ردگیری اطلاعات باتری گوشی شما از طریق سایت‌ها!

به تازگی اطلاعاتی جالب درمورد امکان ردگیری و تحت نظر گرفتن اسمارتفون‌های اندرویدی از طریق مرورگر آن‌ها منتشر شده‌ است. یک ویژگی نهفته در HTML5، به سایت‌ها اجازه می‌دهد که بدانند باتری گجتی که با آن مشغول بازدید از سایت هستید، چه مقدار شارژ دارد! این ویژگی در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا وجود دارد. سایت مورد نظر می‌تواند بفهمد که چند درصد از شارژ باتری شما باقی مانده است و این که چند ثانیه دیگر شارژ باتری شما به اتمام خواهد رسید! وقتی این اطلاعات در مورد عمر باتری محاسبه شوند، داده‌های حاصل، می‌توانند به تعیین ظرفیت سلول‌های باتری دستگاه بازدید کننده از وبسایت کمک کنند.
smartphone-batteries-lg-samsung-w628 وقتی همه این اطلاعات و داده‌ها مورد بررسی قرار بگیرند، الگوهای خاص، پدیدار می‌گردند، که معمولا هر گوشی الگوی مخصوص به خود را دارد. الگوها را می‌توان برای ردیابی دستگاه‌ها از طریق سایت‌های مختلف استفاده کرد. وقتی شما با دقت بسیار بالایی بدانید که یک دستگاه دقیقا چگونه شارژ مصرف می‌کند، یا بدانید که چه میزان شارژ در حین کار مصرف می‌شود، با دقتی بالا می‌توانید مشخصات دقیق و کامل دستگاه مربوطه را حدس بزنید!
یک اسکریپت شخص ثالث که در سایت‌های بسیاری حاضر است، می‌تواند با استفاده از اطلاعات باتری فرد که به راحتی در دسترس است، بازدیدهای کاربران از سایت‌های مختلف را به هم پیوند داده و او را ردیابی کند! برای این کار، کافی است اسکریپت‌ها میزان شارژ باتری، زمان شارژ و زمان تخلیه آن را به دست بیاورند. اطلاعات در هر سایتی قابل خواندن هستند، و در واقع دلیل لینک شدن تمامی بازدیدهای فرد از سایت‌های مختلف به همدیگر نیز همین است! ضمنا، زمانی که یک فرد صفحه یک سایت را خیلی زود ترک کند، اما پس از آن فورا از سایتی دیگر که دارای همان اسکریپت مشخص است دیدن کند، اسکریپت مورد نظر به طرزی جالب می‌تواند بفهمد که بازدید قبلی چه بوده‌ است! پس هیچ راه فراری از کارهایی که در اینترنت انجام می‌دهید نیست!
به دلیل به‌روزرسانی اطلاعات در هر 30 ثانیه، دستگاه تا زمانی محدود می‌تواند ردیابی شود. با این حال به نظر می‌رسد که نیم دقیقه برای به دست آوردن اطلاعات باتری یک اسمارتفون و مقایسه آن با اطلاعات باتری محوری که قبلا بدست آمده‌اند کافی باشد. فقط کافی است که این اطلاعات مطابق با اطلاعاتی باشد که قبلا در جایی دیگر ثبت شده‌ است. بدین ترتیب، قطعات پازل یکی یکی خود را نشان می‌دهند و فرد کاملا تحت نظر قرار می‌گیرد.
نظر شما چیست؟ چه استفاده‌های خوبی از این ویژگی می‌توان کرد؟ اصلا آیا به جز جاسوسی، استفاده دیگری هم دارد؟

1 در مورد “ردگیری اطلاعات باتری گوشی شما از طریق سایت‌ها!”

  1. رامین جابری

    یا خدا از چه راه‌هایی مورد بررسی قرار میگیریم!! واقعا حالا اون علامت تعجب رو درک میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH