به‌روز رسانی جدید ویندوز 10 قابلیت استفاده از گوشی با یک دست را فراهم آورده است!

اخیرا مایکروسافت یک نسخه پیش نمایش جدیدتری را برای ویندوز 10 عرضه کرده است که برخی قابلیت‌های جالب را برای اسمارت فون‌های ویندوزفونی به ارمغان آورده است. البته این نسخه نیز همچنان آزمایشی است و نسخه اصلی این سیستم در تابستان امسال عرضه خواهد شد.

Cortanas-new-UI-for-Windows-10-(2)

در به‌روز رسانی مذکور علاوه بر رفع باگ‌های مختلف یک قابلیت جدید نیز معرفی شده که چندی پیش چنین ویژگی‌ای را در محصولات اپل مشاهده کرده بودیم. این قابلیت که one-handed نام دارد به کاربران این امکان را می‌دهد که با یک دست از صفحه نمایش دستگاه خود استفاده کنند و به بخش‌های مختلف آن از طریق انگشت شست خودشان دسترسی داشته باشند. البته این قابلیت بیشتر برای کاربران اسمارت فون‌هایی مفید خواهد بود که صفحه نمایشی 5 اینچی یا بزرگ‌تر دارند. این ویژگی صفحه نمایش را در واقع کوچک می‌کند و رابط کاربری دستگاه را به نحوی می‌چیند که با یک دست بتوان آن را کنترل کرد. این قابلیت از طریق فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه خانه فعال می‌شود (همانند Reachability در آی‌فون) و کاربر می‌تواند با لمس قسمت مشکی بالای صفحه،‌ گوشی را به حالت عادی باز گرداند و یا اینکه منتظر بماند تا وقت در نظر گرفته شده برای این ویژگی به پایان برسد و به صورت خودکار سایز نمایشگر به حالت قبلی خود باز گردد.

یکی دیگر از بهبود‌های به‌روز رسانی اخیر ویندوز 10 به دستیار صوتی کورتانا باز می‌گردد که کاربران از طریق آن می‌توانند بسته‌های خود را موقعیت یابی کنند و یا اینکه اطلاعات پرواز‌های پیش رو را از طریق ایمیل دریافت نمایند. بهبود دیگر به اپلیکیشن گالری دستگاه باز می‌گردد. در این نسخه طبقه‌بندی تصاویر ساده‌تر شده است و کاربر می‌تواند تصاویر را بر اساس زمان ثبتشان مرتب کند و یا با انتخاب یک ماه کلیه تصاویر ثبت شده در آن زمان را مشاهده کند و دیگر نیازی به اسکرول کردن‌های پی در پی در صفحه گالری نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH