چگونه تهیه اتوماتیک فایل پشتیبان از تصاویر را در گوگل Photos غیر فعال کنیم؟

چندی پیش کمپانی گوگل سرویس تصویر محور جدید خود را با نام گوگل Photos معرفی کرد که کاربران از طریق آن می‌توانند تصاویر مختلف را ویرایش کنند و یا با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند. با وجود اینکه سرویس مذکور بسیار کاربردی و دوست داشتنی است اما برخی مشکلات ریز و درشت را نیز در آن شاهد هستیم. برای مثال حتی بعد از این که شما برنامه جدید گوگل را از گوشی خود پاک کنید، باز هم این اپلیکیشن از تصاویر شما فایل پشتیبان تهیه خواهد کرد و این تصاویر در سرور‌های گوگل ذخیره خواهند شد تا در مواقع بعدی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

photos-header

همان طور که می‌دانید گوگل Photos را می‌توان زیر مجموعه‌ای از شبکه اجتماعی گوگل با نام گوگل پلاس عنوان کرد و از آن‌جایی که حتی پیش از این برنامه نیز کاربران اندروید قادر به تهیه فایل پشتیبان بودند (از طریق گوگل پلاس) با این اوصاف شاید تهیه فایل پشتیبان بعد از پاک کردن برنامه گوگل Photos منطقی به نظر برسد. اکنون در این مقاله تصمیم داریم روش فعال و غیر فعال کردن تهیه فایل پشتیبان از تصاویر را در سرور‌های گوگل آموزش دهیم. البته توجه داشته باشید که با انجام این کار‌ها حتی بعد از پاک کردن برنامه گوگل Photos نیز امکان فعال سازی و غیر فعال سازی تهیه بک‌آپ وجود دارد.

برای شروع، اپلیکیشن Google Settings را اجرا کنید و سپس با کشیدن انگشت خود به سمت راست نوار ابزار برنامه را اجرا کنید.

حال می‌بایست گزینه Google Photo Backup را انتخاب کنید. این همان بخشی است که فایل پشتیبان تصاویر شما به صورت اتوماتیک تهیه می‌شوند.

در زیر آن صفحه، گزینه Back up photos را انتخاب نمایید و قابلیت مذکور را غیر فعال کنید (برای فعال سازی تهیه فایل پشتیبان از تصاویر نیز می‌بایست این بخش را فعال کنید). البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که این قابلیت حتی در زمانی که گوشی شما متصل به وای فای نباشد عملیات تهیه فایل پشتیبان را از طریق شبکه موبایلی شما انجام خواهد داد و با این اوصاف امکان دارد که ترافیک بسته اینترنتی سیم‌کارت شما زودتر به اتمام برسد. (البته اگر قابلیت و بسته سیمکارت شما فعال باشد!)

توجه داشته باشید که اپلیکیشن Google Settings به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید حساب کاربری و کیفیت تصاویر را نیز تنظیم کنید. برای مثال اینکه می‌خواهید تصاویر شما بر روی کدامین اکانت‌تان به صورت فایل پشتیبان ذخیره شوند و اینکه با چه کیفیتی تصمیم به ذخیره آن‌ها در حساب کاربری خود دارید.

اکنون با غیر فعال سازی قابلیت تهیه فایل پشتیبان به صورت اتوماتیک دیگر از تصاویر شما حتی در صورتی که گوشی به اینترنت نیز متصل باشد فایل پشتیبان گرفته نخواهند شد و البته ترافیک اینترنتی شما نیز از بین نخواهد رفت. البته باید بدین نکته نیز توجه کنید که از طریق همان روش بالا می‌توانید قابلیت مذکور را فعال کنید.

نظر شما در خصوص تهیه فایل پشتیبان از تصاویر چیست؟ آیا لازم است که تصاویر شخصی خود را در بستر اینترنت ذخیره سازی کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH