مدیرعامل بلک‌بری اعلام کرد که این شرکت فعلا فروخته نخواهد شد

blackberry.logo_1-735x400خبر جدیدی به‌تازگی منتشر شده که باعث خوشحالی هوادارن برند بلک‌بری خواهد شد. این شرکت با گوگل وارد یک همکاری جدید شده تا سیستم عامل اندروید را از نظر امنیتی بهبود بخشند. BES12 اطلاعات تجاری موجود بر روی دستگاه‌های اندرویدی را امن نگه می‌دارد. اما این تنها خبر خوشحال کننده از کمپانی مورد اشاره نیست. مهم‌ترین نکته آن است که در چند وقت اخیر، خبرهایی به‌گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بلک‌بری قصد ساختن یک تلفن هوشمند با سیستم عامل اندروید را دارد.

این محصول که BlackBerry Venice نامیده شده احتمالا مجهز به صفحه نمایشی 5.4 اینچی خواهد بود که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را ارایه می‌دهد و مغز متفکر آن نیز پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ خواهد بود. گفته شده که صفحه نمایش این گوشی از هر دو طرف دارای خمیدگی است و به طور پیشفرض نیز سیستم عامل اندروید ۵ را اجرا می‌کند. بر اساس آنچه تا کنون شنیده‌ایم، قرار است این تلفن هوشمند در ماه نوامبر و توسط اپراتور AT&T روانه بازار گردد.

در کنار احتمال ساخت تلفن هوشمند اندرویدی بلک‌بری، حالا ظاهرا تب شایعات در مورد فروش این برند نیز قرار است پایان یابد. مدیر عامل بلک‌بری، جان چن گفته که در حال حاضر به هیچ وجه قصد فروش این شرکت را ندارد. چن منتظر مانده تا کمپانی‌اش باز هم به دوران سوددهی برگردد و ارزش آن بالاتر برود و آنگاه زمانی‌ست که احتمالا وی علاقه‌مند به‌فروش بلک‌بری خواهد بود.

مدیر عامل بلکبری همچنین به این نکته اشاره کرده که همچنان در تجارت بخش سخت‌افزاری باقی خواهد ماند و دلیل آن را هم فروش امن‌ترین دستگاه‌ها به دولت‌های بزرگ اعلام نموده است. در ادامه بخشی از سخنان جان چن را از زبان خودش با هم می‌خوانیم:

«من هیچ تصمیمی بر فروش بلک‌بری ندارم و این تصمیم تا زمانی‌که سهام‌داران این شرکت به ارزش واقعی دارایی خود برسند، همین‌گونه خواهد بود. همچنین یک خواست بالقوه وجود دارد تا ما از مشتریانمان مراقبت کنیم و ما این مسئولیت را با ساخت تلفن هوشمندی امن انجام می‌دهیم. در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها از دستگاه‌های تولیدی بلکبری استفاده می‌کنند. دلیل این امر آن است که بلک‌بری در صنعت تلفن‌های همراه و مسایل امنیتی جایگاه ویژه‌ای دارد.»

1 در مورد “مدیرعامل بلک‌بری اعلام کرد که این شرکت فعلا فروخته نخواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH