اپل مجددا به سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای برمی‌گردد

apple-logo-640x359در حال حاضر اپل برای برخی از قسمت‌های سیستم‌عامل iOS و نیز OS X از سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای بهره می‌برد. این بدان معناست که اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند در بخش ورود کاربران نیز از چنین سرویسی استفاده نمایند، شما باید ابتدا رمزعبورتان را زده و پس از آن کدی که برای تایید به شما ارسال خواهد شد را نیز وارد کنید تا آن وقت قادر به ورود به حساب کاربری‌تان باشید.

درهر حال، به‌نظر می‌رسد که احتمالا اپل برای بالا بردن امنیت iOS و OS X بسیار علاقه‌مند است و برای این‌کار نیز از سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای بهره خواهد گرفت. این موضوع گفته‌های Macworld را نیز تایید می‌کند. البته ویژگی‌ مورد اشاره، از جمله امکاناتی است که اپل در iOS 9 و OS X 10.11 و در اواخر سال میلادی جاری معرفی خواهد کرد.

برای این تغییر، بخش کلید بازگردانی نیز برداشته خواهد شد که خود این قسمت از نظر فنی و تئوری بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. این یعنی اگر کسی دستگاه آی‌دیوایس خود را در چنین شرایطی گم کند، باید مجددا یک اپل آی‌دی ساخته و تمامی خرید‌هایش را دوباره از اپ استور انجام دهد. اپل همچنین توضیح داده که سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای را در وب‌سایت این شرکت نیز بکار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام اهالی کوپرتینو، درحالی‌که ممکن است چنین سیستمی مشابه با سیستم تایید شناسه دو مرحله‌ای باشد، اما یک تفاوت هم در این بین وجود دارد. سیستم تایید هویت ورود دو مرحله‌ای یکی از سرویس‌های جدید در iOS 9 و OS X EI Caption است. این سیستم از روش‌های مختلفی برای تایید هویت و اطیمنان به دستگاه بهره می‌گیرد و کد‌های اعتبار سنجی متفاوتی را ارایه می‌کند و نیز تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد. قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای کنونی، به صورت جداگانه و توسط کاربرانی که از آن در حال استفاده هستند، به کار خود ادامه خواهد داد.

خوشبختانه با معرفی سیستم جدید تایید هویت مورد اشاره، ما دیگر احتمالا شاهد مواردی چون هک ۲۰۱۴ در فضای ابری آی‌کلاد نخواهیم بود که در آن تصاویر و فیلم‌های شخصی بسیاری از افراد مشهور به صورت عمومی پخش گردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH