چند توصیه ساده برای داشتن عکس‌های پرتره محیطی بهتر

عکاسی از اشخاص زمانی که در محیط معمول خود به‌سر می‌برند، نتایج فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، زیرا داستانی در پس این عکس‌ها است و در طبیعی‌ترین حالت ممکن گرفته شده‌اند، اما همین مدل عکاسی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا سرعت بالا می‌خواهد و قدرت تطبیق پذیری با محیط باید به بیشترین میزانش برسد.

عوامل زیادی می‌تواند در این نوع عکاسی و نتیجه‌ای که ایجاد می‌کند تاثیر گذار باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به این موارد بپردازیم.

از یک لنز واید استفاده کنید

طبیعت این گونه عکس‌ها این است که باید از محیط اطراف افراد گرفته شود، پس به لنز واید ۲۴، ۲۸ یا ۳۵ میلی‌متر نیاز است. انتخاب این لنز به شما امکان می‌دهد که نزدیک شوید تا از اشیاء مزاحم بین سوژه و دوربین اجتناب و همزمان با سرعت پایین شاتر عمق میدان بیشتری ایجاد کنید. البته دقت داشته باشید که سرعت شاتر زیاد پایین نباشد، زیرا عکس‌ها به دلیل تکان دست تار خواهند شد.

ISO را افزایش دهید
KD-2015-11-400x600

حتما همه می‌دانید که به طور کل باید همیشه مقدار ISO را در پایین‌ترین حد ممکن نگه داشت، اما در محیط‌های کم نور مثل درون بازار یا درون ساختمان، بهتر است آن را بالاتر ببریم تا مطمئن شویم که عکس در سرعت مناسب شاتر و میزان مناسب دیافراگم گرفته شود. برای بدست آوردن مقدار مناسب سعی کنید تنظیمات ایزو را دست کاری کنید.

به محیط اطراف فکر کنید

KD-2015-21

موقعیتی که فرد در آن قرار دارد می‌تواند در ظاهر عکس بسیار تاثیرگذار باشد. شاید بخواهید در بازار، میوه‌ها و سبزی‌های جلوی مغازه را هم شامل کنید؛ شاید هم نه. این بستگی به خودتان دارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به محیط اطراف و آنچه می‌خواهید نشان دهید، فکر کنید.

لحظه مد نظر را انتخاب کنید

KD-2015-1-23-400x600

پیدا کردن لحظه ویژه بسیار اهمیت دارد. این لحظه همان زمانی است که بسیاری از افراد با چشم غیر مسلح قادر به دیدنش نیستند و شما می‌توانید آن را ثبت و درون قاب عکس‌تان بگنجانید. لحظه ارتباط فروشنده و خریدار! لحظه نوشیدن چای یک کارگر ساختمانی یا حتی لحظه‌ای که فرد در آرامش و استراحت می‌گذراند. به اتفاقی که در حال رخ دادن است فکر کنید و با چشمان باز منتظر لحظه نابی که ارزش ثبت شدن دارد، باشید.

درک‌تان را بالا ببرید و دوستانه رفتار کنید

KD-2015-51-400x600

به این نکته توجه کنید که سوژه‌تان برای شما وقت گذاشته است و حتی اگر یک دقیقه را هم به شما اختصاص داده، ممکن است در کارش تاثیر گذار باشد. اگر احساس می‌کنید که سرش شلوغ است، کمی بیشتر صبر کنید.

این‌گونه عکس‌ها در صورتی که بتوانند داستانی روایت کنند، قادرند توانایی شما در عکاسی را به رخ دیگران بکشند. این عکس‌ها بی‌نظیرند، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است اول با جاهای خلوت‌تر آغاز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH