10 اسمارت فون فوق‌العاده خاص و متفاوت برای شما!

از اولین روزهایی که اسمارت فون یک وسیله خاص محسوب می‌شد، گذشته است و این روزها همه تولیدات شبیه به هم شده‌اند! بیشتر تولید کنندگان میل به نوآوری نداشته و همگام با نیاز کاربران حرکت می‌کنند.

اما در این میان هستند شرکت‌هایی که به دنبال نوآوری بوده و با طراحی و تولید محصولاتی خاص، سلیقه خود را به رخ مخاطبشان می‌کشند. از تولید محصولاتی که به راحتی خم می‌شوند تا آن‌هایی که از قابلیت‌هایی عجیب و غریب برخوردارند. سنسورهای به کار رفته بر روی برخی از این محصولات توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا این بار تعدادی از این محصولات خاص و یونیک را برای شما معرفی کنیم!

برای جمع کردن این لیست، چند اصل کلی وجود داشت. ابتدا سعی شد اسمارت فون‌هایی انتخاب شوند که یا به طور رسمی عرضه شده و قابل تهیه هستند و یا به زودی وارد بازارهای جهانی شوند. دوم این محصولات از سال 2013 به بعد هستند و نمونه‌های پیش از آن در این لیست وارد نشده‌اند و سومین مورد نیز اصلی‌ترین مورد ماست، منحصر به فرد بودن و البته خاص بودن اسمارت فونهایی که در هر لیستی جای ندارند. چهارم اینکه هیچ محصولی از سونی دارای نوآوری خاص نبود که در لیست ما جای گیرد!!

  • Turing phone

کمپانی تولید کننده Turing Robotic industries این اسمارت فون عجیب و زیبا را تولید کرده و حدود 10 هزار دستگاه از آن را برای پیش فروش در تاریخ 31 جولای آماده نموده است. ارزان ترین مدل این اسمارت فون نسخه 16 گیگابایتی آن است که در حدود 610 دلار قیمت دارد و نسخه ویژه آن با ظرفیت 128 گیگابایت با قیمت 870 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Turing-Phone-1

اما ویژگی این محصول چیست؟ با اولین نگاه به آن، متوجه می‌شوید که کمپانی TRI از یک طراحی ویژه برای شما استفاده کرده است. این محصول را می‌توان به یک خودروی اسپرت شیک تعبیر نمود؛ اما تنها ظاهر این محصول خاص نیست.

Turing-Phone-2

کمپانی سازنده Turing در ساخت این دستگاه از ماده‌ای به نام Liquidmorphium بهره برده است. ماده‌ای سخت‌تر از فولاد و تیتانیوم! این کمپانی معتقد است محصول خاصش کارکردهایی فراتر از یک اسمارت فون ساده داشته و می‌تواند برای مقاصد جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد!

  • Yota Phon 2

کمپانی روسی تولید کننده اسمارت فون یعنی Yota دومین نسخه از محصول خاصش یعنی YotaPhone را روانه بازار کرده است. این اسمارت فون با دو صفحه نمایش طراحی و تولید شده است و همین ویژگی آن را در لیست ما قرار داده است.

این اسمارت فون خاص در کنار صفحه نمایش اصلی خود، در قاب پشتی از یک صفحه نمایش خاص با جوهر الکترونیکی بهره می‌برد که می‌تواند جهت خواندن کتاب‌های الکترونیکی مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

yotaphone-2

اگر تاکنون از E-Reader ها استفاده کرده باشید، می‌دانید که این محصولات برای خواندن کتاب بسیار عالی و با بهره گیری از جوهر الکترونیکی مصرف بسیار پایینی دارند. در واقع مصرف باتری این محصولات زمانی است که تنها جهت تعویض صفحه اقدام به پایین کشیدن صفحه می‌کنید و در حالت ثابت هیچ مصرفی ندارند!

  • Galaxy Beam 2

گلکسی بیم 2 سامسونگ، به هیچ وجه در حد یک پرچم‌دار نیست؛ اما همین محصول ساده یک ویژگی جالب توجه دارد. Galaxy Beam 2 از یک مینی پروژکتور با وضوح 800 در 480 پیکسل بهره می‌برد. البته این محصول نسل دوم Galaxy Beam به شمار می‌رود.

Samsung-Galaxy-Beam-2-beserta-Spesifikasi-dan-Harga-Terbaru

این اسمارت فون جالب در سال 2014 عرضه شد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به صفحه نمایش 4.7 اینچی، پردازنده 4 هسته‌ای، 1 گیگابایت رم و یک دوربین 5 مگاپیکسلی اشاره کرد.

  • PanTone 107SH

در زمستان سال 2013 میلادی، یکی از اپراتورهای مطرح کشور ژاپن به نام SoftBank یک دستگاه بسیار خاص با نام Pantone 107sh را روانه بازار کرد. این دستگاه دارای سنسور شناسایی مواد رادیو اکتیو بود!

Pantone-107SH

با این دستگاه کاربران می‌توانند میزان تشعشعات فعال و زنده محیط را در هر زمان که بخواهند اندازه‌گیری کنند. شاید با توجه به انفجار اتمی و بحران هسته‌ای سال 2011 در دایچی فوکوشیما، این کمپانی برای همراهی مردم و جلوگیری از بروز حوادث بعدی دست به تولید این اسمارت فون خاص زده است.

به جز سنسور موجود، این محصول از یک صفحه نمایش 3.7 اینچی با وضوح 480 در 854 پیکسل بهره برده و یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز بر روی خود دارد. همچنین 107SH دارای گواهینامه IP57 نیز هست.

  • Oppo N3

با توجه به مشخصات این دستگاه، N3 را نمی‌توان یک اسمارت فون قدرتمند نامید؛ اما دوربین به کار رفته بر روی آن حرف‌های دیگری برای گفتن دارد.

oppon306

وجود یک دوربین 16 مگاپیکسلی چرخان که می‌تواند هم به عنوان دوربین اصلی و هم سلفی برای شما فعالیت کند مهم‌ترین ویژگی این فبلت است. نسل پیشین این دستگاه یعنی N1 نیز از همین دوربین بهره می‌برد، با این تفاوت که شما باید به صورت دستی این دوربین را می‌چرخاندید، اما این بار در این نسخه، این قابلیت به طور اتوماتیک و خاصی بر روی محصول قرار گرفته است. به این ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی با دوربین N3 اقدام به ثبت عکس‌های پانوراما نمایید. کافی است شما گزینه استارت را بزنید، آنگاه دوربین خود به طور اتوماتیک شروع به حرکت کرده و به ثبت عکس مورد نظر شما می‌پردازد.

  • Panasonic Lumix CM1

کمرا فون‌ها یا اسمارت فون‌هایی که از دوربین‌های قوی بر روی خود بهره می‌برند، وسایل جدیدی در دنیای فناوری محسوب نمی‌شوند، اما این مدل پاناسونیک به خاطر استفاده از بزرگ‌ترین سنسور موجود در دنیا (1 اینچ) بر روی دوربین گوشی، توانست در لیست ما جای بگیرد.

Panasonic-Lumix-CM1---20MP

تنها رقیب این محصول، تولید کمپانی خدا بیامرز نوکیا است. مدل نوکیا Pure View 808 دارای سنسور 1/1.2 بود.

CM1 علاوه بر دوربینش، از ویژگی مناسب دیگری نیز برخوردار است. صفحه نمایشی 4.7 اینچی با وضوح Full HD، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801، دو گیگابایت رم و یک باتری 2600 میلی آمپری از دیگر مشخصات این محصول است.

  • LG G Flex 2

اعضای لیست ما تاکنون همگی به نوعی گمنام بودند و شاید به ندرت اسمی از آن‌ها را شنیده باشیم؛ اما گزینه هفتم ما به اندازه کافی معروف است. G Flex 2 همانند نسل پیشین خود، یک محصول خمیده است و می‌تواند قاب پشتی خود را در صورت آسیب دیدن به راحتی ترمیم کند! البته منظور از آسیب خط و خش‌های سطحی بوده و نه چیز دیگری! همین موضوع باعث شد تا این محصول در لیست ما قرار بگیرد!

LG-G-Flex-(2)

  • Samsung Galaxy Round,S6 Edge, Note Edge

حال که صحبت از خمیدگی شد، نباید پرچم‌داران سامسونگ را فراموش کنیم. Galaxy Note Edge، Galaxy S6 و Galaxy Round سه محصول این کمپانی کره‌ای هستند که از صفحه نمایش‌های خمیده‌ای بهره می‌برند که پیش از این ندیده بودیم!

تفاوت این سه محصول در سایز صفحه نمایش، امکانات داخلی و البته میزان خمیدگی آن‌هاست!

galaxy-s6-edge-full-front-angle-2

همان‌طور که می‌دانید، Galaxy S6 و Galaxy Note Edge دارای خمیدگی‌هایی در اطراف صفحه نمایش خود هستند، اما Galaxy Round حالت فرورفتگی کلی دارد!

Samsung_Galaxy_Round_35828614_18

شما برای خاص بودن کدام یک از این محصولات را ترجیح می‌دهید؟! آیا پرداخت هزینه‌ای بیشتر فقط برای خاص بودن، ارزش دارد؟

6 در مورد “10 اسمارت فون فوق‌العاده خاص و متفاوت برای شما!”

    1. سامیار راد

      چی می گی s6 edge بهترینه، مقایسه s6 edge و g flex 2 :
      1. صفحه نمایش QHD 577 کجا FHD 400 کجا
      2. دوربین 16 کجا دوربین 13 کجا
      3. سلفی 5 کجا سلفی 2 کجا
      4. فلز کجا پلاستیک کجا
      5. قوی ترین پردازنده جهان کجا اسنپ 810 داغ کن کجا
      6. امکانات و قابلیت های تاچ ویز کجا آون کجا
      7. حسگر اثر انگشت که دیگه حرفشو نزن
      8. FAST CHARGING که دیگه حرفشو نزن
      9. ضخامت باریک 6.8 کجا 9.8 کجا ( 3 MM ضخیم تر )
      10. سرعت S6 کجا FLEX کجا
      خودتان قضاوت کنید…
      واااالللللاااااا…….
      نصب کن لایکو++++++

  1. سهیل اسکندری

    به نظر من flex 2 و S6 edge و Note Edge بهترین های این لیست هستند. گوشی های دیگر هم مثل Galaxy Beam 2 خیلی گمنام بودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH