به معماری اصلی Apple Watch راه پیدا کند. اما همه این‌ها حالا با آپدیت جدید WatchOS تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH