به‌زودی جزئیات بیشتری از اسنپدراگون 820 منتشر خواهد شد

qualcomm-snapdragon-820-sg-0-820x420

بر اساس زمزمه‌های جدیدی که از چین به گوش می‌رسد، کمپانی کوآلکام به‌زودی مشخصات سخت‌افزاری بیشتری را از پرچم‌دار پردازنده‌های آینده خود یعنی اسنپدراگون 820 در روز یازدهم اوت در اجلاسی در لاس‌وگاس رو خواهد کرد.

لازم به یادآوری نیست که نسخه 810 از سری پردازنده‌های اسنپدراگون عملکرد بسیار ضعیفی را در بحث داغ کردن به نمایش گذاشت. این داغ کردن بیش‌ از حد تأثیر خود را حتی بر روی میزان فروش برخی از تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار سال 2015 نیز گذاشت و بسیاری از خریداران به خاطر همین موضوع خرید اسمارت فون‌هایی همچون اکسپریا زد 3 پلاس سونی یا One M9 اچ‌تی‌سی را از ذهن خود بیرون کردند. جالب است بدانید که خود کمپانی کوآلکام نیز از این نقص در پردازنده‌هایش صدمات مالی بسیاری را متحمل شد که نتیجه آن را می‌توان در اخراج 15 درصد از کارکنانش دید. پس به نظر می‌رسد کوآلکام به‌خوبی می‌داند که نباید اشتباهات گذشته را در اسنپدراگون 820 تکرار کند و ما منتظر معرفی یک پردازنده بدون نقص در روز یازدهم اوت خواهیم بود.

اگر به ماه مارس سال 2015 برگردیم، کوآلکام به‌صورت رسمی از مدل جدید پردازنده‌های خود یعنی اسنپدراگون 820، پرده برداشت، ولی در آن زمان فقط به اعلام نام تجاری این پردازنده یعنی Kyro و اینکه قرار است آن را بر پایه معماری 64 بیتی بسازد، اکتفا کرد.

درحالی‌که به‌سرعت به زمان اعلام جزئیات بیشتر در مورد اسنپدراگون 820 نزدیک می‌شویم، شایعات زیادی پیرامون محصول جدید کوآلکام به گوش می‌رسد. مثل اینکه گفته می‌شود این پردازنده دارای چهار هسته آن هم از دو مجموعه مجزا شامل دو هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز و دو هسته نیز با سرعت 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. شایعات دیگری نیز می‌گویند که اسنپدراگون 820 همراه با یک پردازنده گرافیکی جدید مدل Adreno 530 که روی سرعت 650 مگاهرتز تنظیم شده است، معرفی خواهد شد. فعلا این‌ها همه آن چیزی است که از پرچم‌دار جدید پردازنده‌های کمپانی کوآلکام می‌دانیم که البته چندان هم اطلاعات قابل اطمینانی نیستند و فقط شایعاتی است که می‌توانند هیچ وقت به حقیقت نپیوندند. اگر خبرهای رسیده از چین درست باشند و قرار باشد به‌زودی مشخصات اسنپدراگون 820 اعلام شود احتمالا به‌زودی و قبل از مراسم رسمی کوآلکام اطلاعات موثق جدیدتری در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

اما مسئله اصلی این است که آیا کوآلکام برنامه‌ای برای کاهش دما پردازنده‌اش دارد تا تجربه ناموفق اسنپدراگون 810 در نسخه 820 آن تکرار نشود؟ اما شاید خیلی قبل از آنکه فکرش را می‌کنیم بتوانیم با اولین تلفن‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 820 کار کنیم؛ چراکه گفته می‌شود همین حالا نیز بسیاری از کمپانی‌های تلفن ساز در حال مجهز کردن بعضی از نمونه‌های اولیه تلفن‌های خود به این نسخه از پردازنده کوآلکام هستند. بااین‌حال اگر منطقی فکر کنیم به نظر نمی‌رسد تا قبل از سال 2016 هیچ پرچم‌داری مجهز به اسنپداگون 820 راهی بازارهای جهانی شود.

آیا شما هم تاکنون مشکل داغ کردن پردازنده‌های اسنپدراگون 810 را در تلفن هوشمند خود تجربه کرده‌اید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH