با تمام قابلیت‌های جدید گلکسی Note 5 آشنا شوید

کمپانی سامسونگ بالاخره بعد از شایعات فراوان محصول جدید سری نوت خود را با نام گلکسی نوت ۵ حدود یک ماه زود‌تر معرفی کرد و اکنون شاهد حضور این محصول هستیم که البته گلکسی S6 Edge Plus نیز در کنار آن معرفی شده است.

هر دو محصول از بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای ساخته شده‌اند که این اقدام باعث شده گلکسی نوت 5 شباهت بسیار زیادی به گلکسی S6 داشته باشد. اما بهتر است اکنون سخن را کوتاه کنیم و به قابلیت‌هایی بپردازیم که گلکسی نوت ۵ از آن‌ها بهره می‌برد. پس همراه ما باشید.

بدنه‌ای ساخته شده از فلز و شیشه

The-metal-and-glass-sandwich

بدون شک گلکسی نوت ۴ نیز ظاهری ارزان قیمت نداشت و اغلب افراد بر این عقیده بودند که دیگر نیاز نیست سامسونگ به محصول جدید خود زرق و برق بیشتری ببخشد اما از آن‌جایی که سامسونگ خواسته تا زبان طراحی جدید خود را در گلکسی نوت ۵ نیز وارد کند به همین دلیل شاهد بدنه‌ای ترکیبی از فلز و شیشه هستیم که البته زیبایی خاصی را نیز به دستگاه بخشیده است.

هیولایی خفته در داخل بدنه

A-monster-under-the-hood

برخلاف شایعات منتشر شده، گلکسی نوت 5 از یک پردازنده 64 بیتی اگزینوس 7420 استفاده می‌کند که البته قبلا نیز شاهد چنین پردازنده‌ای بر روی گلکسی S6 و گلکسی S6 اج بوده‌ایم. در کنار این پردازنده قدرتمند، 4 گیگابایت نیز حافظه رم قرار گرفته است که از فناوری UFS 2.0 برای ارتباطات سریع حافظه بهره می‌برد.

S-Pen جدید

All-new-S-Pen

قلم هوشمند یکی از مزیت‌های سری گلکسی نوت است که اکنون سامسونگ در گلکسی نوت ۵ یک قلم جدید را با طراحی جدید قرار داده است که به خوبی می‌درخشد و ضخامتی در حد یک خودکار معمولی دارد که یک دکمه فیزیکی نیز بر روی آن قرار داده شده است. از قابلیت‌های جدید این S-Pen می‌توان به نوشتن بر روی صفحه خاموش اشاره کرد که کاربر حتی قادر است در فایل‌های PDF نیز تغییراتی را اعمال نماید. امکان اسکرول کردن نیز قابلیت دیگری است که می‌توانید در صفحاتی با متون طولانی از آن استفاده کنید و راحت‌تر باشید. البته منو Air Command همچنان در گلکسی نوت ۵ نیز حضور دارد و کاربران هر چه ساده‌تر می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

تاچ‌ویز جدید

New-TouchWiz

گلکسی نوت 5 از آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ استفاده می‌کند که بعد از انتقاد‌های شدید کاربران اکنون حس و حال بسیار خوبی دارد و این رابط کاربری در زمان عرضه گلکسی S6 با استقبال خوب کاربران مواجه شد و اکنون نیز شاهد حضور نسخه جدید آن بر روی گلکسی نوت ۵ هستیم و سامسونگ قابلیت دوبار فشار دادن دکمه خانه برای اجرا شدن اپلیکیشن دوربین را نیز در این گوشی قرار داده است.

سنسور اثر انگشت بهتر

Better-fingerprint-scanner

باید قبول کنیم که سنسور اثر انگشت گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت اج بسیار آزار دهنده بود و کاربران مجبور بودند تا انگشت خود را بر روی دکمه بکشند که اغلب نیز عمل شناسایی با موفقیت همراه نبود. اما گلکسی نوت 5 از سنسور جدید سامسونگ (همان سنسوری که در گلکسی S6 شاهد بودیم) استفاده می‌کند و تنها کافی است که کاربر انگشت خود را برای تعیین هویت بر روی آن قرار دهد.

امکان استریم مستقیم ویدیو در یوتیوب و حالت Video Collage

Live-YouTube-broadcast-and-Video-Collage-mode

اپلیکیشن جدید دوربین به شما این امکان را می‌دهد که ویدیو‌های خود را به صورت مستقیم در یوتیوب استریم کنید و اگر شما نیز دوست دارید تا ویدیو‌هایی 2 یا 3 دقیقه‌ای که یک تایم‌لپس بلند را نمایش می‌دهند، ضبط کنید سامسونگ این قابلیت را بر روی گلکسی نوت ۵ تحت عنوان Video Collage قرار داده است و دیگر کاربران نیازی به اپلیکیشن‌های سوم شخص در این زمینه نخواهد داشت و البته گفته می‌شود که این قابلیت‌ها به‌زودی در اختیار نسل‌های قبلی گلکسی نوت نیز قرار خواهند گرفت.

لرزشگیر تصویر دیجیتال برای ویدیو

Digital-Image-Stabilization-for-video

همان طور که در مقاله معرفی گلکسی نوت ۵ مطالعه کردید، این محصول از لرزشگر اپتیکال بهره می‌برد اما در کنار آن شاهد لرزشگیر دیجیتال نیز برای ثبت ویدیو‌های هرچه بهتر هستیم.

شارژ بی‌سیم

Wireless-charging

یکی دیگر از قابلیت‌های دوست داشتنی گلکسی نوت ۵ ویژگی شارژ بی‌سیم آن است که از طریق پد مخصوص می‌توانید باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی خود را شارژ کند.

برنامه SideSync 4.0

SideSync-4

سامسونگ در کنار گلکسی نوت 5 نسخه جدیدی از برنامه SideSync خود را نیز ارایه داده است که اکنون از طریق آن می‌توانید فایل‌های خود را به سادگی کشیدن و رها کردن از گوشی به کامپیوتر و یا برعکس انتقال دهید. البته از طریق این برنامه نیز کاربران قادر خواهند بود تا یک ویدیو را در تلویزیون‌هایی که قابلیت مربوطه را دارند به‌صورت بی‌سیم نمایش دهند.

سامسونگ Pay

Samsung-Pay

سامسونگ چندی پیش سرویس پرداخت خود را تحت عنوان سامسونگ Pay معرفی کرد که اکنون در گلکسی نوت 5 نیز شاهد آن هستیم.

کیفیت صدای خارق العاده

Ultra-High-Quality-Audio

حالت Toggle-Able در گلکسی نوت ۵ به‌روز رسانی شده است و از طریق آن کاربران قادر خواهند بود تا کیفیت صدای بسیار بالایی را بشنوند و گفتنی است که این برنامه می‌تواند کیفیت صدای موسیقی‌ها را افزایش دهد.

نظر شما در خصوص گلکسی Note 5 چیست؟

10 در مورد “با تمام قابلیت‌های جدید گلکسی Note 5 آشنا شوید”

  1. اصلا نمیشه ازش ایراد گرفت.
    قویترین پردازنده موجود،بهترین صفحه نمایش دنیا،دوربین فوق العاده،ظاهری زیبا و شکیل،قلم اس پن،رم 4گیگابایتی.
    در کل یه جانشین شایسته برای نوت4!
    بدخواهاشم حرف نزنن که با من طرفن!
    ممنون.

  2. کری نوت 4 با نوت 5
    گرچه یک سال ز تو پیرترم
    ترس از تو نکند هیییچ خرم :mail:
    تو که پنجی و چنین ذوق کنی
    من که چارم ز تو معروف ترم..
    تا که از قالب من دور شدی..
    رفتی و از غم تو دااغ تنم!!
    اینفرارد که در این قلب من است
    مثل یک نیزه به قلبت بزنم..
    تو که هرچیز که داری زمن است..
    باتری هم که نداری که به زخمم بزنم 🙁
    نام نوت را که پدر داد به ما
    رفتی و داد زدی من ز اسمS
    ظاهرت اس شده خاکم به سرت..
    کاش ایفون بشود چون پسرم… :rose:
    الان گفتم(محمد منصوری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH