نوکیا سرویس ناوبری Here را به کمپانی‌های مطرح خودروسازی فروخت!

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کمپانی نوکیا، صبح روز دوشنبه اعلام کرد که به‌زودی سرویس نقشه معروف خود که با نام HERE در محصولاتش حضور داشت را به کنسرسیوم آلمانی تولید خودرو اعم از Audi AG، BMW و گروه Daimler AG خواهد فروخت. قیمت این معامله چیزی در حدود 3 میلیارد دلار است. این معامله پر سود قرار است در نیمه اول سال آینده میلادی یعنی سال 2016 رخ دهد و نوکیا طبق پیش‌بینی‌های خود انتظار سودی 2.75 میلیارد دلاری را می‌کشد. این شرکت قرار است تا سود خود از این فروش را گزارش نماید.

nokia-here-420x215

به نظر می‌رسد نوکیا هم اکنون در حال تمرکز برای خرید Alcatel-Lucent (یکی از شرکت‌هایی که بهترین فناوری‌های مرتبط با حوزه شبکه را ارایه می‌دهد) است. در سوی مقابل، کمپانی‌های خودروسازی نیز در نظر دارند با بهره گیری از سیستم HERE گام دیگری برای بهبود سیستم‌های ناوبری محصولاتشان برداشته و بتوانند از قابلیت‌های متنوع و به‌روز سیستم نقشه و ناوبری این کمپانی استفاده کنند. علاوه بر این با این انتقال، انتظار می‌رود که خدمات سرویس HERE از این به بعد بیش از پیش برای کاربران موبایل اهمیت پیدا کند و به تبع آن سایر پلتفرم‌ها نیز برای نصب و استفاده از آن اقدام نمایند.

در نیمه اول سال جاری میلادی، سیستم HERE توانست 606 میلیون دلار درآمد کسب کند که از این رقم حدود 30.7 میلیون دلار آن سود خالص است. در سال گذشته میلادی، حوزه ناوبری توانسته است در حدود 1.7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، اما از این میزان حدود 1.33 میلیارد جهت هزینه‌های مختلف و شارژ این سیستم‌ها باعث شد که HERE با از دست دادن مبلغی در حدود 1.36 میلیارد دلار در سال 2014 به کار خود پایان دهد.

در پی این انتقال آقای Sean Fernback رئیس سرویس HERE می‌گوید:

من باور دارم که امروز این اتفاق یک خروجی بسیار عالی برای کارکنان و مشتریان این سرویس محبوب است. صاحب جدید این سرویس به ما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی استراتژی مورد نظرمان را با سرعت بیشتری پیگیری نماییم. در شرایط جدید ما سعی می‌کنیم هدف خود را در مقیاس بزرگ‌تری از کار و فعالیت گسترش داده و فعالیت خودمان را بیش از پیش بهبود ببخشیم.

پیش از انجام این معامله، سرویس HERE همراه با 6454 کارمند تحت نظر و مسئولیت کمپانی نوکیا اداره می‌شد؛ اما پس از فروش HERE، نوکیا از کسب و کار مربوط به شبکه و فناوری‌های مرتبط با آن خارج می‌شود و پس از آن، این کمپانی بر روی توسعه فناوری‌های پیشرفته و صدور مجوز برای این چنین تولیداتی کار خواهد کرد.

کمپانی نوکیا در نظر دارد تا در سال 2016 مجددا با طراحی و دریافت مجوزهای لازم به بازار اسمارت فون‌ها باز گردد. البته قرار است محصولاتش با نام نوکیا و تحت نظارت کمپانی مایکروسافت انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH