5 قابلیتی که وان‌پلاس 2 را به یک اسمارت‌فون دوست داشتنی‌تر تبدیل می‌کرد

OnePlus-2-1-526x400بالاخره پس از ماه‌ها شایعه، بالاخره شرکت وان‌پلاس از نسل جدید پرچم‌دارش رونمایی کرد. وان‌پلاس 2 که یکی از خوش‌قیمت‌ترین پرچم‌داران اکنون به شمار می‌رود، از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل، چیپ‎ست اسنپدراگون 810، رم 4 گیگابایتی، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی، و دوربین 13 مگاپیسکلی بهره می‌برد. این گوشی که با قیمت استثنایی‌اش، قاتل پرچم‌داران امسال نامیده شده، چندین نقطه ضعف اساسی دارد که نمی‌شود از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در این مطلب قصد داریم تا 5 ویژگی که وجودش در وان‌پلاس 2، آن‌را تبدیل به یک گوشی تقریبا بی‌نقص می‌کرد به رشته تحریر درآوریم، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

عدم وجود NFC NFC-payment

این مورد یکی از پربحث‌ترین اقدامات وان‌پلاس است. جایی که این شرکت می‌گوید، بسیاری ار کاربران ما از NFC استفاده نمی‌کنند، پس ما هم قرارش ندادیم. ولی این دلیل برای همه قابل قبول نیست، چراکه برخی از افراد که به دنبال یک اسمارت‌فون همه چیز تمام می‌گردند، وجود NFC نیز برایشان مهم است؛ به دلیل این‌که اغلب قابلیت‌های پرداخت بر روی آن شکل گرفته است.

فقدان قابلیت شارژ سریع و شارژ وایرلسquick-charge-une

قابلیت شارژ سریع که این روزها از محبوبیت خوبی در بین کاربران برخوردار است و باعث شده که کاربران گوشی‌هایی نظیر گلکسی S6 و ال‌جی G4، خیلی سریع باتری دستگاه خود را شارژ کنند، در این دستگاه وجود ندارد. این مورد زمانی عجیب‌تر می‌شود که این شرکت در محصولش از تراشه‌ای استفاده کرده‌ که قابلیت Quick Charge 2.0 شرکت کوالکام را دارد، اما از این قابلیت مفید بهره‌ای نبرده است! البته، وان‌پلاس می‌توانست برای جبران این موضوع، محصولش را به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز کند اما در این بخش هم کوتاهی کرده است.

باتری غیر قابل تعویضoneplus-one-2-720x480

یکی از مزایای وان‌پلاس 1، باتری خوب و قابل تعویضش بود. بعد از این‌که هیچ‌یک از قابلیت‌های شارژ سریع و وایرلس در وان‌پلاس 2 دیده نشد، انتظار می‌رفت که حداقل با یک باتری قابل تعویض مواجه شویم؛ اما این کمپانی، روزنه امید کاربر را کلا در این بخش بست تا کاربرانی که صاحب این گوشی خواهند شد، در این بخش با مشکلاتی مواجه شوند. حداقل امیدوارم عملکرد باتری این گوشی در تست‌ها، ناامید کننده نباشد!

نمایشگری با وضوح پایین‌تر از Quad HD OnePlus-2-3-600x381

یکی از شایعات داغی که قبل از عرضه این محصول مطرح بود، مرتبط به وضوح نمایشگرش بود. اکثر شایعات، اشاره به یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح Quad HD برای این گوشی داشتند و در این بخش هم وان‌پلاس با قرار دادن کیفیت فول‌ اچ‌دی همه را غافلگیر کرد. دلیل این موضوع را شاید، مصرف بیشتر این نوع نمایشگرها دانست و با توجه به غیرقابل تعویض بودن باتری، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، اما نباید فراموش کنیم که وان‌پلاس 2 با هدف شکست دادن رقبایی چون پرچم‌داران ال‌جی و سامسونگ معرفی شده است، پس نباید در این بخش مهم از دستگاه دارای نقطه ضعفی باشد.
مسئولان این شرکت، افزایش قیمت گوشی را دلیل اصلی این موضوع عنوان کرده‌اند ولی نباید فراموش کنیم در دنیای امروزی، هر عددی معنای زیادی دارد و هرچه وضوح هم بیشتر باشد، می‌تواند کاربر را راضی‌تر نگه‌دارد.

فقدان شیار میکرو اس‌دی و حافظه کم داخلی در دسترسA-microSD-slot

در کنار باتری غیرقابل تعویض، کاربر امکان افزایش حافظه را از طریق کارت حافظه جانبی ندارد و این موضوع نیز یکی از چالش‌های موجود برای خریدان خواهد بود. نسخه‌ی 16 گیگابایتی، 3 گیگابایت رم دارد و 11 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما این مقدار، برای کمتر کسی مفید واقع می‌شود و به نوعی کاربر را به خرید نسخه 64 گیگابایتی مجبور می‌کند (این نسخه 4 گیگابایت رم دارد). همین موضوع باعث می‌شود، کاربر مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شود و این نکته جالبی به شمار نمی‌رود.

سخن پایانی

علاوه بر موارد فوق، سیستم دعوت‌نامه‌ای این شرکت نیز حذف شده و همچنین تراشه دستگاه (اسنپدراگون 810) سابقه خوبی را در نابود کردن آمار فروش محصولات مرتبط به خودش داشته است.
اما نباید فراموش کنیم این گوشی از نمایشگر بزرگ، دوربینی قدرتمند، 4 گیگابایت رم و  رابط کاربری OxygenOS 2.0 بهره می‌برد و علاوه بر آن، قیمتی را برای خود برگزیده که می‌تواند برگ برنده‌اش باشد.
در کل وان‌پلاس 2 محصولی جذاب است و با توجه به اینکه دومین تجربه بزرگ این کمپانی چینی است، می‌توان به آن نمره‌ی قبولی داد.

2 در مورد “5 قابلیتی که وان‌پلاس 2 را به یک اسمارت‌فون دوست داشتنی‌تر تبدیل می‌کرد”

  1. سه گزینه اخر که اصلا فقدان محصوب نمیشه نه صفحه کواد اچ دی نه باتری عوض کردن نه با این میزان حافظه کارت حافظخ داشتن اون دو تا ی اولی هم هیچی از ارزش های این اسمارت فون دوست داشتنی اکا کمی زشت کم نمیکنه

    1. مهدی خرسندی

      ما گفتیم که با این ویژگی‌ها این گوشی دوست داشتنی‌تر می‌شد و کیه که منکر این قضیه بشه؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH