همکاری سامسونگ و ال‌جی بر روی فناوری تشخیص قرنیه چشم [شایعه]

LG-Logo-02مدتی است که ما خبرهایی می‌شنویم مبنی بر اینکه تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در حال کار بر روی روش‌های جدیدی هستند تا امنیت اطلاعاتمان را برقرار سازند. سنسور اثر انگشت که دو شرکت اپل و سامسونگ در چند سال اخیر در دیوایس‌های هوشمند خود بکار گرفته‌اند، یکی از همین فناوری‌های جدید است. البته در این بین موتورولا مدت‌ها قبل از سامسونگ اقدام به تولید تلفن هوشمند اندرویدی با این فناوری کرده بود. این تکنولوژی یکی از بهترین روش‌های موجود است که بسیار هم محبوب گشته و به‌نظر می‌رسد در جوامع مختلف نیز از برترین روش‌ها برای انجام پرداخت‌های امن است. گام بعدی امنیت در دستگاه‌های هوشمند ظاهرا فناوری تشخیص قرنیه چشم است که در این روش تلفن هوشمند شما تشخیص می‌دهد که واقعا خودتان می‌خواهید با دستگاه کار کنید یا خیر.

دقیقا همین هفته، فوجیتسو تلفن هوشمندی را معرفی کرد که از این فناوری جدید بهره گرفته و حالا شایعه‌ای جدید منتشر شده که بیان می‌دارد دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ نیز در حال کار بر روی همین تکنولوژی هستند. گزارش‌هایی که از کره آمده‌اند اعلام می‌کنند که دو شرکت مورد اشاره قصد دارند تا فناوری تشخیص قرنیه چشم را در تلفن‌های هوشمند آینده خود مورد استفاده قرار دهند. اینکه آیا در سال ۲۰۱۵ شاهد چنین محصولاتی باشیم یا خیر هنوز دقیقا مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد که با شرایط کنونی امکان به وقوع پیوستن این امر چندان وجود نداشته باشد، چراکه به طور مثال گلکسی نوت ۵ به زودی معرفی خواهد شد و ال‌جی نیز تمرکز زیادی بر روی G4 نموده. تا کنون ال‌جی از به‌کار بردن سنسور تشخیص اثر انگشت در محصولاتش خودداری کرده و بیشترین کاربرد این اثر انگشت در دیوایس‌های اپل و سامسونگ دیده می‌شود.

فناوری تشخیص قرنیه چشم نیز در حال حاضر جالب به‌نظر می‌رسد، اما ال‌جی و سامسونگ چندان بر استفاده از آن به عنوان یک فناوری اصلی بهره نگرفته‌اند. بخصوص برای سامسونگ که شرکتی است که محصولاتش به داشتن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف مشهور هستند. به‌نظر می‌رسد ال‌جی نیز می‌تواند با استفاده از سنسور تشخیص قرنیه در کنار طراحی جذاب محصولاتش، یک تغییر بسیار خوب را در آن‌ها اجاد کند. اما در هر صورت مهم این است که استفاده از این فناوری جدید در حال به واقعیت پیوستن است.

1 در مورد “همکاری سامسونگ و ال‌جی بر روی فناوری تشخیص قرنیه چشم [شایعه]”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH