بزرگ‌ترین مشکل HoloLens مایکروسافت حل‌شدنی نیست!

اگر تنها یک مشکل با عینک‌های واقعیت تکمیل شده «HoloLens» مایکروسافت وجود داشته باشد؛ حوزه دید محدود آن است و طبق گفته‌های کسی که این پروژه را مدیریت می‌کند؛ برنامه‌ای برای حل این مشکل نیز وجود ندارد.

hololens

«Kudo Tsunoda»، مدیرارشد مایکروسافت و سرپرست پروژه HoloLens،‌ به همراه مدیر ایکس‌باکس «Phil Spencer» در برنامه «Giant Bomb Live» در حاشیه E3 2015 حاضر شد و به یک‌سری سوالات درباره زاویه دید کم این هدست پاسخ داد.

Tsunoda گفت: «فکر نمی‌کنم هیچوقت به زاویه دید پیرامونی برسیم؛ اما صددرصد سخت‌افزاری که هم‌اکنون در اختیار داریم، یعنی میزان دید فعلی هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. اما قول هم نمی‌دهم که تفاوت فاحشی اتفاق بیافتد.»

وقتی که آوریل گذشته HoloLens را آزمایش کردیم؛ کمبود دید پیرامونی در این دستگاه به نظر مشکل ساز می‌رسید. HoloLens بیشتر این حس را می‌دهد که دارید دنیا را از طریق یک مانیتور سیار نگاه می‌کنید. برعکس انتظار تجربه همه‌جانبه و هولوگرافیکی که از دستگاه دارید، لبه‌های قاب HoloLens نیز پدیدار و تا حد زیادی حواس‌پرت‌کن بودند!

بهتر بگوییم، تکنولوژی واقعیت تکمیل‌شده مایکروسافت HoloLens یک پیشرفت چشم‌گیر است؛ اما یک دید وسیع به آن کمک به‌سزایی خواهد کرد.

حل مشکلات حوزه دید احتمالا برای مایکروسافت موضوع مرگ یا زندگی نخواهد بود؛ اما در آینده آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. سخت است که خود را در آینده غرق کنید درحالی که هنوز فریم ساخت کارخانه را جلوی چشمان‌تان می‌بینید. اما به هرحال HoloLens با همین توانایی هم به نظر فوق‌العاده می‌رسد!

توضیح: AR یا واقعیت‌ تکمیل‌شده به معنای انداختن تصاویر مورد نظر دستگاه روی افق دید عادی کاربر است. در مقابل واقعیت مجازی یا VR که تنها به کاربر اجازه دیدن تصاویر دستگاه را می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH