اخطار برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ: 600 میلیون کاربر در خطر هک شدن

گزارشات جدید حکایت از وجود یک باگ امنیتی در نرم افزار کی‌بورد پیش فرض اسمارت فون‌های سری گلکسی سامسونگ دارند. از طریق این مشکل، هکرها می‌توانند به دستگاه نفوذ کنند و از طریق آن فعالیت‌های کاربر را زیر نظر بگیرند و یا به نصب اپلیکیشن مخرب و سرقت اطلاعات بپردازند. بر اساس آخرین گزارشات، حدود 600 میلیون اسمارت فون گلکسی وجود دارد که از کی‌بورد SwiftKey استفاده می‌کنند و در واقع با این وجود دستگاهشان آسیب پذیر است.

Samsung-Galaxy-S5-Feature

Ryan Welton یک متخصص امنیت موبایل در NowSecure است که این باگ امنیتی را کشف کرده است. بر اساس گزارش وی، زمانی که اسمارت فون یک بسته زبان کی‌بورد را دانلود می‌کند، می‌توان کد‌های مخرب را درون بسته قرار داد و سپس وارد اسمارت فون شد. به محض اینکه کد‌ها وارد دستگاه شوند، هکر به سادگی می‌تواند به کنترل اسمارت فون بپردازد و میزان مصرف دیتا، پیام‌های ارسال شده و سایر بخش‌های گوشی را در کنترل بگیرد.

سامسونگ در نوامبر سال 2014 به وجود چنین مشکلی از طریق NowSecure پی برد و NowSecure نیز یک پچ را در اختیار اپراتور‌های مختلف قرار داد اما همچنان در حال حاضر میلیون‌ها دستگاه دارای این باگ هستند.

فعلا هیچ آپدیتی در خصوص رفع این مشکل منتشر نشده است و حتی نسخه‌های موجود از کی‌بورد SwiftKey بر روی فروشگاه نرم افزاری سامسونگ و گوگل پلی نیز دارای این مشکل هستند. پس بهتر است تا زمان رفع این آسیب پذیری به سراغ اپلیکیشن‌هایی مثل کی‌بورد گوگل و یا هر کی‌بورد سوم شخص دیگری بروید.

7 در مورد “اخطار برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ: 600 میلیون کاربر در خطر هک شدن”

  1. مطمئنا کار خود سامسونگ برای جاسوسی از کاربرها بوده.
    به کاربرهای خودش هم رحم نمیکنه. آخه سامسونگ رو چه به گوشی تولید کردن. همون یخچال- فریزر برفکی تولید کنه برای آبروی خودش هم بهتره.

  2. یا علی.
    من برم کیبورد گوگل رو نصب کنم.
    1و 700 بده گوشی آخرشم باگ امنیتی داشته باشه.
    امیدوارم تو یه هفته اپدیت بده وگرنه از سامی دلگیر میشم.
    :)))))

  3. ینی همه اونایی که سویفت کی رو نصب کردن این خطر هست که اطلاعات شخصیشون بیرون درز پیدا کنه؟ راه حلی برای جلوگیری هست؟

  4. باگ رو ول کن، 600 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ماشالا سامسونگ چقدر میفروشه.تازه 600 میلیون تین نرم افزار روشون نصبه
    خیلی این سامسونگ غوله

  5. اپلیکیشن کیبورد گوگل از همه بهتره. در ضمن سامسونگ بیکار نمیشینه و آپدیتی در این خصوص خواهد داد. حتی اگه لازم باشه از اپل کمک بگیره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH