مقایسه عملکرد اسنپدراگون 810 و 801، تفاوت‌ها فاحش نیستند!

کمپانی سونی چندی پیش پرچم‌دار جدید خود را با نام اکسپریا +Z3 معرفی کرد (این محصول در ژاپن اکسپریا Z4 نامیده می‌شود) و این اسمارت فون نیز همانند اغلب پرچم‌داران امسال از پردازنده اسنپدراگون 810 استفاده می‌کند که شاید از لحاظ اعداد و ارقام پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است اما در عمل این چنین نیست.

xperia-z3-plus-w

موضوع داغ کردن پردازنده اسنپدراگون 810 اکنون نقل هر مجلسی است. سونی در تلاش است تا هرچه سریع‌تر یک به‌روز رسانی جدید را برای اکسپریا +Z3 منتشر کند تا بلکه مشکل داغ کردن آن کاهش یابد اما همان طور که در اچ‌تی‌سی وان M9 مشاهده کردیم، ارایه به‌روز رسانی تنها عملکرد پردازنده را کاهش می‌دهد و به این دلیل دیگر دستگاه مثل گذشته داغ نمی‌کند اما در واقع در بنچمارک‌ها امتیاز کمتری را اخذ می‌نماید. حال باید منتظر باشیم و راه حل سونی را در این خصوص مشاهده کنیم.

اما این افزایش فرکانس هر هسته و سایر ارتقا‌های اسنپدراگون 810 نسبت به اسنپدراگون 801 موجود بر روی اکسپریا Z3 آیا واقعا تفاوت فاحشی در سرعت پردازش دستورات ایجاد می‌کند؟ باید بگوییم که خیر و اگر تفاوتی نیز باشد بسیار جزیی است. باور نمی‌کنید، پس بهتر است به تماشای ویدیوی زیر بنشینید (البته ما نیز از حرف‌های این آقا سر در نیاوردیم اما می‌توان بدون توجه به حرف‌های وی عملکرد دو گوشی را مقایسه کرد).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH