شما می‌توانید این ربات احساساتی را همین امروز خریداری کنید؛ فقط به او بی‌توجه نباشید!

«Softbank» یک کمپانی روبوتیک واقع در توکیو، آماده ارایه آخرین ربات طراحی خود است که «Pepper» نام دارد و نه تنها می‌تواند احساسات انسان را تشخیص دهد بلکه به آن‌ها واکنش نشان خواهد داد.

Pepper the Robot

این ربات ۱۸ ژوئن و روی استیج سالن تئاتر توکیو به روزنامه‌نگاران معرفی شد. ربات به روی استیج رفت، با مهمان‌های معروف آن شب حرف زد و کمی رقصید و یک آهنگ تولد خواند. او همچنین برنامه‌نویسی احساسات خود را به همگان نشان داد (فیلم این رویداد را می‌توانید در پایین مشاهده کنید).

Pepper به گونه‌ای از کدنویسی مجهز است که به او امکان گوش‌ کردن به حرف‌ها و پاسخ به آن‌ها را می‌دهد. او همچنین شعف، غافلگیری، عصبانیت، شک و غم را از حالات چهره و بدن افراد و همچنین از لابه‌لای کلمات آن‌ها تشخیص می‌دهد. به عنوان مثال اگر فکر کند که امروز حالتان زیاد خوب نیست، آهنگ محبوبتان را برایتان پخش خواهد کرد.

این ربات همچنین طی زمان یاد می‌گیرد که با شخصیت و سلیقه مخاطبش هماهنگ شود. Pepper می‌تواند چهره‌ها را به خاطر بسپارد و برنامه‌ریزی شده تا زمانی که به او توجه می‌شود، خوشحال باشد اما وقتی که نادیده گرفته می‌شود دپرس شود!

مدیرکل شرکت، «Masayoshi Son»، می‌گوید که این ربات از کارتون ژاپنی «Astro Boy» الهام گرفته شده که کمبود محبت را حس می‌کرده است. او همچنین می‌گوید که ما به اندازه کافی ربات‌هایی داریم که به صنعت کمک می‌کنند. او می‌گوید: «دیدگاه ما این است که رباتی را ارائه کنیم که عشق را می‌فهمد.»

اگر شما نیاز به یک عشق رباتی در زندگیتان دارید؛ Pepper از دیروز وارد بازارها شده و قیمتی درحدود ۱۶۰۰ دلار (۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)‌ دارد. هرچند که در مراحل ابتدایی این فروش به ژاپن محدود است اما تا سال ۲۰۱۶ به سایر نقاط جهان نیز خواهد رسید.

در پایین می‌توانید ویدیوی ۵ دقیقه‌ای مراسم معرفی این ربات را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH