Nest Cam گوگل همواره شما را تحت نظر دارد؛ اگر به آن اجازه دهید!

دوربین پخش‌زنده گوگل تا ۳۰ روز ویدیو را به همراه صدا در کلود ذخیره می‌کند و روی آن‌ها آنالیزهای پیشرفته انجام می‌دهد.

Nest Cam

گوگل یک محصول دیگر از سری «Nest» اینترنت اشیای خود منتشر کرده است. اما این بار این محصول یک دوربین امنیت خانگی با توانایی پخش اینترنتی است؛ به این معنی‌ که اگر به گوگل اجازه دهید، می‌تواند هرجا می‌روید شما را دنبال کند.

«Nest Cam» یک هفته پیش از اعلام رسمی آن لو رفت و نتیجه یکی دیگر از خریدهای گوگل یعنی «Dropcam» است.

Nest Cam در اصل یک نسخه ارتقا یافته از Dropcam Pro است و شباهت زیادی به رقبای خود که ساخته «D-Link»، «سامسونگ» و سایرین هستند، دارد. چیزی که تفاوت را برای گوگل رقم می‌زند، «آگاه» بودن این محصول است.

دوربین به اندازه کافی کوچک است که در مرکز توجه نباشد. هرچند با هر تعریفی یک دوربین جاسوسی به حساب نمی‌آید و همچنین طراحی شده تا روی تاقچه گذاشته یا به دیوار نصب شود یا تنها روی یک سه‌پایه قرار گیرد. این دوربین از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌شود و یک دید وسیع از اتاق شما را به شکل شبانه‌روزی در اینترنت پخش می‌کند؛ که تا اینجا مشابه رقبایش است.

اما با وجود «Nest Aware»، گوگل همچنین پیشنهاد این را می‌دهد که تصاویر را تا ۳۰ روز به همراه صدا در کلود ضبط کنید درحالی که روی آن به شکل مداوم آنالیز انجام می‌شود.

یک مستند پشتیبانی از Nest می‌گوید: «اگر شما از تاریخچه ویدیوهایتان عضو Nest Aware شوید، Nest Cam شما از آنالیز پیشرفته استفاده خواهد کرد تا بهتر متوجه شود که دارد چه اتفاقی می‌افتد.»

این سیستم توانایی چشم‌پوشی از اتفاقات هر روزه مانند چراغ‌های جلوی ماشین که روی پنجره‌ها نور می‌اندازند را دارد درحالی که به دنبال موارد غیر معمول می‌گردد. این دوربین به عنوان مثال به دنبال یک جنبش می‌رود؛ و اگر چیزی ببیند آن را به صاحب دوربین گزارش می‌دهد. اما در همین حین می‌تواند به صداهای غیرعادی گوش کند در حالی که دارد سروصدای پیرامون را نادیده می‌گیرد.

صاحب دوربین همچنین می‌تواند گزارش‌های دوربین را به وسیله اَپ Nest روی آی‌فون یا اندروید مشاهده کند. همچنین این دوربین با ترموستات خودکار Nest و هشداردهنده دود در ارتباط خواهد بود.

گوگل امکانات دوربین را نیز به پخش زنده در یوتیوب افزایش داده است که آن را به یک‌جور دوربین «پشت صحنه» تبدیل می‌کند. درحالی که عده‌ای ممکن است این امکان را برای امنیت مفید بدانند، عده‌ای دیگر نگران حریم‌شخصی خود خواهند بود و این مسئله را بیشتر به معنای زیرنظر گرفتن مداوم می‌دانند.

Nest اعلام کرده که به حریم‌شخصی کاربران احترام می‌گذارد، اطلاعات کاربران را به فروش نخواهد رساند و با کسی به اشتراک نمی‌گذارد. آن‌ها همچنین می‌گویند که این سیستم به شکل مجزا از گوگل اجرا می‌شود و اکانت‌های Nest با اکانت‌های گوگل اشتراک ندارند.

هرچند آن‌ها اعتراف می‌کنند زمانی که دوربین به سرویس «Work with Nest integration» گوگل وصل می‌شود، (یک سیستم که سایر دیوایس‌ها مانند پنکه سقفی، ماشین لباسشویی یا سنسورهای ماشین را با محصولات Nest ادغام می‌کند)  این محصول با گوگل اطلاعات شخصی را به اشتراک می‌گذارد. اینکه این دیتاها چقدر باشد را کاربران می‌توانند کنترل کنند.

همانطور که جنجال بر سر اسمارت تی‌وی «سامسونگ» و ارسال صحبت‌های کاربرانش به فضای اینترنت نشان داد؛ مردم علاقه‌ای به شنیده شدن توسط دیگران ندارند!

Nest می‌گوید که این دیوایس امنیت شما را حفظ می‌کند و اطلاعات شما را به فروش نمی‌گذارد و برای اهداف تبلیغاتی از آن استفاده نخواهد کرد. اما بردن این دوربین به هال خانه، آشپزخانه یا اتاق کودکان‌تان یک مرحله جدید از اعتماد به این‌گونه محصولات است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH