8 قابلیتی که گلکسی Note 5 فاقد آن‌هاست!

امروز روز جالبی برای دوست داران کمپانی سامسونگ بود و در جریان کنفرانس خبری این غول کره‌ای دو محصول جدید معرفی شدند که یکی از آ‌ن‌ها بر حسب انتظار گلکسی Note 5 و دیگری گلکسی S6 Edge Plus نامیده شد. هر دو محصول سخت افزار قدرتمندی دارند و بدنه آن‌ها نیز از فلز و شیشه ساخته شده است که این بدنه باعث می‌شود هر دو دستگاه ظاهر بسیار جالبی داشتند و البته خمیدگی نمایشگر گلکسی S6 Edge Plus نیز بر زیبایی آن می‌افزاید.

Galaxy-Note-5

اما شاید گلکسی نوت 5 آن چیزی نبود که کاربران منتظرش بودند، این محصول با وجود اینکه بسیار دوست داشتنی است اما برخی خلا‌ها در آن نیز دیده می‌شود که بسیاری از ما دوست داشتیم این خلا‌ها نیز برطرف می‌شدند. پس اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا به ویژگی‌هایی بپردازیم که گلکسی‌ نوت 5 از آن‌ها بی‌بهره است و دوست داشتیم که شاهد آن‌ها می‌بودیم. پس همراه ما باشید.

کاور پشتی و باتری غیر قابل جداسازی

A-removable-back-and-a-removable-battery

بله، می‌دانیم که سامسونگ می‌خواسته تا دستگاهی زیبا بسازد و البته مجبور بوده تا کاور شیشه‌ای را به بدنه فلزی متصل کند و به همین دلیل نتوانسته دسترسی لازم برای کاربران خود جهت جدا سازی باتری را ارایه دهد. اما باتری قابل تعویض یک ویژگی بود که سری نوت سامسونگ از آن بهره‌مند بودند و اکنون ممکن است که بسیاری از کاربران این اقدام را چندان دوست نداشته باشند. در این گوشی کاربر نمی‌تواند کاور پشتی را جدا کند و به باتری دسترسی داشته باشد و در صورت خرابی باتری نیز می‌بایست به سراغ تعمیرکاران برای تعویض آن برود.

یک باتری بزرگ‌تر

An-actually-bigger-battery

شاید خنده‌دار باشد اما گلکسی نوت ۴ یک باتری بزرگتر نسبت به گلکسی نوت ۵ دارد و این محصول یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با باتری 3220 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی نوت ۴ نزول 7 درصدی داشته است. بیشتر کاربران دوست داشتند که بر روی گلکسی نوت ۵ یک باتری بزرگ‌تر را شاهد باشند که در کنار فناوری شارژ بی‌سیم بتواند جولان دهد.

شیار کارت حافظه

A-microSD-card-slot

شاید موضوع ساده‌ای باشد، اما حضور یک کارت حافظه جانبی بر روی اسمارت فون‌ها بسیار جالب و کاربردی است و برای مثال کاربران بعد از خرید یک اسمارت فون جدید می‌توانند از طریق کارت حافظه خود تمام اطلاعاتشان را به محصول جدید انتقال دهند اما گویا سامسونگ خود را به خواب زده و این نکته را درک نمی‌کند. نکته دیگر هم این که یک کارت حافظه با ظرفیت بالا بسیار ارزان‌تر از مابه التفاوتی است که نسخه 32 گیگابایتی گلکسی نوت 5 با نسخه 64 گیگابایتی آن دارد.

نسخه 128 گیگابایتی برای عاشقان موسیقی و فیلم

A-128GB-model-for-tons-of-music-and-video

سامسونگ گلکسی نوت ۵ تنها در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که بدون شک این میزان برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود اما در این بین کاربرانی نیز وجود دارند که 64 گیگابایت برای نیاز‌های آن‌ها بسیار کم است و بدون شک دوست داران موسیقی و فیلم در این زمینه چندان راضی نخواهند بود و خواستار نسخه ۱۲۸ گیگابایتی هستند.

مقاومت در برابر آب

Water-resistance

در حال حاضر بسیاری از کاربران دوست دارند که اسمارت فون پرچم‌دارشان در برابر آب و گرد و غبار مقاومت کند و حداقل مقاومت IP67 را داشته باشد اما گلکسی نوت 5 از این قابلیت بی‌بهره است و البته شاید سخت باشد که یک محصول همانند نوت ۵ که وسیله جانبی‌ نظیر قلم S Pen را درون خود قرار می‌دهد، ضد آب کرد. (البته شاید!)

پورت USB Type-C

A-USB-Type-C-connector

اکنون سرعت تبادل اطلاعات برای بسیاری از افراد مهم است اما با این اوصاف در گلکسی نوت 5 شاهد رابط USB Type-C نیستیم.

مادون قرمز

An-IR-blaster

فعلا معلوم نیست که چرا سامسونگ سنسور مادون قرمز را در گلکسی نوت ۵ قرار نداده است و مادون قرمز ویژگی‌ است که اغلب محصولات سری گلکسی نوت و سری گلکسی S از آن بهره‌مند هستند. گفتنی است که این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از اسمارت فون خود به عنوان ریموت کنترل وسایل مختلف نظیر تلویزیون و… استفاده کنند.

دوربین بیرون‌زده

A-non-protruding-camera

بخش پشتی گلکسی نوت ۵ واقعا زیباست اما پاشنه آشیل آن همان دوربینی است که از حدقه بیرون زده و اصلا جالب نیست. شاید بدون آن شاهد یک چهره بهتر بودیم.

شما چه انتظاراتی از گلکسی نوت ۵ داشتید که محقق نشدند؟

45 در مورد “8 قابلیتی که گلکسی Note 5 فاقد آن‌هاست!”

  1. من ۲ساله این نوت۵دارم خیلی هم عاااااالیه اصن هم هیچبش نیس گرچه به نسخه ۸اندروید آپدیت دیگه نخواهد شد ولی ۷ خودش از ۸چیزی کم نداره?
    عاشق نوت۵امم

  2. نوت 5 گوشی خیلی خوبیه من دو ساله دارم استفاده میکنم ولی یه کمبود دیگه هم داره که به نطر من خیلی مهمه ( البته برای من که اینجوره شماره نمیدونم ) و اون اینکه کابل MHL رو ساپورت نمیکنه . حیففففففف….

  3. مشکل خیلی بدی که الان من باهاش دارم اینه که وقتی به صورت سلفی و مستقیم از صورت خودم عکس میگیرم صورتو کج میکنه همدوربین عقب و هم جلو

    1. صورتتون کجه لابد ?
      راه حل یا نرم افزاری نیس برای فلش دوربین جلو؟؟؟؟؟؟؟

      کاش افت قیمت نداشت …گوشی های ایفون معمولا قیمتاشون تا اینحد پسرفت نمیکنه … من یساله خریدمش خیلی ازش راضیم

  4. من قبلاG2 داشتم وهرچی مقایسه میکنم یه سری مزیتها درLGمدلG2وجود داشت از جمله ریموت کنترل از راه دور(که فقط از طریق مادون قرمز میسر خواهد بود) واین که واقعا یه ویژگی منحصر به فرد!!
    اما در نوت۵که محصول۲۰۱۵است خبری ازش نیست.و یه مساله دیگه خواهشمندم کسی،میدونه جوابشو بهم بده لطفا.نوت۵حافظه جانبی(memory)میشه متصل کرد.اگه میشه کدوم قسمتش لطفا عکسشو برام بفرستید.
    در کل راضیم

  5. سلام دوستان من نوت ۵ دارم رفتیم دریا از دستم افتاد توآب گذاشتم خشک شد بعد روشن کردم الان رفته رو حالت ایمن هرکاری می کنم غی فعال نمی شه کلید های ولوم صدا کم وزیادشم از کار افتاده می شه راهنمایی کنید چه کار کنم

  6. سلام
    آیا گوشی نوت فایو را میتوان به وسیله کابل به تلویزیون وصل کرد؟اگر میشه لطفا نوعش رو بفرمایید

    1. سلام بله نوت فایو رو با کابل HDMI میشه وصل کرد به تلویزیون های هوشمند که پورت HDMIداشته باشن فقط هزینه خرید کابل جنس خوب یکم بالاس۱۲۰ تومن خرج برمیداره
      گوشی نوت ۵ از لحاظ نگهداری باتری عالی هست بیخود نیست که پرچم دار سامسونگ هست

  7. سلام من نوت ۲ داشتم ۴ سال ازش استفاده کردن تقربیا هفته ۳ بار از دستم زمین میخورد گول خوردم فروختمش بعد خیلی پشیمون شدم سری نوت بهترین گوشیه الان میخوام.نوت ۵ بگیرم فقط خیف ک مادون قرمزه نداره

  8. اقا ناموسا کسی میدونه به جای مادون قرمز چی کار کنیم لطفا به جیمیلم جواب رو بفرستید خیلی ممنون دوستان

  9. تو خیلی از تستای گوشی نوت۵ تو اب میزارن سالم میمونه
    یه برا از دست خودم افتاد تو اب هیچیش نشد
    فقط به عمق حساسه

  10. من یه ماهه نوت ۵ خریدم واقعا عالیه دوربین فوق العاده ای داره
    اما ایراد بدی که داره به نظرم اینه که دوربین جلوش فلش نداره ..

  11. دوستان نوت ۵ واقعا عالیه.
    شاید دارای نقاط ضعفی هم باشه.
    ولی نقاط قوتش انقدر زیاد هست که نقاط ضعفش ب چشم نیاد.
    درضمن مطمئن باشید هیچ گوشی ای بدون شک نمیتواند از همه نظر عالی و بدون نقص باشد.
    من که از نوت ۵ خیلی راضی ام.
    واقعا عالیه

    1
    2
  12. عزیزان ضد آبه البته ن اینکه بندازیش تو اعماق دریا اگه از دستتون افتاد تو اب سریع خشکش کنید هیچیش نمیشه

    1. اصلا هم اینطور نیس . من ک یک سال و نیمه دارم مثل تراکتور تو روز ازش کار میکشم کلش هم بازی میکنم یه روز کامل شارژش جواب میده . اگ زود خالی میکنه ممکنه مشکل از شارژرتون باشه ک باطری رو خراب کرده باشه اگه نه من و دوستانم ک مشکلی از جهت باطری نداریم خیلی خیلی قوی تره نوت ۴ هم هست

  13. با سلام
    من فقط نبودن مادون قرمز رو عیب میدونم . بقیه موارد برای گوشی ای مثل نوت ۵ عیب محسوب نمیشه .
    فقط ای کاش مادون قرمز داشت . بقیه چیزاش عالی و عالی .
    من دارم استفاده میکنم و هیچ ایرادی درش نمیبینم .
    شاد باشید

  14. بابا نسخه ۱۲۸ که تو راهه مادون قرمزم که تو نسخه های قبلی بلاتکلیف ترین قطعه بود من گوشیو خریدم ضد آبم که هست سیپیو کم مصرفشم که بازده باتریو فوق العاده از نوت۴ قوی ترو بهتر کرده و زود تر شارژ میشه صفحه نمایششم که با چینش دایموندپنتایل هست خیلی از نوت ۴ سرتره درضمن هرکی بخره بخواد خرابشم کنه خیلی سخته دیگه چه برسه بخواد با استفاده معمولی خراب بشه که بخوای بازش کنی من که چند ماهه دارم با نور زیاد بدون پاور سیو توشارژ باهاش کلش بازی میکنم و مثل اسب ازش کار میکشم هیچیشم نیست بخرید ببینید چه عروسکیه

  15. اقای علیرضا
    بله درسته مادون قرمز تو سری های قبلی وجود داشت.منم نگفتم که این ویژگی فقط مختص سری اسه!
    اما یه چیزی فرق میکنه. اگر یادتون باشه نوت3 نسبت به اس4 تفاوت های تقریبا زیادی داشتند که این دو اسمارتفون رو از هم مجزا میساخت و مردم راحت تر میتونستن اسمارتفون خودشونو انتخاب کنن اما الان تفاوت بین اس6 ادج پلاس و نوت5 اونقدر زیاد نیست که این ویژگی رو سامسونگ هم تو سری اس به کار ببره هم تو نوت! اگه مادون قرمز روی نوت5 به کار گذاشته میشد دیگه دلیل چندانی برای خرید اس6 ادج پلاس وجود نداشت! اما سامسونگ با این کار هم یه تفاوت جزیی بین این دو ایجاد کرده هم برای هر کدوم یه ویژگی خاصی رو در نظر گرفته! مثل مادون قرمز برای اس6 ادج پلاس و قلم برای نوت5.
    ممنون از شما.

  16. جداسازی قاب پشتی رو نمیشه ایراد گرفت چون هنوز هیچ سازنده ای نتونسته این کار رو انجام بده ( البته با بدنه شیشه و فلز ) اما اگه این قابلیت یک روزی انجام بشه عالی خواهد شد !
    در مورد باتری هم الان با بهینه کردن نرم افزارو سخت افزار کنترل میشه !
    اما در مورد کارت حافظه و حذف اون میتونه عقبگرد محسوب بشه و میتونه کاربری رو برای خرید منصرف کنه !
    قابلیت ضد آب هم کسی از سری نوت انتظار نداره و شاید برای خریدش هیچ اولویتی نداشته باشه !
    پورت c هم اگه میبود خوب میشد ولی فعلا همه گیر نشده و ایرادی بهش وارد نیست !
    اما حذف مادون قرمز هم میتونه عقبگرد محسوب بشه چون به اعتقاد من قابلیتی بسیار مفید و دوست داشتنی و به درد بخور هستش
    بیرون زدگی دوربینم چند وقتی هست که یقه ی آیفون و سامسونگ رو گرفته و با برداشتن اون جذابیتش رو دوچندان کنه

  17. عجب انتظار نابجایی داریدا!
    شما هر وقت یه گوشی با جنس شیشه و فلز پیدا کردید که بتونید به راحتی به باتری دسترسی داشته باشید سامسونگم اینکارو میکنه!!!
    سامسونگ صد در صد یه باتری کم حجم رو الکی برای پرچمدارش قرار نمیده که صدای طرفداراش دربیاد! بعدشم همه چی که میلی امپر نیست! عوامل زیادی مثل مصرف پردازنده و صفحه نمایش و حتی سیستم عامل توش دخیل هستند که با وجود صفحه نمایش امولید که به کم مصرف بودنش معروفه و پردازنده بهینه اگزینوس و به روزترین اندروید همگی موجب میشن تا مصرف باتری منطقی رو توی این پرچمدار شاهد باشیم!
    شیار کارت حافظه و ضد اب هم مواردی بود که واقعا سامسونگ باید روش کار میکرد ولی هنوز به ارزش کلی گوشی کوچکترین لطمه ای نزده!
    پورت یو اس بی سی و دوربین بیرون زده!!!!!! اصلا اهمیت نداره!
    مادون قرمز هم یکی از ویژگی های سری اسه! خوب خوبه موقع بررسی سری اس بگیم چرا قلم نداره؟
    ممنون.

    1
    3
    1. سلام … دوست عزیز قصد توهین یا بی احترامی ندارم … ولی خواستم جهت اطلاع بگم مادون قرمز در نوت 2 و نوت 3 و همچنین نوت 4 وجود دارد … اما فقط تو نوت 5 خبری ازش نیست … خواستم بگم که یعنی فقط مختص سری اس نیست و در همه نوت ها به جز نوت 1 و نوت 5 وجود دارد.

    1. کسی نیست از مسئولین سایت جواب مارو بده آقای گلکار، آقای میرازاپور قبلا خیلی بهتر جواب کاربرا رو میدادید.
      لطفا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید ممنون میشوم در اختیار من قرار دهید.

    2. سعید محمدی

      نه عزیز نداره. مادون قرمز در گوشی های سامسونگ در s4. S5. S6. و نوت 3.نوت 4 دارای مادون قرمز هستند. و این ویژگی واقعاً عالی هستش

  18. ولی این رو نمی گین که پردازنده جدیدتر داره وخیلی کم مصرف تره مثل اس 6 که باتریه ضعیفتری داشت ولی از اس 5 در شارژدهی قوی تر بود

    1
    2
    1. سهیل اسکندری

      پول خرید پرچم داران سامسونگ را نداری باید بری گوشی سونی بخری که تنها قابلیت و محور تبلیغاتی آن ضد آب بودن است. گوشی های سونی در مقابل پر چم داران امروزی هیچ گونه حرفی برای گفتن نداد. حتی یک قابلیت نرم افزاری جدید.

      1
      7
      1. ببین سهیل جان تو هیچی از سونی نمیدونی پس بیخودی سونی رو وسط نکش اصلا قابل قیاس نیست سونی خییییلی بهتر از s8سامسونگه

        11
        2
    1. باطری s6 هم در مقایسه با s5 ظرفیت کمتری داشت ولی همه میدونن که s6 عملکرد باطری بهتری داره قضیه این عدد ظرفیت باطری همون عدد مگاپیکسل دوربین گوشیاس ، نباید به عددای روی کاغذ توجه کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH