بررسی تخصصی بازی موتوری: موتور سواری در دهه شصت!

بازی‌های بسیار زیادی در فروشگاه‌های نرم افزاری وجود دارند که اغلب این بازی‌ها داری حس و حالی خارجی هستند و چندان با فرهنگ ایرانی سازگار نیستند اما در بین توسعه دهندگان، برخی نیز هستند که به فرهنگ و خواسته مردم اهمیت می‌دهند و شاهد بازی‌هایی جالب از آن‌ها هستیم که بازی موتوری نیز یکی از آن‌هاست و توسط تیم گلیم گیمز ساخته شده است که یک بازی دهه شصتی است که شاید افراد متولد این دهه را نیز بتواند به‌خوبی به‌سمت خود بکشاند. همان طور که از نام این بازی پیداست، روند بازی بر روی موتور سواری است و البته محیط آن نیز همان حس و حال دهه 60 را دارد.

motori

البته شما نیز لازم نیست که زیاد در این بازی تلاش کنید و با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین می‌توانید موتور را در مسیر‌های مختلف (بین لاین‌ها و پیاده‌رو) هدایت کنید و البته گاهی نیز می‌توانید بوقی را به صدا درآورید و یا کار‌هایی را انجام دهید که چندان راهنمایی و رانندگی با آن‌ها سازگار نیست (البته حق هم دارد!) و منظورمان از این کار‌ها تک چرخ زدن و یا کار‌های دیگر بر روی موتور است.

Screenshot_2015-08-11-23-37-24

بازی موتوری یک اپلیکیشن بومی است که رابط کاربری آن نیز بسیار جالب و دوست داشتنی‌ بوده و متون و هشدار‌ها به سبک خاصی نگارش شده‌اند که حس و حال جالبی را به وجود می‌آورد و در کنار آن، گرافیک این بازی نیز بسیار دوست داشتنی است. این بازی رنگ‌بندی جالبی نیز دارد که در کنار صدا‌های بومی شده و فارسی، زیبایی این بازی بیشتر به چشم می‌خورد و در کل افکت‌های صوتی آن بسیار خوب و به‌جا هستند.

Screenshot_2015-08-11-22-21-54

روند این بازی بدین شکل است که می‌بایست مسیری بی‌انتها را حرکت کنید تا هم امتیازات بیشتری را به دست آورید و هم سکه‌های موجود در زمین را بخورید. (واحد پول در این بازی قِرون است) البته کل بازی در این کار خلاصه نمی‌شود، شما در ابتدا یک لقب می‌گیرید که در سطح ابتدایی تمام کاربران “حیف نون” نامیده می‌شوند و در این حین ماموریت‌هایی برای شما نمایش داده خواهند شد که می‌بایست آن‌ها را انجام دهید و در نتیجه بعد از کسب امتیاز مورد نیاز، یک لقب دیگر برای شما در نظر گرفته خواهد شد. همان طور که در ابتدا گفته شد یکی از خوبی‌های این بازی مطابقت آن با فرهنگ ایرانی است اما برخی بخش‌ها نیز درون آن وجود دارند که به هیچ وجه در فرهنگ ایرانی نیستند. برای مثال یکی از ماموریت‌های موجود در این بازی مزاحمت به افرادی است که در خیابان حضور دارند (عابرین) و باید در هر مرحله مزاحم تعدادی از آن‌ها شوید.

Screenshot_2015-08-11-22-21-35

اما حال بیایید باز گردیم به محیط بازی، در اپلیکیشن بازی موتوری رابط کاربری و بخش‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است نیز همانند خود بازی جذاب هستند. برای مثال شما می‌توانید شخصیت خودتان را تغییر دهید که برای این کار نیز بخش‌های زیادی وجود دارد. شما در این بازی قادر هستید تا در ابتدا جنسیت خود را انتخاب کنید که این بخش نیز شاهد نگارش جالب “داداشمون” و “آبجیمون” هستیم.

Screenshot_2015-08-11-22-28-08

سپس شما می‌توانید بر اساس بخش‌های مختلفی که قرار داده شده است برای مثال ابرو، چشم، آرایش و… را تغییر دهید که البته امکان مشاهده تصویر سایر کاربران نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توانید اوقات خوشی را برای خود مهیا کنید. امکان مشاهده امتیاز و لقب سایر کاربران نیز وجود دارد اما در تست‌هایی که در آی‌تی‌رسان انجام دادیم ما قادر به انجام چنین کاری نبودیم و سرور بازی مشکل داشت اما به‌طور حتم این مشکل دایمی نیست.

Screenshot_2015-08-11-22-23-02

بازی موتوری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و البته به رایگان نیز می‌توانید به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشید و تا انتها ادامه دهید و با کسب امتیاز قابلیت‌های جدیدی را خریداری کنید اما امکان پرداخت پول نیز وجود دارد که می‌توانید مبلغی را از طریق حساب کافه بازار خود پرداخت کنید و مقداری سکه خریداری نمایید تا از طریق آن‌ها راحت‌تر بتوانید قابلیت‌های مختلف موجود درون بازی را به دست آورید. البته از طریق برخی کار‌ها نظیر لایک کردن صفحه فیس‌بوک بازی و… نیز می‌توانید مقداری سکه رایگان به دست آورید.

Screenshot_2015-08-11-22-23-36

باید بدین نکته توجه کنید که تنها بخش‌های مربوط به حرکت‌های موتور سواری و ظاهر موتور سوار به صورت پولی است و سایر بخش‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

Screenshot_2015-08-11-22-29-05

البته بعد از هر تصادف نیز این بازی یک مراسم ترحیم مختصری برای شما برگزار می‌کند و شما می‌توانید اعلامیه خود را بر روی دیوار بازی موتوری مشاهده کنید.

Screenshot_2015-08-11-22-22-17

درون این بازی تبلیغات نیز قرار گرفته‌اند که چندان حضور یک تبلغ در محیط بازی جالب نیست و هیچ فردی دوست ندارد تا در حین بازی تبلیغات شرکت‌های مختلف را مشاهده کند. شما می‌توانید از طریق لینک زیر فایل 28.9 مگابایتی بازی موتوری را برای دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.

bazar-logo

نظر شما در خصوص بازی موتوری چیست؟

9 در مورد “بررسی تخصصی بازی موتوری: موتور سواری در دهه شصت!”

  1. با سلام و ادب-
    لطفا لینک دانلود را توی سایت خودتون بزارید از کافه بازار بار کد خوان میخواد منم نمیتونم بارکد بگیرم

    با تشکر

  2. بچه های گل آی تی رسان ازتون یه خواهش دارم همگی مارو یاری دهید تو مسابقه جامجهانی گوشی ها تو انجمن آی تی رسان به ما ملحق شوید
    شرایط مسابقه:دو نفر باید با هم تیم بشوند ولی باید عضو انجمن باشند وقتی ک تیم شدید به تاپیک جام جهانی گوشی ها بیاید و شرایط لازم رو بخونید و به آی تی رسان گوشی ک میخواهید رو به ترتیب اولویت خو مثلا اس6 الان برا یه تیم هست و دیگ نمیتونید اون گوشی رو انتخاب کنید به ترتیب گوشی هایی ک میخواهید رو بنویسید و به ایمیلfrum@itresan.com درخواست خود رو بفرستید تا توی مسابقه شرکت داده شوید

    نکته:قانون مسابقه اینه ک وقتی مسابقه شروع میشه تیم شما ک دو نفر هستید با تیم روبروتون درباره گوشی ک انتخاب کردید کل کل میکنید و در آخر هم نظر سنجی میشه ک کدوم تیم از گوشیش بهتر دفاع کرده و در تیم مقابل به برتری رسیده . با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH