آپدیت جدید Google Maps و قابلیت‌های بی‌نظیر شخصی‌سازی آن

اگر شما به تازگی Google Maps را بر روی دستگاه اندرویدی خود آپدیت کرده‌ باشید، قطعا متوجه ایجاد تغییراتی در آن شده‌اید. شما می‌توانید نام هر مکان را بر روی نقشه گوگل، به دلخواه خود تغییر داده، آن را در اکانت گوگل خود ثبت کرده و بعدا در هرجای دیگری از کره خاکی، به راحتی هرچه تمام‌تر، به آن دسترسی داشته‌باشید.
این امکان به دلایلی، بسیار سودمند است. مثلا اگر رستورانی در شهر شما وجود دارد که شما یک‌بار در آن غذایی فوق‌العاده خورده‌اید، اما نام آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید هم اکنون آن را با عنوان “رستوران عالی و حرفه‌ای ”  در گول مپس ثبت کرده و بعدا از آن استفاده کنید.
همچنین شما می‌توانید روی یک مکان خاص، پین (سنجاق‌های بامزه گوگل مپس) را چسبانده و آنجا را نامگذاری کنید. مثلا با نام دفتر مرکزی آی‌تی رسان! (که هیچ شعبه دیگری ندارد!)
برای گذاشتن نام خصوصی بر روی یک مکان در گوگل مپس، شما باید این کارها را به ترتیب انجام دهید:
ابتدا نقشه گوگل را باز کنید، دنبال آدرس مورد نظر خود بگردید و با لمس و نگه‌داشتن انگشت روی صفحه، پین خود را بر روی قسمت مورد نظر بچسبانید. از قسمت پایین صفحه، نام محل یا آدرس را لمس کرده و سپس از سمت راست بالای صفحه،
منو سه نقطه را باز کرده و سپس قسمت ویرایش نام را انتخاب کنید. نام مورد نظر را انتخاب کرده از آن لذت ببرید!

google-map
کاملا ساده است. نه؟ سیستم عامل گوگل همچنین دارای ویژگی جدیدی شده که Timeline نام داشته و می‌تواند به شما نشان دهد که در هفته یا ماه و یا حتی سال گذشته، در زمان‌های مختلف کجا بوده‌اید! فقط کافی است که شما تاریخچه لوکیشن خود را فعال کنید.
نظر شما درباره تغییرات جدید ایجاد شده در گوگل مپس و اندروید چیست؟ ایا آن‌ها را کاربردی می‌دانید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH