در گذر از اپل استور (بررسی نزدیک Apple iPhone 5)

از آن جهت که محصولات اپل مخصوصا تلفن‌های همراه آن موسوم به آی‌فون همیشه از جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان و حتی منتقدان آن برخوردار بوده و هست، و دوباره از آن جهت که آی‌تی رسان علاقه زیادی به بررسی‌های اختصاصی و معرفی جدیدترین تکنولوژی‌ها به همراهان همیشگی خود دارد، و دوباره از آن جهت که قیمت‌های این روزهای بازار مخصوصا در مورد آی‌فون به کسی اجازه نمی‌هد تا حتی از حوالی آن هم عبور کند تصمیم گرفتیم تا یک بررسی مختصر با عکس‌های اختصاصی از این گوشی جنجالی انجام دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه‌مان باشید.

نمایی از iOS 6 بر روی آی‌فون 5

نمایی از برنامه محبوب Siri در iOS 6 و بر روی آی‌فون 5

قاب پشتی آی‌فون 5 کاملا از آلومینیوم آنودیزه شده به همراه شیشه که تکه‌های باریکی در بالا و پایین گوشی را تشکیل می‌دهند ساخته شده است. اگرچه جنس آلومینیوم به کار گرفته شده در قاب پشتی بسیار مرغوب است ولی به راحتی خط و خش را بر صورت زیبای خود جای می‌دهد.

لبه زیرین گوشی در پایین نمایشگر نسبتا شلوغ به نظر می‌رسد. درگاه 3.5 میلی‌متری اتصال هدفون از لبه بالایی در مدل‌های قبلی به پایین کوچ کرده و همچنان بلندگو و میکروفون مکالمه در همین قسمت وجود دارند. نکته جالب مربوط به کانکتور گوشی است که از نمونه 30 پین با شکل قبلی به نام Lightning تغییر ظاهر داده و کوچک‌تر شده است. استفاده از این پورت باعث شده تا فضای بیشتری در پایین وجود داشته باشد. نکته دیگر جالب توجه این است که برای اتصال کابل به این درگاه می‌توانید از هر دو طرف کابل برای اتصال استفاده نمایید.

در لبه راستی آی‌فون 5 ورودی نانو سیم‌کارت تعبیه شده که با استفاده از یک پین و فشردن آن در سوراخی که تعبیه شده جایگاه نگاه‌دارنده‌اش به بیرون می‌آید.

در لبه چپی مانند همیشه دکمه بی‌صدا کردن و کلیدهای ولوم جدا از هم تعبیه شده‌اند. کلید بی‌صدا کردن گوشی یا Mute نسبتا سفت بوده و استفاده از آن با یک دست کمی دشوار است.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

4 در مورد “در گذر از اپل استور (بررسی نزدیک Apple iPhone 5)”

  1. salam peyman jan, khoda ghovat, dar eyne kam boodan khoob bood, doost daram khodam tajrobash konam, iphone4s ro tajrobe kardam, ziad delneshin nabood, rasti dirooz xperia s ro bash kar kardam, fanavarie white magicesh jaleb bood zir noore khorshid.
    kheyli mamnoon az matalebetoon

    1. پیمان گل‌کار

      مرسی عزیز، فقط این مطلب رو رامین زحمت کشیده، گوشی اکسپریا اس هم فناوری white magic نداره که! اون برای اکسپریا پی هست عزیز

  2. خدا وکیلی که چیز خاصی نداره … باید از facebook ش و benchmarkش میگفتی … دیگه چیز دیگه ای نمیبینم چون ios6 فرق آنچنانی با ios5 نکرده

  3. سلام
    بررسی خیلی کلی بود. میخوایید من از اینجا بجای شما برم اپل استور و گزارش تهیه کنم تا بیشتر با تیتر مقاله جور در بیاد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH