هنگام عکاسی از یک مراسم آتش بازی به این نکات توجه کنید!

همه ساله در برخی از کشور‌های جهان روز چهارم جولای را جشن می‌گیرند و در این مراسم آتش بازی‌هایی نیز انجام می‌شود که ثبت آن‌ها توسط دوربین می‌تواند خاطرات شیرینی را برای ما در آینده رقم بزند. حال به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا نکاتی را در خصوص عکاسی از مراسم آتش بازی اعلام کنیم.

firework

جنگ با شاتر

قبل از این که شروع به عکاسی از طریق آی‌فون خود کنید باید بگوییم که عکاسی با کمک اسمارت فون از یک آتش بازی کار تقریبا خسته کننده‌ای است. زیرا ممکن است تصاویر به آن شکلی که می‌خواهید در مرحله اول ثبت نشوند.

اپلیکیشن‌ها

همان طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای عکاسی در آی‌فون منتشر شده‌اند که چنین اپلیکیشن‌هایی می‌توانند در شرایط نوری ضعیف نیز تصاویر به نسبت مناسبی را ثبت کنند که چنین قابلیتی برای عکاسی از آتش بازی می‌تواند بسیار مفید باشد. پس بهتر است به سراغ اپلیکیشن‌های این چنینی بروید و از طریق لینک‌های زیر آن‌ها را دانلود کنید:

البته با این وجود در لیست بالا شاید بتوان گفت برترین اپلیکیشن iLightningCam نام دارد. زیرا شما تنها دوربین را سمت سوژه می‌گیرد و بقیه تنظیمات به صورت خودکار انجام می‌شود.

حافظه داخلی گوشی را خالی کنید

شما برای عکاسی از آتش بازی می‌بایست چندین عکس ثبت کنید که در نهایت تعدادی از آن‌ها مورد پسند شما واقع خواهند شد. پس برای عکاسی با این حجم گسترده می‌بایست فضا برای ذخیره سازی آن‌ها داشته باشید که بهتر است قبل از شروع تصاویر، موسیقی‌ها، اپلیکیشن‌ها و… را که به آن‌ها چندان نیاز ندارید، پاک سازی کنید.

تمرین، تمرین و باز هم تمرین

بدون شک در هر کاری تمرین نقش بسیار موثری دارد و افراد با کمک آن می‌توانند به مراتب بالاتری دست یابند. این موضوع در زمینه عکاسی نیز میسر است و افراد از طریق تمرین می‌توانند بسیار بهتر از گذشته عکاسی کند. برای تمرین عکاسی از آتش بازی بهتر است به سراغ یک اتاق تاریک و کم نور بروید و در آن جا عکاسی را تمرین نمایید.

تا جایی که ممکن است شارژ باشید

اپلیکیشن دوربین بدون شک یکی از زیان بار‌ترین‌ها برای طول عمر باتری است و در زمان استفاده از آن باتری دستگاه به سرعت خالی می‌شود. پس اگر می‌خواهید در یک مراسم آتش بازی هیچ صحنه‌ای را از دست ندهید، بهتر است که آی‌ٰفونتان را کاملا شارژ نمایید.

موقعیت عکاسی را مشخص کنید

اگر تصمیم دارید که از یک رویداد آتش بازی عکاسی نمایید بدون شک باید یک مکان مناسب برای عکاسی از منظره‌ها داشته باشید. در این زمان است که شما قادر خواهید بود تصاویر خوبی را ثبت کنید. در زمینه عکاسی از آتش بازی شاید بهتر باشد که کمی دورتر از محل برگزاری باشید تا بتوانید دید کاملی بر تمام اتفاقات داشته باشید. البته توجه کنید که چون نور محیط کمتر از شرایط عادی است، ممکن است نسبت به یک محیط با نور کافی ثبت تصاویر چند میلی ثانیه بیشتر طول بکشد. پس یک مکان آرام را انتخاب کنید تا دست شما بر اثر برخورد با سایرین نلرزد.

از پایه نگهدارنده غافل نشوید

اگر شما نیز برای آی‌فون خود یک پایه نگهدارنده یا همان tripod خریداری کرده‌اید بدون شک آن پایه می‌تواند شما را در حین عکاسی یاری کند تا بتوانید تصاویر بسیار خوبی را ثبت نمایید. مخصوصا در زمانی که اپلیکیشن مورد نظر شما تصاویر لانگ‌شات تهیه می‌کند کاهش لرزش دست بسیار در محصول نهایی موثر خواهد بود.

ریموت کنترل

اغلب پایه‌های سلفی که مونوپاد نامیده می‌شوند دارای ریموت کنترل هستند که از طریق بلوتوث به اسمارت فون متصل می‌شوند و با فشار دادن دکمه آن، گوشی به صورت خودکار عکسی را ثبت می‌کند. حال اگر شما یک پایه نگهدارنده و یک ریموت دارید، حتما از آن‌ها استفاده کنید. زیرا لرزش دستگاه را به حداقل خواهد رساند.

فلاش را خاموش کنید

بدون شک فلاش کوچک آی‌فون شما نمی‌تواند آسمان شب را روشن کند و علاوه بر این تاثیر منفی نیز بر روی تصویر نهایی خواهد گذاشت. پس باید در حین عکاسی از آتش بازی، فلاش خود را خاموش نمایید.

فوکوس را به صورت دستی انجام دهید

اغلب آی‌فون‌ها دارای قابلیت فوکوس لمسی هستند که به شما در زمان عکاسی از آتش بازی بسیار کمک خواهد کرد. به محض اینکه آتش را در آسمان دیدید در صفحه نمایش آی‌فون خود بر روی آتش ضربه بزنید و سپس عکس خود را ثبت کنید. این کار باعث می‌شود هم فوکوس درستی داشته باشید و هم سرعت عکاسی شما افزایش یابد.

زوم دیجیتال ممنوع!

زوم کردن در آی‌فون و یا هر اسمارت فون دیگری که به صورت زوم دیجیتال انجام می‌شود تقریبا تفاوتی با کراپ کردن (بریدن) تصاویر ندارد و این موضوع باعث می‌شود که کیفیت تصاویر ثبت شده کاهش یابد. اگر نیاز به کراپ کردن نیز باشد می‌توانید بعد از عکاسی آن را از طریق اپلیکیشن‌های گوناگون در آی‌فون و یا کامپیوتر انجام دهید.

عمودی یا افقی؟

اگر شما به محل آتش بازی نزدیک هستید بهتر است که برای عکاسی، گوشی را به صورت عادی و عمودی بگیرید ولی اگر از محل آتش بازی کمی فاصله دارید، بهتر است که گوشی را به صورت افقی یا همان Landscape نگهدارید.

از حالت Burst استفاده کنید

از آی‌فون 5S تاکنون اغلب آی‌فون‌های کمپانی اپل دارای حالت Burst هستند که از طریق آن کاربر می‌تواند با نگهداشتن انگشت خود بر روی دکمه شاتر چندین تصویر را به سرعت زیادی ثبت کند. استفاده از این قابلیت در حین عکاسی از آتش بازی می‌تواند به ثبت تصاویر بسیار خوبی بیانجامد.

لذت ببرید

بر اساس تجربه عکاسان ماهر، عکاسی با کمک اسمارت فون از یک رویداد آتش بازی کارچندان ساده‌ای نیست و ممکن است بعد از عکاسی هیچ کدام از تصاویری که گرفته‌اید به دلتان ننشیند. پس در این صورت یا به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای بروید و یا این که آی‌فون و تمام دستگاه‌های مختلف را کنار بگذارید و از مناظری که می‌بینید لذت ببرید.

شما چه نکاتی را برای عکاسی از یک رویداد آتش بازی مناسب می‌دانید؟

1 در مورد “هنگام عکاسی از یک مراسم آتش بازی به این نکات توجه کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH