اپل همچنان پیشتاز مطلق بازار تبلت‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهند که اپل با دارا بودن سهم گسترده‌ای از بازار تبلت‌ها، همچنان با اقتدار رتبه نخست را از آن خود کرده است.

بررسی‌ای که در ماه می میلادی صورت گرفت نشان داد که تا پایان این ماه اپل با محصول خودش یعنی آی‌پد، ۷۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و پس از آن محصولاتی که توانسته باشند درصدی از بازار را تصاحب کنند، تبلت گلکسی سامسونگ و کیندل فایر آمازون هستند که به ترتیب صاحب تنها ۶ و ۸ درصد از سهام بازار هستند و البته مجموع سهام آن‌ها هیچ تغییری نداشته و فقط سقوط کیندل فایر سبب شده تا سهم گلکسی بالاتر برود.

البته بازار تبلت‌ها همچنان روند رو به رشدی را طی می‌کند و در طی یک نظر سنجی، هفت درصد افراد گفته‌اند که قصد دارند تا در طی ۹۰ روز آینده یک تبلت خریداری نمایند.

 

زمانی‌که کیندل فایر به بازار عرضه شد، آمازون توانست سهم بسیار مناسبی از بازار را تصاحب کند اما به یکباره این سهم سقوط کرد و البته سامسونگ با محصولات متنوعی که تولید نمود توانست تا سهم خود را تا نزدیک به دو برابر افزایش دهد، اگرچه کل زحمات این دو کمپانی در مقابل اپل اصلا دیده نمی‌شود!

در بخشی دیگر، از کاربران پرسیده شد که اگر اپل اقدام به تولید یک مینی آی‌پد نمود، با احتساب این شرایط که همان مشخصات سخت افزاری حفظ شده اما اندازه نمایشگر به ۷ اینچ کاهش یابد، قیمت تبلت نیز 299.99 دلار باشد و تنها در نمونه Wifi تولید شود، چه تعداد از افراد آن را تهیه خواهند نمود، ۱۷ درصد پاسخ دهندگان اظهار تمایل کرده‌اند که این تبلت جدید را تهیه خواهند کرد.

[box type=”info”]

با این حساب، مینی آی‌پد را می‌توان بزرگ‌ترین رقیب آی‌پد دانست که در صورت تولید آن، باز هم محصولی از جانب اپل خواهد بود و با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که تنها رقیب اپل در دنیای تبلت‌ها، خود اپل است!

[/box]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH