مون ریکر، ساعت هوشمند نوکیا که هیچ‌وقت راهی به بازار نیافت

xxl_NokiaSmartWatch-970-80

تصویری که در بالا می‌بینید متعلق به پروتوتایپ ساعت هوشمند ساخت نوکیاست که سال گذشته در رویداد MWC به نمایش گذاشته شد، ولی همانطور که می‌دانید هیچگاه به واقعیت نپیوست.

منابعی به ورج گفته‌اند که نام این ساعت مون ریکر (Moonraker) بوده و طراحی‌اش را از سیتم عامل ویندوز فون قرض گرفته بود.

قرار بود که این ساعت هم‌زمان با لومیا 930 عرضه شود، ولی مایکروسافت پس از ادغام با نوکیا این پروژه را متوقف کرد.

اما اخیرا تصویر این ساعت هوشمند در بلاگ متوقف شده تامبلر که توسط یکی از کارکنان بخش طراحی مایکروسافت با نام پی کای شیه اداره می‌شود، منتشر شده است.

این تصاویر کانسپت نیستند و در واقع ساعت‌هایی را نشان می‌دهند که برای استفاده و حضور در بازار ساخته شده‌اند و همین امر نشان می‌دهد که به حضور آن‌ها نزدیکیم، اما چرا مایکروسافت حرف از آن را متوقف کرده است؟ می‌توان اینطور حدس زد که احتمالا می‌خواسته راه را برای مایکروسافت بند باز کند. قطعا کارایی بند بیشتر است، اما دلمان می‌خواهد که بتوانیم روزی این ساعت هوشمند را  که می‌تواند رقیب احتمالی اپل واچ باشد، ببینیم.

در تصاویر دیگر این ساعت می‌بینیم که می‌توان از آن به عنوان ریموت دوربین هم استفاده کرد. به‌علاوه وجود ویژگی‌هایی چون قدم شمار، میکس رادیو، پیام متنی، ایمیل و فیسبوک هم دیده می‌شود. در ضمن تماس‌های در حال برقراری را هم نشان می‌دهد، اما مشخص نشده است که بتوان با این ساعت به تماس‌ها پاسخ داد.

البته فعلا تمام این‌ها در تئوری و روی کاغذ است و احتمال دارد که مون ریکر هیچوقت نتواند راه به ویترین مغازه‌ها باز کند. مایکروسافت اعلام داشته که مشغول کار بر روی نسخه دوم بند است.

زمان عرضه این گجت فیتنس اواخر امسال اعلام شده و احتمالا پس از حضور ویندوز 10 باید منتظر بند نسل دوم هم باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH