سونی اکسپریا Z5 با اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت رم از راه می‌رسد!

برای افرادی که عاشق برند سونی هستند و کمی پیش با معرفی اکسپریا Z4 یا +Z3 متعجب شده و از این کمپانی صاحب نام دلخور شده‌اند، شاید شنیدن اخباری در خصوص عرضه محصولات خانواده جدید Z، یعنی Z5، Z5 compact و Z5 Ultra برایشان جذاب باشد.

Sony (1)

به احتمال زیاد در ماه سپتامبر امسال کشور ژاپن به عنوان نخستین کشور می‌تواند شاهد عرضه رسمی این سه عضو جدید خانواده سونی باشد. اگر اکسپریا Z4 و برادرش +Z3 در مرحله تکامل بودند، قرار است Z5 یک انقلاب جدید باشد.

با اینکه هنوز هیچ خبری مبنی بر صفحه نمایش این محصول منتشر نشده است، اما شایعات حاکی از این است که پردازنده این غول ژاپنی اسنپدراگون 820 خواهد بود. پردازنده‌ای با 4 گیگابایت رم و یک باتری 4500 میلی‌آمپری که این اسمارت فون را تبدیل به یک غول خواهد کرد. همچنین سونی در نظر دارد تا از یک حسگر اثر انگشت نیز بر روی محصولش بهره گیرد.

دوربین اصلی Z5 به احتمال زیاد 21 مگاپیکسل قدرت داشته و از سنسور Sony Exmor RS IMX230 CMOS بهره خواهد برد. بنابراین باید منتظر پشتیبانی از فرمت 4K و قابلیت‌های HDR باشیم. البته شایعات بازهم حکایت از طراحی تکراری Z5 دارد که شاید همین موضوع کمی هواداران را ناامید سازد.

در ماه آوریل، اولین شایعات حاکی از بهره‌گیری این پردازنده قدرتمند یعنی SD 820 به همراه 4 گیگابایت رم برای هر سه عضو این خانواده بود. همچنین این اخبار حاکی از آن بود که سونی قصد دارد تا هر سه نمایشگر این اعضای جدید را با وضوح QHD روانه بازار کند. همچنین سونی قصد دارد تا در مدل Z5 Ultra از یک حسگر اثر انگشت از نوع اولترا سونیک نیز بهره گیرد. در آن زمان اخبار منتشر شده بیان داشتند که سونی هر سه محصول جدید خود را با ظاهری جدید روانه بازار خواهد کرد و خبری از طراحی OmniBalance نخواهد بود.

dume

همان زمان، یعنی ماه آوریل، عکسی منتشر شد که بنا به گفته کارشناسان احتمال متعلق به Z5 بوده است. بدنه‌ای فلزی، همراه با جای همیشگی دوربین در پشت آن و البته بهره‌گیری از پورت USB Type-C !

حال ما هستیم و دو شایعه نزدیک! به نظر شما سونی برای عقب نیفتادن از رقبا و تسخیر مجدد بازار چه خواهد کرد؟!

2 در مورد “سونی اکسپریا Z5 با اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت رم از راه می‌رسد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH