تلگرام دلیل کند شدن خود را اعلام کرد: مقصر سرویس دهندگان اینترنت در ایران هستند!

telegram-0

با سیل مهاجرت کاربران ایرانی به سوی تلگرام و طبق اعلام این کمپانی مبنی بر اینکه بیش از ۲۰ درصد کاربرانش را ایرانیان تشکیل می‌دهند، در چند روز اخیر شاهد اختلالاتی در کارکرد این اپ محبوب بودیم. بسیاری اعتقاد دارند این اختلالات پس از آن ایجاد شده که وزارت ارتباطات اعلام کرد که به علت درست شدن برخی استیکرهای غیر اخلاقی، امکان مسدود سازی تلگرام وجود دارد، امری که البته به مرحله اجرا نرسید و وزارت‌خانه هم پس از آن گفت که هیچ نقشی در کند شدن و اختلالات این برنامه برای کاربران ایرانی نداشته است.

در این بین برخی از وب‌سایت‌ها، دلیل این کندی را بارگذاری بیش از حد اطلاعات و بالا رفتن آمار کاربران دانستند که اشاره به مشکلات این برنامه داشت، اما ظاهرا تلگرام این موضوع را قبول نداشته و دقایقی پیش در اکانت توئیتر خود به صورت رسمی اعلام کرد که دلیل کند شدن این برنامه در ایران، محدودیت‌هایی است که شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت در کشور برای آن ایجاد کرده‌اند.

telegram-twitter

همان گونه که متن این اطلاعیه را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تلگرام خود اعلام نموده که در حال تلاش برای کشف این عمل ispها در کشور است.

پس شاید بتوان دلیل کندی این شبکه را نه به علت حجم بالای کاربران و یا بارگذاری اطلاعات زیاد بر روی سرورهایش، بلکه به خاطر محدودیت‌های داخلی در ترافیک دانست، امری که ظاهرا هیچ نهادی به صورت رسمی آن را نمی‌پذیرد.

14 در مورد “تلگرام دلیل کند شدن خود را اعلام کرد: مقصر سرویس دهندگان اینترنت در ایران هستند!”

  1. کتایون کیانفر

    اینکه ایران از اولشم بخواد به تلگرام سرویس دهی کنه اشتباه بود، ۶۹درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند و سالیانه سود زیادی برای تلگرام به همراه دارن،هر پی امی که در تلگرام فرستاده میشه برای تلگرام و رئیسش درامد داره،همون پاول دورف یهودی که طرفدار فیلم سیصدیه که تمدن مارو نشونه گرفته و به بدترین شکل مارو وحشی نشون میده، حالا شما به جای اینکه از پیام رسان های فارسی از جمله سروش که با تلگرام از نظر کیفیت برابری میکنه ناراحت اینید که چرا به رئیس تلگرام خوش خدمتی نمیکنیم که بیاد بر علیه ما کار انجام بده؟؟!

  2. شکی نیست که کندی سرعت دانلود در تلگرام به خاطر سیاست مدار های داخلیست ، این بهتر از فیلتر کردنه ، و شکی نیست در اخر فیلتر خواهد شد

  3. همیشه همینطوری بوده و خواهد بود
    اینکه به عنوان یک فرد نتونم از تکنولوژی های اطرافم استفاده کنم واقعا خیلی تلخه …
    و این بخاطر اینکه فقط اینجا بدنیا اومدیم

  4. اتفاق مشابه این اتفاق روی فیلتر شکن ها هم افتاده
    فیلتر شکن هایی از قبیل شیلد و خیلی از فیلتر شکن های مجانی که به سرور وی پی ان مربوط میشن
    هکر های ایرانی چنان در سرعت اینترنت اختلالی به وجود میارن که نرم افزار نمیدونه کانکت بشه یا نه
    خدایی در مردم آزاری رو دست ندارن

  5. در کار شکنی این بی شرفا که شکی نیست!
    ولی نمیدونم از لحاظ تکنیکی امکان پایین آوردن سرویسای یه برنامه هست یا نه!
    شما بخوای سرعت یه سایت رو مثلا پایین بیاری به راحتی با فرستادن درخواستای هرز به ساین، سرعتش رو پایین میاری.
    اما اینطوریشو نمیدونم!
    چون اگه قرار باشه سرعت نت کلا بیاد پایین که داد همه جا باز در میاد و اینطوری نمیشه!
    خواهشن اگه کسی توضیح قانع کننده ای داره بده، ممنون.

    1. خیلی افتضاحه یه نفر شهامت و مسئولیت کارشو بر عهده نگیره ، اگه این یه نفر یه مسئول یا یه مدیر باشه دیگه بینهایت شرم آوره مرد هم مردهای قدیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH