یک اتاقک هوشمند و فوق‌مدرن که کاملا واقعیست!

Man Cave ،Man Space و … همگی یک معنا دارند. این اصطلاح برای مکانی به کار می‌رود که یک مرد تنها آن را برای خود آماده کرده و اوقاتش را به تنهایی و بدون وجود هیچ‌گونه “زنی” در آن‌جا می‌گذراند. شنیدید؟ بدون وجود زن؛ محشر است! عجب زندگی بشود؛ به به!
بله؟ چی؟ آهان… دوستان اشاره می‌کنند که منظور از این “مکان” یک سوئیت یک خوابه در هتل 7 ستاره نیست، بلکه منظور ما جایی مثل گاراژ، اتاق زیر شیروانی، خانه درختی و … است. ای بابا… خب حالا که فکرش را می‌کنم، می‌بینم زندگی بدون وجود همسر اصلا جذابیتی ندارد! اصلا چرا باید یک مرد کنج عزلت گزیده و از همسر و خانه و کاشانه خود دوری کند؟
بگذریم. یک اقامتگاه مردانه می‌تواند در آسمان هم باشد! چطور؟ بفرماییدخودتان تماشا کنید! این اتاق گرد که ملاحظه می‌فرمایید، توسط آقای جونو ویلیامز از اهالی پولدار و احتمالا اختلاس‌گر (!) نیوزیلند ساخته شده‌است.
همین چند وقت پیش بود که جونو ویلیامز، تصمیم گرفت که با کمک دوست مهندسش گرنت رمزی، یک خانه درختی کاملا هوشمند بسازد که انرژی آن تماما از طریق نور خورشید تامین شده و ارتفاع آن از سطح زمین 10 متر باشد. این هم از حاصل کار؛ فوق‌العاده است!
landscape-1437750682-solar-man-cave-1gallery-1437750753-solar-man-cave-2البته بگذارید قبل از این که قربان صدقه این اتاق بروید، خدمتتان عرض کنم که این اتاق هزینه 50000 دلاری روی دست جونو گذاشته است! این اتاق 25 متر مربع فضای قابل استفاده برای زندگی کردن دارد و توسط میزبانی اندرویدی و کاملا مجازی کنترل می‌شود. چیزی شبیه کورتانا و سیری! از جمله کارهای این میزبان نامریی، این است که مثلا وقتی قوطی‌های نوشیدنی داخل دستگاه سردکننده رو به اتمام است، به ویلیامز پیامک داده و می‌گوید عزیزم متاسفانه برای امشب نوشیدنی نداریم لطفا سر راه برگشتنت به خانه یک بسته بزرگ با خودت بیار! دستگاه مورد نظر را در زیر مشاهده می‌کنید:
gallery-1437750808-solar-man-cave-4یک چراغ LED هوشمند هم وجود دارد که هنگام نیاز به دادن دستورات صوتی فعال می‌شود. یک اسکنر اثر انگشت دقیق هم برای احراز هویت افرادی که به آن جا وارد می‌شوند، کنار درب ورودی اتاقک قرار گرفته‌ و برای ورود به اتاق حتما باید ابتدا اثر انگشتتان را در این دستگاه ثبت کنید، و اگر جونو اجازه ورود داده‌ باشد، می‌توانید وارد شوید! میزبان مجازی، نام مهمان‌ها را قبل از آمدنشان از جونو یاد گرفته و هنگام ورود جونو و میهمان‌هایش، به تک تک آن‌ها با گفتن نامش‍ان خوش‌آمد می‌گوید!
این اتاقک درختی هوشمند و بی‌نظیر قرار نیست تا همیشه این‌گونه تنها و ایزوله باقی بماند، چرا که جونو ویلیامز گفته که قصد دارد آن را به ساحل دریا منتقل کرده و زیر آن هم یک خانه کاملا هوشمند بسازد!

4 در مورد “یک اتاقک هوشمند و فوق‌مدرن که کاملا واقعیست!”

    1. زیبایی به سلیقست دوست عزیز.شاید از نظر شما یه گوشی خیلی خوشگل باشه ولی از نظر من خیلی زشت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH