پرچمدار ویندوزفونی بالاخره وارد می شود: لومیا 940XL

اسمارت فون‌های مبتنی بر ویندوز فون، از لحاظ نرم افزاری و حتی سخت افزاری راه خود را پیش گرفته و هنوز وارد بازار رقابت با اندروید نشده‌اند. موضوعات و مشخصاتی همچون پردازنده‌های n هسته‌ای و چندین گیگابایت رم و دسته بندی بر اساس نسخه اندروید همچون کیت کت و لالی پاپ و … در بازار محصولات وینفونی آن‌چنان وجود ندارد. البته شاید یکی از دلایل این باشد که سیستم عامل آن‌ها، اصلا از برخی از این مشخصات پشتیبانی نمی‌کند!

Microsoft-Lumia-940-XL-design-b

اما ویندوز موبایل 10، شرایط را به کلی تغییر داده و باعث شده است تا تولید کنندگان علاقه‌مند به این سیستم عامل کمی در محصولاتشان تجدید نظر کنند. یکی از این موارد بهره گیری از وضوح صفحه نمایشی بیشتر از کیفیت روال این روزها یعنی فول اچ‌دی است. پس از اینکه شایعات زیادی در خصوص ورود اولین اسمارت فون ویندوزی با صفحه نمایش QHD مطرح شد، حال می‌توان به این نتیجه رسید که Lumia 940XL همان اسمارت فون با کیفیت آینده است.

تا کنون کانسپت‌های زیادی در خصوص این پرچم‌دار جدید در رسانه‌های مجازی منتشر شده است و در برخی از اخبار نیز گفته شده که لومیا 940 مجهز به حسگر عنبیه چشم خواهد بود. با اینکه در اکثر اوقات شایعات درست از آب در می‌آیند، اما وب‌سایت adduplex اقدام به معرفی یک محصول وینفونی ناشناس با وضوح صفحه نمایش QHD کرده و مشکل ما را تا حدی حل نموده است.

adduplex

با اینکه سایز صفحه نمایش محصول جدید مایکروسافت یعنی Microsoft RM-1100 هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به شایعات گذشته می‌توان اذعان داشت که لومیا 940 با صفحه نمایشی 5.7 اینچی عرضه شده و در ردیف سایر فبلت‌های روز بازار قرار خواهد گرفت. همچنین به نظر می‌رسد که پردازنده این پرچم‌دار ویندوزی چیپستی 8 هسته‌ای باشد.
یافته‌های سایت adduplex به اینجا ختم نمی‌شود. در خبر موجود، مایکروسافت محصول دیگری را نیز با نام Micosoft RM-1104 عرضه خواهد که صفحه نمایشی 5.2 اینچی داشته و وضوح آن فول اچ‌دی است. به نظر می‌رسد این محصول نسخه استاندارد و ساده لومیا یعنی Lumia 940 است؛ بنابراین باید منتظر پادشاهی جدید در میان محصولات وینفونی باشیم.

این پرچم‌دار علاوه بر پردازنده درست و حسابی و صفحه نمایشی فوق العاده، با امکانات خوب دیگری وارد بازار می‌شود. وجود یک دوربین 25 مگاپیکسلی فوق العاده قدرتمند با فناوری PureView و توانایی ضبط فیلم‌های 4K از دیگر مشخصات این پرچم‌دار است.

4 در مورد “پرچمدار ویندوزفونی بالاخره وارد می شود: لومیا 940XL”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH