سامسونگ از صفحه نمایش‌های OLED شفاف و آینه‌ای خود رونمایی کرد

samsung-transparent-oled01در حال حاضر بیشتر صفحه نمایش‌های موجود در دستگاه‌های دیجیتالی امروزی، در حالت خاموش، زمینه‌ای تیره یا مشکی رنگ دارند. اما جدا از این نوع صفحه نمایش‌های مرسوم، شاید بسیار هیجان زده شوید اگر بدانید گام بعدی پیشرفت در این نوع محصولات تا کجا قرار است پیش برود. جواب این سوال را ممکن است سامسونگ داده باشد چرا که این شرکت در خلال رویدادی که در هنگ‌کنگ برگزار شده بود از صفحه نمایش‌های جدید OLED شفاف و آینه‌ای خود رونمایی به عمل آورد.

همانطور که در تصویر بالا و تصویر پایین می‌توانید مشاهده کنید، دو تکنولوژی جدید صفحه نمایش‌های سامسونگ نشان داده شده‌اند که یکی به صورت شفاف عمل می‌کند و چیزهای پشت آن مشخص هستند و دیگری به صورت یک آینه عمل می‌کند و حالت منعکس کننده دارد. درحالیکه شاید نیازی نباشد که این نوع فناوری‌ها در آینده در خانه‌های ما و شما حضور داشته باشند، اما سامسونگ اعتقاد دارد که که چنین صفحه نمایش‌هایی پتانسل بسیار زیادی برای تجاری شدن دارند.

samsung-transparent-oled02در حال حاضر صفحه نمایش‌های آینه‌ای بر اساس تکنولوژی سه بعدی RealSense شرکت اینتل کار می‌کنند. این ایده می‌تواند برای مشتریان این امکان را به ارمغان بیاورد که فرضا برای عوض کردن لباس، نیازی به تعویض و پوشیدن تعداد زیادی لباس نداشته باشند و با استفاده از فناوری بکار رفته در این صفحه نمایش‌ها به صورت خودکار ببینند که در صورت پوشیدن هر لباسی، چگونه بنظر خواهند آمد.

در سمت دیگر، صفحه نمایش‌های شفاف نیز بیشتر برای اهداف تبلیغاتی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و فرضا می‌شود با آن‌ها اقدام به ساخت تبلیغات تعاملی کرد که این محصول نیز از تکنولوژی سه بعدی RealSense اینتل بهره می‌برد. حالا با نمایش چنین صفحه نمایش‌های جذابی باید ببینیم که چه زمانی شاهد استفاده کاربردی و عمومی از آن‌ها خواهیم بود.

2 در مورد “سامسونگ از صفحه نمایش‌های OLED شفاف و آینه‌ای خود رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH