با این برنامه از آلوده بودن گوشی یا تبلت خود به ویروس Stagefright مطلع شوید!

bugsmartphoneه

احتمالا شما خبرهای منتشر شده پیرامون کشف‌شدن یک آسیب پذیری جدید در پلت‌فرم اندروید گوگل به‌نام Stagefright را شنیده‌اید. کمپانی گوگل به‌تازگی برای رفع این آسیب‌پذیری، یک پچ منتشر کرده است و سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی به‌تدریج آن را برای کاربران خود خواهند فرستاد. اگر نمی‌دانید که دستگاه اندرویدی‌تان به این آسیب‌پذیری مبتلا شده است یا خیر، کافی‌ست به کمک برنامه Stagefright Detector آن را بررسی نمایید.

این برنامه از سوی شرکت امنیتی Zimperium که این نقص را در اندروید کشف کرده است، منتشر شده تا کاربران بتوانند دستگاه هوشمند خود برای داشتن این آسیب‌پذیری، بررسی نمایند. متاسفانه این برنامه، تنها می‌تواند شما را از آلوده بودن یا نبودن گوشی و یا تبلت هوشمندتان به Stagefright مطلع سازد و درباره این‌که چگونه با آن مقابله نمایید، چیزی نمی‌گوید. با این وجود، شرکت سازنده دستورالعمل‌های لازم را برای محافظت در برابر این آسیب‌پذیری در سایت رسمی خود منتشر کرده است.

آسیب‌پذیری Stagefright، به‌ مهاجم اجازه می‌دهد تا با ارسال یک MMS به‌همراه یک ویدیو کلیپ که در آن کدهای مخرب تعبیه شده است، به گوشی هوشمند و یا تبلت اندرویدی شما وارد شده و اطلاعات خصوصی شما را به‌سرقت ببرد؛ حتی سارقان می‌توانند میکروفون و دوربین دستگاه اندرویدی شما را از راه‌دور به کمک این آسیب‌پذیری، کنترل نمایند.

4 در مورد “با این برنامه از آلوده بودن گوشی یا تبلت خود به ویروس Stagefright مطلع شوید!”

  1. سلام راه حل اینکه گوشی آلوده باشه چیه؟ اگه چیزی رو اشتراک بدیم گوشی دیگری هم این ویروس رو میگیره؟ من با نرم افزار چک کردم نشون داد که این مشکل رو داره البته خیلی کارشون مسخره اس بجای این که این نرم افزار رو گذاشتن باید یه چیزی میذاشتن که پاکش کنه یا اگه نمیتونستن اصلا خبرشون منتشر نمیکردن

  2. من امروز متوجه شدم که گوشیم به این ویروس آلوده شده ولی وقتی با cm security اسکنش کردم از بین رفت !!!!

    1. محمد جهانی

      مطمئن باشید این ویروس نبوده!!
      کلا دلیل نمیشه هربار که گوشی تون ویروسی میشه، دقیقا به همون ویروسی آلوده بشه که تو اون زمان مد شده و به دستگاه های اندرویدی حمله میکنه!!
      اگر CM میتونست همچین کاری بکنه، که نیازی نبود گوگل برای این ویروس پچ بفرسته..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH