نگاه نزدیک و تخصصی به ال‌جی G4

کمپانی ال‌جی، پس از عرضه موفق اسمارت فون‌های G2 و سپس G3، این روند را ادامه داده و همان‌طور که می‌دانید، آخرین محصول خود یعنی G4 را مدتی قبل معرفی و روانه بازارهای جهانی کرده است.

cover-g4

دفتر ال‌جی تهران، عصر امروز شرایطی را مهیا کرد تا بتوانیم ساعاتی پس از ورود رسمی این پرچمدار به ایران، از نزدیک با این گوشی زیبا دیداری داشته باشیم و کمی با آن کار کنیم. پس بدون اتلاف وقت سراغ یک بررسی کوتاه از G4 رفته و نگاه کامل‌تر و تخصصی‌تر این محصول را به زودی برای شما خواهیم گذاشت.

end

آخرین پرچمدار ال‌جی، در نگاه اول ظاهری زیبا داشته و قاب چرمی آن توجه هر کاربری را به خود جلب می کند. ال‌جی تصمیم گرفته است تا این محصول را در 6 رنگ متفاوت به بازار ایران عرضه کند، که البته 3 رنگ با قاب چرمی و سه رنگ دیگر با قاب پلاستیکی روانه بازار خواهد شد.

طراحی

این محصول در حوزه طراحی، ادامه دهنده راه نسل‌های پیشین خود یعنی، G2 و G3 بوده و از همان شکل و طرح استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانیم مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت این دستگاه با نسل پیشین خود، استفاده از قاب پشتی از جنس چرم طبیعی است، که G4 را از سایر پرچمداران بازار متمایز می‌سازد. باید یه این موضوع اذعان داشت که استفاده از چرم طبیعی در قیاس با چرم مصنوعی که پیش از این سایر برندها در محصولاتشان بهره برده بودند، واقعا متفاوت بوده و حس دیگری را به کاربر منتقل می‌کند.

g4-2

قسمت فوقانی گوشی همانند نسل پیشین خود با یک سنسور مادون قرمز و یک میکروفون کوچک پوشیده شده است. قسمت زیرین G4 نیز به جک 3.5 میلی‌متری و یک میکروفن مجهز است.

updown

طبق معمول در قسمت‌های راست و چپ گوشی خبری از کلیدهای فیزیکی نبوده و این دکمه‌ها، همگی و بر اساس امضای معروف ال‌جی، به پشت این دستگاه منتقل شده‌اند.

در قسمت بالایی قاب پشتی، دوربین 16 مگاپیکسلی ال‌جی با همان f/1.8 معروفش و فوکوس لیزری را می‌بینیم که با فلش LED تزیین شده و قسمت پایینی آن محل قرارگیری اسپیکر است. نوار دوخته شده قاب پشتی و چرمی این اسمارت فون، بسیار زیبا و چشم نواز است.

back-up

back-down

back-full

پردازنده، سخت افزار و …

در نگاه اول و دقایقی که با این پرچمدار کره‌ای کار کردم، اثری از لگ و یا هنگ مشاهده نشد، اما خب نتیجه دقیق‌تر را باید بعد از بررسی کامل این محصول بیان کرد. در این دقایق کوتاه سعی کردیم تا G4 را وارد آزمایشگاه کنیم و آن را به دستان پرقدرت چند بنچمارک معتبر بسپاریم!

full-front

توضیحات اختصاصی این قسمت بماند برای بررسی کامل! اما برای اینکه حداقل تا جایی با شرایط آن آشنا شوید، شما را به دیدن تصاویر و نتیجه بنچمارک‌ها جلب می‌نمایم.

antutu-g4 pi-g4

همان‌طور که می‌دانیم ال‌جی برای G4 خود، از پردازنده اسنپدراگون 808 بهره برده و خبری از نسخه 810 نیست! این پردازنده در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگ حافظه داخلی، خبر از سخت افزار قدرتمندی دارد.

صفحه نمایش

ال‌جی این فبلت را با صفحه نمایشی 5.5 اینچی همراه با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 538ppi روانه بازار کرده است. اولین موضوعی که پس از روشن شدن صفحه نمایش به چشم می‌خورد، بهبود فوق العاده روشنایی G4 است که در نسخه پیش یعنی G3 یکی از اساسی‌ترین مشکلات به شمار می‌رفت. همچنان این کمپانی از محافظ قدرتمند Gorilla Glass3 برای صفحه نمایش استفاده کرده است.

full-5

دوربین

دوربین G4 یکی از نقاط قوت این محصول خواهد بود و با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد یکی از مهمترین رقبای بازار در این حوزه است. ال‌جی از یک دوربین فوق العاده 16 مگاپیکسلی برای G4 استفاده کرده که دیافراگم فوق العاده آن یعنی f/1.8 خبر از ثبت تصاویر فوق العاده‌ای در تاریکی و محیط‌های با نور کم دارد.

بدین منظور سعی کردیم تا با نور عادی اتاق تصاویری را با این دوربین ثبت نماییم. قابل ذکر است که سرعت ثبت تصویر در G4 فوق‌العاده بوده و مشکلی در این بخش وجود نخواهد داشت. همچنین تنظیمات نرم‌افزار دوربین نیز بسیار زیاد بوده و شاید درنگاه اول فکر کنید که با یک دوربین حرفه‌ای طرف هستید.

camera-1 camera-leizer camera-leizer-2

در بررسی کامل این محصول سعی خواهیم کرد تا تصاویری را در تاریکی ثبت نماییم تا دیافراگم فوق العاده آن را بسنجیم.

باتری

این کمپانی کره‌ای برای G4 از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری بهره برده که برای تست درست و حسابی آن باید کمی صبر نماییم!

cover

سایر ویژگی‌ها

ال‌جی G4، توانایی پشتیبانی از شبکه‌های 3G و 4G را داشته و از سایر امکانات روز پرچمداران بازار نظیر NFC ،IR Port، بلوتوث نسخه 4.1 و …  بهره می‌برد. همچنان این محصول توانایی شارژ وایرلس را نیز دارد که برای آن کاربر می‌تواند به طور دلخواه شارژرش تهیه نماید. این محصول به صورت Dual Sim وارد بازار کشورمان شده که این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای هواداران این برند باشد.

g4-1

جشنواره ال‌جی

خبر خوش دیگر برای دوستداران و خریداران G4 این است که همراه با عرضه این گوشی، جشنواره عکاسی ال‌جی نیز برقرار خواهد شد. در این جشنواره کافی است کاربر G4 با گوشی جدیدش عکس‌های مورد علاقه خود را ثبت کرده و یکی از آن‌ها را به نمایندگی‌های معرفی شده ال‌جی تحویل دهد، بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند از پکیج هدیه این کمپانی که شامل، یک باتری، یک رم میکرو اس‌دی 32 گیگابایتی و یک پایه شارژر است، بهره مند شوند!

jashnvare

به زودی با بررسی تمام و کمال این پرچم‌دار باز خواهیم گشت!

21 در مورد “نگاه نزدیک و تخصصی به ال‌جی G4”

  1. برید بازار چارسو همرو تست کنید متوجه میشید من اینکارو کردم و به نظرم G4 بهترین درومد و خریدم البته 6plus هم عالیه اما S6 با این همه تعریف خیلی ضعیف و دارای صفحه نمایش بی کیفیتی هست Z3 هم یه کلیپ نگاه کنی ظرف 10 ثانیه عجیب داغ میکنه!!

  2. من نمیدونم کلا اگه گوشی رو برای بنچمارک میخرین که هیچ برین s6 یا چندین گوشی چینی دیگه که بنچمارک های بالایی دارن رو تهیه کنین ولی اگه کارایی و طراحی خوب و نوآوری مد نظرتون هست بی شک G4 یکی از بهترین هاست و سخت افزارش هم کاملا پاسخگوی همه کارهای سنگین هست. توی آپارات چندتا تست هست با S6 لطفا برید ببینید تو اجرای بازی GTA گوشی G4 چجوری S6 رو شکست میده به نظر من زیاد به بنچمارک ها نمیشه استناد کرد چون S6 از لحاظ بنچمارک از G4 خیلی قوی تر هست ولی در عمل حتی ضعیف تر از G4 عمل میکنه که به دلیل عدم هماهنگی این سخت افزار هست.

  3. G4 واقعا عالیه ، بدنه چرمی زیبا و خاصی داره . دوربین و صفحه نمایشش محشرند . لرزش گیر سه جهته داره ، بر خلاف s6 هم رم میخوره و هم باتری قابل تعویضه .
    اگه دوسیمکارته هم باشه که دیگه فوق العادست .

  4. بسیار عالی بود . عکاسی تون هم خیلی عالی هست .

    فقط یک انتظاری داریم که بررسی کامل انجام بدید .

    صفحه نمایش و دوربین عکاسی و فیلم برداری LG G4 رو با گوشی های S6 ، Iphone 6 plus و … مقایسه کنید .

    برای مقایسه صفحه نمایش از تصاویر جدید استفاده کنید . تصاویر قبلی زیاد بیانگر تفاوت ها نیستند . از تصاویر
    QHD برای مقایسه استفاده کنید .

    سعی کنید بیشتر تصاویر میوه ، طبیعت و …. باشه .

    عکس های بیشتری از رابط کاربری بزارید . کاری که کمتر انجام میدید .

    محتویات جعبه رو هم عکس بزارید . که این کار رو در بررسی های قبلتون انجام ندادید .

    دستون درد نکنه . به شدت منتظر یک بررسی توپ هستیم.

  5. سامسونگ قهرمان

    گوشیه پرچمداری که پنجمارکاش از میانرده هم کمتره
    بابا اس 6ادج ازتوی پنج مارک پی 86زده بعد این 196
    بعد بگین این بهتره از اس 6/ادج فقط موافقا لایک بزنن

    1. آراد علیخانی

      LG G3 -32GB فقط حدود 250000 تومان از LG G2 -32GB گرون تر هست . صفحه نمایش فوق العاده بهتر )اولین اسمارت فون با صفحه نمایش QHD ) دوربین عالی و صد برابر بهتر با فوکوس لیزری ، قابلیت شارژ بی سیم ، صفحه نمایش بزرگتر ، امکانات بهتر و بیشتر ، ظاهر شکیل تر ، تنوع رنگی بیشتر ، باتری بهتر ، پلاستیک و جنس بدنه مرغوب تر ، و در واقع می توان در یک کلام گفت 100 برابر بهتر … و پرچم دار عالی …تازه G2 کارت حافظه نمی خورد که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد و واقعا مهم است … حال 250000 تومان ارزش اینها را ندارد؟! خودت قضاوت کن…

    2. درود

      1- صفحه نمایش نظر شما هست!
      آیفون رو همه میگن که صفحه نمایش عالی هست و سازندش ال‌جی هست
      ال‌جی هم صفحه نمایش G4 رو با آیفون مقایسه کرده میتونید توو سایت خود ال‌جی ببینید
      2- دیافراگمش که بازتر نیست مگر اینکه 1.9 به نظر شما بازتر از 1.8 باشه!!!
      3- امکانات فیلمبرداری و عکاسی G4 به مراتب بیشتر هست
      حداقل عکساش رو می‌تونستید توو اینترنت ببینید
      4- ضخامت G4 در بیشترین نقطه 9.8 هست و در کمترین نقطه کمتر از 5 میلی متر
      پس نمیشه ضخامتش رو با ضخامت یکدست S6 مقایسه کرد
      5- جنس و کیفیت این حرفا هم برای پر کردن کامنت بوده!
      6- بنچمارک شاید، اما عملکرد نه!
      ویدیوی مقایسه‌ی عملکرد دو گوشی به وفور موجود هست، S6 فقط چند ثانیه جلوتر هست و یه جاهایی هم عقب‌تر!
      7- باز هم برای پر کردن کامنت، نوآوری و خلاقیت و …
      بهتره به جای زدن حرفای کامنت پر کن، 2 تا ویدیوی مقایسه ببینید
      حداقلش این هست که اطلاعات خودتون بیشتر میشه

  6. سلام.گوشی خیلی خوبهولی عجیبه که بنجمارکش نسبت به گلکسی اس 6 کم.من خودم سه ملیون دویست دادم اس6 از قطر خریدم .بنجمارکش 70135بود.نسخه 128گیگابیت ایج

  7. آراد علیخانی

    صفحه نمایش فوق العاده بهتر ، دیافراگم بازتر و امکانات فیلمبرداری و عکاسی بیشتر ، حسگر اثر انگشت عالی ، صفحه نمایش اج باورنکردنی و فوق کاربردی ، حسگر ضربان قلب و هزاران حسگر بیشتر ، بدنه فلزی توصیف نشدنی و استفاده از برترین و مرغوب ترین فلز و شیشه در ساخت ، ضخامت 6.8 که به راحتی ضخامت وحشتناک 9.8 را می بلعد (3 میلی متر ضخیم تر که اصلا قابل چشم پوشی نیست ) ، پردازنده و چیپست فوق 3 قدرتمند تر که در تمام بنچمارک ها از G4 را می بلعد و واقعا روان تر است ، نوآوری ها و خلاقیت های بیشتر ، ابعاد مناسب تر و…. هزاران امکانات و قابلیت های دیگر چون (fast charging و power saving باتری ) که دیگر جای خود دارد … بله درست حدس زدید … حال شما SAMSUNG GALAXY S6 EDGE و GALAXY S6 را با LG G4 مقایسه کنید … لایک بزن +++

    1. درود

      1- صفحه نمایش نظر شما هست!
      آیفون رو همه میگن که صفحه نمایش عالی هست و سازندش ال‌جی هست
      ال‌جی هم صفحه نمایش G4 رو با آیفون مقایسه کرده میتونید توو سایت خود ال‌جی ببینید
      2- دیافراگمش که بازتر نیست مگر اینکه 1.9 به نظر شما بازتر از 1.8 باشه!!!
      3- امکانات فیلمبرداری و عکاسی G4 به مراتب بیشتر هست
      حداقل عکساش رو می‌تونستید توو اینترنت ببینید
      4- ضخامت G4 در بیشترین نقطه 9.8 هست و در کمترین نقطه کمتر از 5 میلی متر
      پس نمیشه ضخامتش رو با ضخامت یکدست S6 مقایسه کرد
      5- جنس و کیفیت این حرفا هم برای پر کردن کامنت بوده!
      6- بنچمارک شاید، اما عملکرد نه!
      ویدیوی مقایسه‌ی عملکرد دو گوشی به وفور موجود هست، S6 فقط چند ثانیه جلوتر هست و یه جاهایی هم عقب‌تر!
      7- باز هم برای پر کردن کامنت، نوآوری و خلاقیت و …
      بهتره به جای زدن حرفای کامنت پر کن، 2 تا ویدیوی مقایسه ببینید
      حداقلش این هست که اطلاعات خودتون بیشتر میشه

  8. به نظر میرسه قیمتش بالای دو تومن باشه(با توجه به قیمت جی فلکس 2 در ایران).گوشیه خوبیه ولی طراحی چرمی پشتش انگار جالب نیست و پلاستیکیش بهتره. در کل من باشم به جای این اس6 میخرم. در ضمن اینم بگم طراحی کلی گوشی خیلی به دل من نشست.منتظر بررسی تخصصی شم.

  9. فقط میتونم بگم دوربین و روشنایی صفحه اون نسبت به جی3 بهتر شده .سخت افزار جی3 پاسخگویه همه چی هست .در کل خوبه .

  10. برسی خوبی بود ولی ببخشید دوتا غلط املایی بود درس کنین لطفا پوشی تو پاراگراف اخر و یه جا اولا بود فکنم به رو نوشتید یه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH