7 اسمارت فون بالارده با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

در دنیای فعلی ما، اغلب تلفن‌های همراه و هر وسیله دیگری تنها با متصل شدن مستقیم به شارژر، شارژ می‌شوند اما حال دنیایی را تصور کنید که در آن اسمارت فون‌ها به صورت بی‌سیم باتری خود را شارژ می‌کنند. با وجود اینکه کمی عجیب به نظر می‌رسد اما این اتفاق در حال تحقق است. دیگر نیازی نیست که به دنبال کابل‌های شارژر بگردید و یا نیازی نیست که هیچ قطعه‌ای را به اسمارت فون خود متصل کنید. تنها کافی است که یک پد شارژ بی‌سیم و یک اسمارت فون که بتواند از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند، داشته باشید. در این صورت است که دنیای خیالی ما به واقعیت تبدیل خواهد شد. استاندارد شناخته شده در خصوص شارژر بی‌سیم که کمپانی‌های مختلف از آن‌ها بر روی اسمارت فون‌های خود استفاده می‌کنند Qi نامیده می‌شود.

با وجود اینکه این رویا شارژ بی‌سیم در حال تحقق است اما فعلا دستگاه‌های کمی از آن پشتیبانی می‌کنند و در واقع یک ویژگی کاربردی شده که کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون نیز در این زمینه تلاش تبلیغاتی زیادی می‌کند. البته گفتنی است که برخی دستگاه‌ها نیز عملا قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند اما قطعه لازم و کافی برای این کار را ندارند که کاربران می‌توانند با تعویض پنل پشتی و یا نصب یک قطعه چنین قابلیتی را به اسمارت فون خود بیافزایند.

در حال حاضر تنها اسمارت فون‌های بالارده بازار دارای چنین قابلیتی هستند و ما نیز در این مقاله تصمیم داریم تا در کنار شما با این اسمارت فون‌ها آشنا شویم. گفتنی است که شما می‌توانید با کلیک بر روی نام دستگاه‌ها اطلاعات کاملی از آن‌ها را از طریق دانشنامه دیجیتال آی‌تی‌رسان به دست آورید.

سامسونگ گلکسی S6

samsung-galaxy-s6-36

در زمان معرفی گلکسی S6 بود که کاربران در دو راهی تردید و امید مانده بودند. از طرفی ظاهر دستگاه بسیار بهتر از گذشته شده بود و از طرف دیگر برخی از قابلیت‌های اصلی دستگاه نظیر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و باتری غیر قابل تعویض که دیگر شاهد آن‌ها نبودیم، حس حالی از ناامیدی را در دل دوست داران این محصول به وجود آورده بود اما قابلیتی که نماینده جدید سامسونگ را نسبت به سایرین در یک پله بالاتر قرار داده بود ویژگی شارژ بی‌سیم آن بود. سامسونگ در کنار این اسمارت فون یک پد شارژر بی‌سیم زیبا را نیز معرفی کرد که تلفن همراه از طریق آن شارژ می‌شود. ناگفته نماند که گلگسی S6 از فناوری Qi و PMA (با بهره گیری از لیزر) پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی S6 اج

Galaxy S6 Edge 32

سامسونگ در زمان معرفی پرچم‌دار جدید خود یک نسخه خمیده از آن را نیز معرفی کرد که گلکسی S6 اج نامیده می‌شود و محصولی است که از لحاظ مشخصات کلی شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی خود یا همان گلکسی S6 دارد ولی اصلی‌ترین وجه تمایز آن به صفحه نمایش خمیده دستگاه باز می‌گردد. اما با تمام این اوصاف، گلکسی S6 اج نیز همانند برادرش از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و همین ویژگی دلیلی بود که این محصول را توانست در لیست ما جای دهد.

سامسونگ گلکسی S6 اکتیو

gs6-active-gs6 [800x600]

در سومین جایگاه این مقاله نیز باز محصولی از دیار سامسونگ قرار گرفته است. شاید گلکسی S6 اکتیو را بتوان محصولی دانست که در آن تمام فقدان‌های گلکسی S6 رفع شده است و یا در واقع همه چیز تمام است. ما در پرچم‌دار امسال سامسونگ شاهد مقاومت در برابر آب و… نبودیم که سامسونگ سعی کرده در این نسخه تمام آن مشکلات را مرتفع سازد. این محصول نیز همانند نسخه اصلی خود صفحه نمایش خارق العاده‌ای دارد و یک دوربین بسیار قدرتمند نیز در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته است که توسط پردازنده سریع دستگاه هدایت می‌شود. پشتیبانی از فناوری Qi و PMA باعث شده که این محصول بتواند به صورت بی‌‌سیم شارژ شود.

سونی اکسپریا Z4v

sony-xperia-z4v

مدت زیادی از زمانی که کمپانی صاحب نام سونی اکسپریا +Z3 را معرفی کرد، نمی‌گذرد. این اسمارت فون که در واقع پرچم‌دار جدید و جهانی سونی محسوب می‌شد ارتقا‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشت اما تنها مدت کوتاهی بعد از آن این غول ژاپنی یک اسمارت فون جدید و خارق العاده دیگر را با نام اکسپریا Z4v معرفی کرد که جهشی جدی برای سونی محسوب می‌شد. با وجود اینکه محصول مذکور تنها توسط اپراتور Verizon عرضه خواهد شد اما صفحه نمایش QHD‌ و پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم باعث شده است که این اسمارت فون تبدیل به گل سرسبد دوست داران سونی شود.

نکسوس 6

9-nexus-6

 

کمپانی گوگل همه ساله با معرفی نسخه جدیدی از اسمارت فون خود، سعی دارد تا قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. نکسوس 6 نیز همانند اغلب محصولات نکسوس از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد که در کنار سخت افزار قدرتمند، قیمت مناسبی نیز دارد.

موتورولا DROID Turbo

motorola-droid-turbo

DROID Turbo یکی از بهترین اسمارت فون‌هایی است که کمپانی موتورولا آن را تولید کرده. این محصول مشخصات بسیار خوبی دارد و از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد. ظاهر کلی آن نیز زیباست و مهم‌تر از همه این محصول از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.

نوکیا لومیا 930

Nokia-Lumia-930

با وجود اینکه سیستم عامل ویندوز فون در رقابت با سایر پلتفرم‌ها مظلوم واقع شده است اما با این وجود شاهد یک اسمارت فون قدرتمند از سوی نوکیا هستیم که قادر است تا به صورت بی‌سیم شارژ شود. این محصول که لومیا 930 نام دارد می‌تواند به وسیله پد مخصوص نوکیا بدون نیاز به سیم شارژ شود. گفتنی است که لومیا 930 از یک صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی بهره می‌برد و نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز فون نیز بر روی آن در حال اجراست.

شایعه: YotaPhone 2

Yotaphone-2

Yota یک کمپانی روسی است که اسمارت فون جالبی را با دو صفحه نمایش در سال گذشته معرفی کرد. یک صفحه نمایش که در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته است و همانند سایر اسمارت فون‌ها است اما صفحه نمایش پشتی سیاه و سفید است. حال گفته می‌شود که این کمپانی تصمیم دارد نسخه جدید این محصول را با نام YotaPhone 2 معرفی کند و بر اساس اطلاعات منتشر شده این محصول نیز از فناوری Qi پشتیبانی خواهد کرد.

همان طور که در بالا مطالعه کردید، با 7 اسمارت فون بالارده بازار که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند آشنا شدیم اما در واقع این محصولات تنها اسمارت فون‌هایی نیستند که از فناوری مذکور بهره می‌برند.

3 در مورد “7 اسمارت فون بالارده با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم”

  1. اِاِاِاِ پس الجی g3 چرا نیس من خودم دارم با داکت وایرلس شارژر استفاده میکنم همه هم g3 رو میدونن که بیسیم شارژ میشه از شما بعیده

    1. مجتبی مسکینی

      این مقاله ترجمه شده هست و منبع بیشتر سعی کرده به مدل های تازه معرفی شده و تاپ هر سیستم عامل اشاره کنه و الا مدل های زیادی هستند که از این قابلیت پشتیبانی میکنن و نمیشه همه رو در یه مقاله جا داد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH