بهترین اسمارتفون‌های دارای فرستنده اینفرارد و قابلیت کنترل از راه دور

تابش فروسرخ (مادون قرمز)، تابشی حرارتی است. این تابش همان است که برای کنترل تلویزیون و وسایل داخل خانه از آن استفاده می‌کنیم. در حقیقت دستگاه‌های کنترل ما از خود تابش فروسرخ منتشر می‌کنند، و دستگاه مقصد با دریافت این سیگنال، دستور مورد نظر را اجرا می‌کند.
پس بیایید به مبحث اینفرارد در گوشی‌های هوشمند بپردازیم. هدف از قرار دادن LED تولید کننده پرتو فروسرخ در گوشی‌های هوشمند، تابش حرارتی نیست! بلکه هدف، استفاده از آن به عنوان کنترل وسایل الکترونیکی خانه است. با استفاده از یک برنامه خاص، می‌توان گوشی هوشمند خود را تبدیل به کنترل از راه دور وسایل خانه همانند تلویزیون و دستگاه رسیور و دستگاه DVD و حتی دستگاه تهویه هوا کرد. اسمارت‌فون‌ها آمده‌اند که زندگی ما را آسان‌تر کنند. پس چرا باید برای برداشتن کنترل تلویزیون، ناچار به بلند شدن از جای خود و پیمودن مسافت بسیار طولانی چندین متری شویم؟ اگر گوشی هوشمند داشته باشیم، اصلا نیازی به این کار نیست! البته همه گوشی‌های هوشمند دارای فرستنده اینفرارد نیستند.
در اینجا ما لیستی از برترین تلفن‌های هوشمند داریم که همگی دارای فرستنده فروسرخ یا همان مادون قرمز هستند. ضمنا با کلیک کردن بر روی نام هرکدام از این گوشی‌ها، می‌توانید نقد و بررسی کامل آن یا مقاله نگاه نزدیک به آن را مطالعه بفرمایید.

Galaxy S6 Edge و Galaxy S6
samsung-galalxy-s6-vs-s6-edge-6-970x0از زمان گلکسی S4، سامسونگ خود را مقید کرده که فرستنده اینفرارد را در دستگاه‌های بالارده‌اش قرار دهد. پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی گلکسی S6 طبق انتظار به این فرستنده مجهز است. پرچمدار خمیده سامسونگ یعنی گلکسی S6 اج نیز همانند برادرش به این فرستنده مجهز شده‌است. تا یادم نرفته بگویم که گلکسی S6 اکتیو هم این ویژگی را دارد. هرسه این دستگاه‌ها به صورت پیش‌فرض دارای برنامه‌ای به نام Peel Smart Remote برای استفاده از این ویژگی هستند. این برنامه همانند یک کنترل تلویزیون پیشرفته کار کی‌کند ودارای ویژگی‌هایی همچون یادآور و پیشنهاد محتواست.

LG G4
g4-fbپرچمدار خمیده قامت الجی در سال 2015 نیز یکی از دستگاه‌های مجهز به این فرستنده است. در واقع از دیدن این فرستنده بر روی ال‌جی G4 اصلا تعجب نکردم، چرا که ال‌جی در سال 2014 این ویژگی را حتی در G3 Beat هم قرار داده بود! بعید بود که پرچم‌دار سال 2015 خود را از این نعمت محروم کند. با این فرستنده می‌توانید تلویزیون، دستگاه DVD، BluRay و … را کنترل کنید. شما برای استفاده از این قابلیت، باید ابتدا برای دستگاه مورد نظر یک پروفایل بسازید. سپس کنترل دستگاه مورد نظر خود را رو به روی فرستنده فروسرخ گوشی گرفته و با فشار دادن هر دکمه، سیگنال مربوط به آن را به گوشی نشان داده و کارکرد آن را مشخص کنید. بدین ترتیب عملکرد دکمه‌ها در تلفن شما ثبت شده و می‌توانید از آن برای کنترل دستگاه مورد نظرتان استفاده کنید.

LG G Flex 2
ces-2015-lg-g-flex-2-7437.0اسمارت‌فونی مسن‌تر و گوژپشت‌تر نسبت به G4. این گوشی گرچه سال قبل در نمایشگاه CES و حدود 4 ماه زودتر از G4 معرفی شد، اما دقیقا همانند G4 از فرستنده‌ای اینفرارد در داخل بدنه خمیده و زیبای خود بهره می‌برد.

HTC One M9 و +One M9
HTC-One-M9_cameraیکی از اولین اسمارت‌فون‌هایی که دارای فرستنده اینفرارد بود، اچ‌تی‌سی One M7 بود. حال، اچ‌تی‌سی در 2 نسل بعد هم همچنان این فرستنده را در پرچمدار خود قرار داده تا بهانه‌ای به جز دوربین ضعیف و طراحی تکراری و داغ شدن بدنه به آن وارد نباشد! به هرحال دو پرچمدار زیبای سال 2015 اچ‌تی‌سی به این درگاه مجهز شده‌اند، و برای لذت بردن از آن،همانند پرچمداران سامسونگ برنامه Peel Smart Remote از قبل بر روی آن‌ها نصب شده‌است.

Galaxy Note 4 و Galaxy Note Edge
Galaxy-Note-4-vs.-Galaxy-Note-Edge-2سری نوت سامسونگ همیشه جزء بهترین‌های بازار بوده‌اند. این دو گوشی هم شاید از همه گوشی‌های داخل لیست قدیمی‌تر بوده و حالا دیگر تقریبا 1 سال سن داشته‌ باشند، اما به جرات می‌توانم بگویم که کم‌نقص‌ترین و محبوب‌ترین مدل در بین تمامی گوشی‌های این لیست هستند. مخصوصا مدل ساده‌تر یعنی گلکسی Note 4 هنوز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بخاطر کامل‌تر بودن گوشی‌های این سری نسبت به سری S، سامسونگ همواره سعی در قرار دادن امکانات جانبی بیشتر بر روی آن‌ها دارد. پس وقتی سری S مجهز به فرستنده اینفرارد باشد، نیازی به گفتن نیست که سری نوت حتما از آن بهره‌مند است. انتظار می‌رود که نوت 5 نیز مجهز به این فرستنده باشد.

107 در مورد “بهترین اسمارتفون‌های دارای فرستنده اینفرارد و قابلیت کنترل از راه دور”

  1. آیا گوشی A7 2017 مادون قرمز داره؟
    و اینکه چرا نسل جدید گوشی ها میخوان حذف کنن این قابلیتو در صورتی که میشه باهاش استفاده به عنوان کنترل کرد که خیلی هم کاربردی و جالبه؟!!

  2. سلام.با ۸۰۰ یا ۹۰۰ تومن چه گوشی بخرم که مادون قرمز داشته باشه؟
    مادون قرمز برام خیلی مهمه..خواهشا راهنماییم کنید
    اگه تا نزدیک یک تومن هم برسه خوبه
    ممنون.

  3. سلام سونی T2 داره؟؟؟
    راستی خواهرم s7edge. داره ولی برنامه ریموت چرا کار نمیکنه ینی مشکل از اپلیکیشنشع؟؟؟!!

      1. آخه چطوره که s5 و s6دارن بعدs7 نداره؟؟ جلل خالق
        Xperiaxz که تازه اومده چی؟!اون داره؟
        SonyT2 هم نگفتین؟

        1. کلا شرکت‌ها اکثرا به این سمت رفتند که مادون قرمز را حذف کنند و برای همین است که S7 برخلاف اسلاف خودش نداره. گوشی‌های سونی هم بجز یکی دو مورد قدیمی، اصلا این پورت رو ندارند!

  4. من پرایم کمرا دارم ولی از اولشم برنامهی پیل اسمارت ریموت رو نداشت بعدش نصب کردم الان کار ریموت کار نمیکنه علتش چی میتونه باشه

  5. سلام گوشی گلکسیj5که جدید تر و پر امکانات تر و رده بالا تر از گوشی s4 است پس چرا مادون قرمز ندارد؟؟

  6. سلام آیا اس سون اج هم مادون قرمز داره؟؟ درضمن من اس ۷ اج بخرم یا ال جی جی ۵؟ ؟ مادون مهمه برام لطفا زود جواب بدید

    1. سلام. منم مثله شما مادون خیلی برام مهم بود. ولی قبلش تحقیق نکردم. که دار یانه. از یه طرفی هم وقتی مدلهایه قبلی گلکسی داره فکرشو نمیکردم تو مدله بالا مثله اس ۷ و نوت ۵. این فناوری رو بکار نگیره. اگه پوله نقد میخوای برا گوشی بدی.خوب تحقیق کن. عجله نکن. سعی کن برندی رو بگیری که فول باشه. ان اف سی. مادون قرمز. وقابایت همه سنسورها. دوربین .حافظه. سی پی یو. رم بالا. رو داشته باشه. شرمنده که سرتون رو به درد اوردم. چون خودم از این قضیه خیلی ناراحتم و کاریش هم نمیشه کرد مگر اینکه گوشی رو با ۳۰ درصد ضرر بفروشم.

  7. تمامی گوشیهای ZTE سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.
    nubia Z9
    Grand X Max+
    nubia Z7
    nubia Z7 Max
    nubia Z5S
    nubia X6
    Grand Xmax
    Grand Memo II LTE
    Star 2

    تمامی گوشیهای Xiaomi سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.

    Redmi Note 3
    Mi 5
    Redmi 3
    Redmi 3 Pro
    Mi Max
    Mi 4
    Redmi Note 2
    Redmi 3s
    Redmi Note 3 (MediaTek)
    Mi 4s
    Mi 4c
    Mi 4 LTE
    Mi 5 Plus

    با توجه به مدلهایی که براتون نوشتم، اگه مدل گوشیتون رو اینجا نمی بینید پس اینفرارد نداره

  8. تمامی گوشیهای HTC سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.
    HTC
    One (M8)
    One M8s
    One (M8) dual sim
    One (M8) CDMA

    One M9
    One M9+
    One M9 Prime Camera
    One M9+ Supreme Camera

    One
    One ME
    One Max
    One Dual Sim

    Butterfly 3
    Butterfly 2
    Butterfly S

    Desire 200

  9. تمامی گوشیهای SONY سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.
    Xperia ZL
    Xperia acro HD SO-03D
    Xperia SX SO-05D
    Xperia ZL
    Xperia acro HD SO-03D
    Xperia SX SO-05D
    Xperia acro HD SOI12

  10. تمامی گوشیهای LG سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.

    G5
    G5 SE

    G4
    G4 Pro
    G4 Dual

    G3
    G3 Dual-LTE
    G3 LTE-A
    G3 (CDMA)
    G3 S

    G2
    G2 mini
    G2 mini LTE (Tegra)
    G2 mini LTE

    V10

    G Flex2
    G Flex

    G Pro 2
    G Pro Lite Dual
    G Pro Lite

    L90 D405
    L90 Dual D410

    Optimus L9 II
    Optimus Vu II F200
    Optimus Vu II
    Optimus G Pro E985

    Volt
    GX F310L
    Vu 3 F300L

  11. تمامی گوشیهای هوآوی (Huawei) سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.
    P9 Plus
    Honor 7
    Honor V8
    Honor 6
    Honor 6 Plus

  12. تمامی گوشیهای سامسونگ که سیستم عامل آندروید دارند و تا پایان خرداد ماه ۹۵ تولید شده اند و اینفرارد نیز دارند در اینجا براتون میذارم.
    گوشی S7 و سریهای A این قابلیت رو ندارند. فقط یک مدل J نیز این قابلیت رو دارد.
    Samsung
    Galaxy S4 I9500
    Galaxy S4 I9505
    Galaxy S4 mini I9190
    Galaxy S4 I9506
    Galaxy S4 I9502

    Galaxy S5
    Galaxy S5 mini
    Galaxy S5 Duos
    Galaxy S5 Plus
    Galaxy S5 mini Duos
    Galaxy S5 LTE-A G901F
    Galaxy S5 (octa-core)
    Galaxy S5 LTE-A G906S

    Galaxy S6
    Galaxy S6 edge
    Galaxy S6 Duos

    Galaxy Note 3
    Galaxy Note 3 Neo
    Galaxy Note 4 Edge
    Galaxy Note 4
    Galaxy Note 4 Duos

    Galaxy Mega 6.3 I9200

    Galaxy J SGH-N075T

    Galaxy Round G910S

    1. نه عزیرم. متاسفانه نمیدونم سامسونگ چر اینبار تواین مدلش مادون رو تهویه نکرده. واقعا یه نوع ضعفیه

    2. نه . متاسفانه برخلاف اینکه اینقدر اینفرارد کارایی داره. متاسفانه در نوت ۵ و اس ۷ این قابایت رو بکار نگرفتن

  13. سلامدوستان ،لطفأ راهنمایی کنید،آنر ۵ هم مادون قرمز داره؟چند روزیه درموردش سرچ میکنم ولی نتیجه نگرفتم،

  14. سلام گوشی نوت 4 دارم فرستنده مادون قرمز خیلی ضعیف شده علت چی میتونه باشه لطفا منو راهنمایی بکنید

    1. ادریس مازِرونی ریکامه

      موبایل ارزان قیمت تر نیستند که کولر تلویزیون وووو هدایتت کنن موبایل هایه ساده چی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH