کشف 40هزار آی‌فون تقلبی توسط پلیس چین

Heres-how-you-may-be-able-to-differentiate-a-real-iPhone-6-from-a-fake--dummy-unit

بازار آیفون در چین بسیار گسترده و بزرگ است، آن‌قدر بزرگ که یک منبع چینی اعلام کرده حداقل ۴۰۰۰۰ نسخه تقلبی از آی‌فون در بازار چین موجود‌است.

مقامات قضایی پکن موفق به دستگیری ۹نفر و مصادره ۱۴۰۰ گوشی جعلی از برندهای مختلف شده‌اند. این خبر را روز یکشنبه پلیس چین اعلام کرد.

گفته می‌شود تولیدکننده این محصولات جعلی در پکن واقع شده‌است. این کارخانه بزرگترین تولیدکننده جعلی در دنیا محسوب می‌شود. پلیس پکن در  این کارخانه موفق به کشف 41000 آی‌فون جعلی و66000 برد گوشی‌هوشمند به ارزش 19،700،000 دلار شده‌است. در این کارخانه علاوه بر تلفن‌همراه هوشمند، تعداد یک‌میلیون از انواع لوازم جانبی تقلبی نیز کشف شده‌است.

پلیس پکن تحقیقات خود را زمانی شروع کرد که فردی را هنگام حمل تعدادی آی‌فون تقلبی به مقصد آمریکا دستگیر کرد، در تحقیقات معلوم شد که فردی به‌نام Yu و همسرش در سال ۲۰۱۱ کارخانه‌ای را برای تعمیر لوازم الکترونیکی در پکن تاسیس کرده‌اند، آن‌دو پس از استخدام صدها کارگر، مادربورد گوشی‌های خراب و قدیمی را خریداری و با تعویض پوشش به عنوان کالای نو در بازار به فروش می‌رساندند. بیشتر مادربوردهای مورد استفاده از خارج تامین می‌شدند و کارخانه‌های دیگری در شنزن برای ساخت کاور و برچسب همکاری می‌کرد.

این گوشی‌ها بیشتر به کشورهای خارجی صادر می‌شدند تا اینکه پلیس متوجه فعالیت غیرقانونی آنها شد.

برخلاف گذشته و از ابتدای ماه آوریل، اجرای کپی‌رایت در چین به‌شدت تحت پیگیری قرار گرفته است و کارخانه‌های چینی دیگر نمی‌توانند همچون گذشته اقدام به ساخت کالاهای Fake یا تقلبی کنند، البته فروشندگان و تامین‌کنندگان نیز مراکزی را برای فروش آی‌فون‌های دست‌دوم و تعمیری در شنزن راه‌اندازی کرده‌اند.

2 در مورد “کشف 40هزار آی‌فون تقلبی توسط پلیس چین”

  1. خدا نشناسا
    بخواطر این آدما بی وجدانه که اسم کمپانی های خوبی مثل هواوی و شیاومی و خیلیای دیگه بد در رفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH